آیدانیتو > اعلام نتایج نمونه دولتی قم 99
نتایج نمونه دولتی

اعلام نتایج نمونه دولتی قم 99

اعلام نتایج نمونه دولتی قم 99

سال‌هاست که مدارس نمونه دولتی مورد توجه والدین و دانش‌آموزان است و سالانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان در آزمون ورودی این مدارس شرکت می‌کنند. بسیاری از کارشناسان علت این استقبال را کیفیت آموزشی بالا و شهریه پایین، نسبت به مدارس غیرانتفاعی، می‌دانند. اما به هر حال علت هر چه که باشد امروز مدارس نمونه دولتی گزینه‌ی بسیاری از دانش‌آموزانی محسوب می‌شود که در استان‌های مختلف در آزمون ورودی این مدارس شرکت کرده‌اند و در انتظار اعلام نتایج هستند. در ادامه با مقاله اعلام نتایج و همچنین ثبت نام کتاب درسی با شما همراه هستیم.

ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی قم پایه هفتم چه شرایطی دارد؟

عده ای از دانش آموزان علاقه دارند تا در مدارس نمونه دولتی تحصیل کنند. از سال تحصیلی 97-98 آزمون ورودی برای پایه هفتم مدارس نمونه دولتی حذف شد و ثبت نام براساس نمرات سال ششم انجام میشود به این صورت که تمام نمرات دانش‌آموز در نوبت اول پایه ششم باید «خیلی خوب» باشد. حداکثر وجود یک نمره «خوب» قابل قبول است. شرط دیگر ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی داشتن تابعیت ایرانی است. اتباع خارجی تحت شرایط خاصی می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند.
اگر سوالاتی را در ذهن خود دارید، مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه می تواند به شما در پاسخ دادن به آن ها کمک کند.

 ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی قم در پایه دهم چه شرایطی دارد؟

دانش‌آموزان متقاضی برای ثبت‌نام نمونه دولتی نهم به دهم باید تابعیت ایرانی داشته باشند. معدل کل پایه نهم دانش‌آموزان پایه نهمی که در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای وارد به پایه دهم شرکت می‌کنند، باید بالای 17 باشد. برای ثبت‌نام در آزمون ورودی ملاک معدل نوبت اول است که آنهم باید حداقل 17 باشد.

نقش آزمون و معدل در قبولی آزمون مدارس نمونه دولتی استان قم

در مدارس نمونه دولتی برای قبولی نهایی داوطلبان ورود به پایه دهم ملاک‌های متفاوتی وجود دارد. ملاک ارزیابی برای داوطلبان ورود به پایه دهم، نمرات پایه نهم در نمره و رتبه نهایی آنها در آزمون ورودی نمونه دولتی موثر است. به عبارت دیگر،  نتیجه آزمون تستی و نمرات دانش‌آموز هر کدام پنجاه درصد در نمره نهایی داوطلب در آزمون سهم دارند.

تراز آزمون نمونه دولتی قم

یکی از نتایجی که باید بسیار به آن توجه کنید این است که تراز شما چند است؟ تراز معمولاً مابین 0 تا 20.000 است که سطح علمی دانش آموزان را مشخص می کند . در حقیقت بر اساس تراز کسب شده، رتبه بندی انجام می شود. در ادامه نحوه ی محاسبه نمره خام، تراز آزمون و …. را مشاهده خواهید کرد.

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی قم 99

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در هم ادغام شده‌اند و به صورت هماهنگ استانی برگزار می‌شوند. دانش‌آموزان برای ورود به این دو نوع مدرسه در یک آزمون واحد باید شرکت کنند.  آزمون نمونه دولتی نهم به دهم در استان قم در نیمه اول خردادماه برگزار خواهد شد. نتایج هر دو آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی هم به طور همزمان اعلام می‌شود.

مشاهده نتایج نمونه دولتی استان قم

معمولا روال این طور است که 2 تا 3 هفته پس از برگزاری آزمون نتایج اعلام می‌شود. نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در هر استان به صورت جداگانه و از طریق وبسایت اداره کل آموزش و پرورش استان موردنظر اعلام می‌شود. بنابراین، داوطلبان پس از اعلام نتایج نمونه دولتی قم 98 در  زمان مقرر از طریق وبسایت Azmoon.qomedu.ir می‌توانند نتایج آزمون را مشاهده کنند.
البته هنوز زمان اعلام نتایج نمونه دولتی استان قم به طور قطعی مشخص نشده است، ولی انتظار می‌رود نتایج هفته دوم یا سوم تیرماه منتشر شوند. مشاوره تحصیلی تلفنی نیز وجود دارد تا شما سوالات خود را به کمک آن پاسخ دهید.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم قم

از آنجایی که آزمون های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی قم در سال جاری در یک روز و یک زمان برگزار شدند، اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم قم نیز همزمان با اعلام نتایج تیزهوشان این استان خواهد بود. نتایج اعلام شده از طریق سایت  hoosh.medu.ir خواهد بود.
در صورتی که پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم قم ، در یکی از مدارس نمونه دولتی انتخابی ، پذیرفته شدید، بایستی گوش به زنگ باشید که در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. به این نکته هم توجه داشته باشید که فرصتی نیز به داوطلبانی که به نتیجه آزمون اعتراض دارند ، اختصاص داده خواهد شد تا پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم قم ، اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند.

اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم قم

با توجه به اینکه نتایج نمونه دولتی تیزهوشان و نمونه دولتی در یک روز اعلام خواهد شد،  اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم قم حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم قم به صورت اینترنتی بوده و شما می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از نتیجه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم قم با خبر شوید.
با توجه به اینکه دانش آموزان در هنگام ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ، اقدام به انتخاب مدارس نمونه دولتی می نمایند، پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم قم ، در صورتی که در یکی از مدارس انتخابی، قبول شده باشند ، می توانند در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در ضمن در صورتی که به نتایج اعلام شده اعتراض دارید ، نگران نباشید، زیرا  پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم قم ، فرصتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید.

زمان اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی در استان قم

شاید بعد از دیدن نتایج به این نتیجه برسید که از نتایج خود راضی نیستید . امکان اعتراض به نتایج آزمون برای دانش‌آموزان وجود دارد. البته احتمال اشتباه در اعلام نتایج بسیار کم است اما با این وجود، پس از اعلام نتایج نمونه دولتی قم 99 فرصت چند روزه‌ای برای ثبت اعتراضات در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. هنوز زمان اعتراض به نتایج  در استان قم اعلام نشده است. معمولا نتایج رسیدگی به اعتراضات حدود دو هفته پس از پایان مهلت اعتراض اعلام می‌شود.

ثبت‌نام حضوری پس از اعلام نتایج آزمون

داوطلبان توجه داشته باشند چنانچه پس از اعلام نتایج، در زمان مشخص شده برای ثبت‌نام حضوری اقدام نکنند، نام آنها از لیست پذیرش‌شده‌ها حذف می‌شود.

لیست ذخیره مدارس نمونه دولتی استان قم

پس از پایان مهلت ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی، معمولا ظرفیت خالی در این مدارس وجود خواهد داشت. این ظرفیت خالی به دلیل انصراف از ثبت‌نام تعدادی از داوطلبان، عدم مراجعه حضوری برای ثبت‌نام، انتخاب مدرسه تیزهوشان و یا افزایش ظرفیت ایجاد می‌شود.

شهریه مدارس نمونه دولتی قم

یکی از مشغه های والدین در این باره شهریه می باشد . سؤالات زیادی درباره شهریه مدارس نمونه دولتی از سوی والدین مطرح می‌شود. اصولا شهریه مدارس نمونه دولتی در استان قم در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی بسیار کمتر است. البته میزان شهریه در پایه‌ها، مناطق و استان‌های ‌مختلف متفاوت است. اما به طور کلی می‌توان گفت شهریه مدارس نمونه دولتی قم از 2.5 میلیون تومان در مقطع دبستان تا 6 میلیون تومان در مقطع دبیرستان متغیر است. این میزان شهریه با توجه به ساعت‌های در نظر گرفته شده برای کلاس فوق برنامه و خدمات آموزشی و رفاهی ممکن است افزایش یابد. در نهایت پس از بررسی اعلام نتایج نمونه دولتی قم 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله  نتایج مدارس نمونه دولتی 98 بزنید.

1 دیدگاه در “اعلام نتایج نمونه دولتی قم 99

  1. BAHAR گفت:

    سلام رمز همگام ساز منظور کدام گزینه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *