آیدانیتو > اعلام نتایج تیزهوشان سیستان و بلوچستان 98
نتایج تیزهوشان

اعلام نتایج تیزهوشان سیستان و بلوچستان 98

اعلام نتایج تیزهوشان سیستان و بلوچستان 98

وزارت آموزش و پرورش به منظور پرورش استعدادها و ظرفیت‌های تحصیلی دانش‌آموزان تیزهوش، مدارس تیزهوشان یا همان مدارس سمپاد را تأسیس کرده است. به دلیل هدف‌گذاری خاص این نوع مدارس آنها رتبه، امکانات بالاتری نسبت به مدارس عادی دارند و سطح علمی معلمان و دانش‌آموزان هم در سطح بالایی است. در مدارس تیزهوشان به منظور سرعت بخشیدن به روند پیشرفت تحصیلی  و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان آزمون‌های متعددی در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود. برای گزینش دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان هر سال آزمون هماهنگی برگزار می‌شود که تمام دانش‌آموزان با در نظر گرفتن شرایط عمومی مندرج در دفترچه ثبت‌نام آزمون می‌توانند در آن شرکت کنند. در  این مقاله می‌توانید نکاتی درباره‌ی آزمون تیزهوشان و زمان اعلام نتایج تیزهوشان سیستان و بلوچستان 98 بخوانید.

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان

مشابه سال‌های گذشته آزمون تیزهوشان در استان سیستان و بلوچستان نیمه‌ی اول اردیبهشت برگزار شد. مانند هر سال، داوطلبان شرکت در این آزمون می‌بایست با مراجعه به وبسایت hoosh.medu.ir کارت ورود به جلسه‌ی آزمون تیزهوشان سال تحصیلی 99-98 را دریافت می‌کردند. همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای همه داوطلبان الزامی است و بدون آن ورود به جلسه ممکن نیست.

زمان اعلام نتایج مدارس تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان سیستان و بلوچستان 98، حدود 20 روز پس از برگزاری آزمون ورودی است. نتایج آزمون مدارس سمپاد از طریق وب سایت hoosh.medu.ir اطلاع‌رسانی می‌شود و داوطلبان عزیز برای اطلاع از نتایج باید در زمان تعیین‌شده به این وب سایت مراجعه کنند. پس از اعلام نتایج داوطلبانی که نسبت به نتیجه اعلام شده اعتراض دارند می‌توانند در زمان تعیین شده برای دریافت اعتراضات نسبت به ثبت اعتراض خود و تقاضای بررسی مجدد نتایج آزمون، اقدام کنند.

نحوه‌ی مشاهده‌ی نتایج آزمون تیزهوشان

داوطلبان گرامی برای مشاهده‌ی نتایج آزمون، پس از اعلام نتایج تیزهوشان سیستان و بلوچستان 98 در پایه تحصیلی ششم به هفتم می‌بایست باید به وب‌سایت www.hoosh.medu.ir مراجعه کنند. اما این موضوع برای داوطلبان نهم به دهم کمی متفاوت است و آن ها باید در سایت azmoon.medu.ir نتایج خود را مشاهده نمایند. پس از ورود به سایت باید در سمت راست بالای صفحه اول و در کادری که برای وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه تعیین شده است، این اطلاعات را ثبت کنند. پس از وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه به مرحله‌ی بعد هدایت خواهند شد.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

داوطلبانی که امتیاز کافی را در آزمون کسب کرده‌اند پس از اعلام نتایج  آزمون تیزهوشان سیستان و بلوچستان 98 ، تا پایان مرداد ماه باید برای ثبت‌نام اقدام کنند. داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید شناسنامه، کارت ملی و کارنامه آخرین سال تحصیلی‌ را همراه داشته باشند. چنانچه در زمان اعلام شده، ثبت نام انجام نشود، داوطلب به عنوان انصرافی شناخته شده و از لیست دانش‌آموزان حذف خواهد شد.

شرایط عمومی پذیرش مدارس تیزهوشان

داوطلبان تحصیل در مدارس تیزهوشان به جز شرط قبولی در آزمون ورودی باید شرایط عمومی پذیرش را هم دارا باشند. از جمله شرایط عمومی، شرط اشتغال به تحصیل در پایه‌ی ششم برای ورود به مقطع متوسطه 1 و اشتغال به تحصیل در پایه‌ی نهم برای ورود به متوسطه 2 است. دومین شرط کسب نمره خیلی خوب و یا کسب نمره خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس پایه پنجم ابتدایی است. معدل متقاضیان ورود به مدرسه تیزهوشان مقطع متوسطه 2 در پایه هشتم باید معدل بالای 19 باشد. تابعیت ایرانی هم از شرایط دیگر شرکت در آزمون و پذیرش مدارس تیزهوشان داست. تحت شرایط خاص دانش‌آموزان غیرایرانی هم امکان شرکت در آزمون را دارند. مطالعه‌ی دقیق دفترچه ثبت‌نام آزمون پیش از ثبت‌نام برای همه داوطلبان الزامی است. توجه به این نکته هم لازم است که داوطلبان در شهرهایی که بیش از یک مدرسه تیزهوشان وجود دارد می‌توانند براساس اولویت‌ 3 مدرسه اما همه در همان شهر را انتخاب کنند. چه زمانی باید برای  ثبت نام کتاب درسی اقدام کنید؟ از مشاورین ما بپرسید.

شرایط پذیرش دانش‌آموزان دوقلو

دانش‌آموزان دوقلویی که یکی از آنها(هم‌جنس یا غیر‌هم‌جنس) در مدرسه تیزهوشان قبول شود، دیگری  با کسب 80 درصد نمره آخرین نفر قبول شده در همان مدرسه، صورت مازاد پذیرفته خواهد شد.

شهریه مدارس تیزهوشان

برای تحصیل در مدارس تیزهوشان داوطلبان باید شهریه پرداخت کنند. این شهریه مقدار مصوب و مشخصی دارند که برای سال تحصیلی 99-98 هنوز اعلام نشده است. اما حدود شهریه، براساس شهریه‌های سال‌های گذشته، به این ترتیب است: دوره اول متوسطه حدود 2900000 تومان دوره دوم متوسطه حدود 4200000 تومان پیش‌دانشگاهی حدود 4900000 تومان دانش‌آموزانی که توانایی پرداخت شهریه را ندارند با صلاحدید مدیریت مدارس تیزهوشان می‌توانند از پرداخت شهریه معاف شوند.

اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم سیستان و بلوچستان

برای آگاهی از اعلام تیزهوشان ششم به هفتم سیستان و بلوچستان ، بایستی در بازه زمانی معین به سایت سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) ، مراجعه نمایید. از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم سیستان و بلوچستان هنوز مشخص نیست، می توان پیش بینی کرد که نتایج تیزهوشان ششم به هفتم سیستان و بلوچستان از هفته سوم تیرماه از طریق سایت سازمان سمپاد hoosh.medu.ir اعلام شود. بایستی به این نکته دقت داشته باشید که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم سیستان و بلوچستان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم سیستان و بلوچستان ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. در ضمن پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم سیستان و بلوچستان ، اگر در یکی از انتخاب های خود در هنگام ثبت نام پذیرفته شده باشید، بایستی در بازه های زمانی اعلام شده توسط مدرسه، با به همراه داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام، اقدام نمایید.

اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم سیستان و بلوچستان

مطابق تجربیات سال های گذشته، اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم سیستان و بلوچستان حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم سیستان و بلوچستان ، در صورت پذیرفته شدن، بایستی در بازه های زمانی تعیین شده توسط مدرسه، به منظور ثبت نام به مدرسه مراجعه کنید، آگاهی از زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم سیستان و بلوچستان بیش از پیش اهمیت می یابد. شایان ذکر است که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان نهم به دهم سیستان و بلوچستان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم سیستان و بلوچستان ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. با مطالعه دقیق این مقاله داوطلبان عزیز متقاضی تحصیل در مدارس تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان اطلاعات لازم درباره اعلام نتایج  تیزهوشان سیستان و بلوچستان 98 را به دست می‌آورند. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله اعلام نتایج تیزهوشان 98 بزنید.
برای آگاهی از نتایج تیزهوشان سیستان و بلوچستان با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *