آیدانیتو > اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 98
نتایج تیزهوشان

اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 98

اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 98

برای گزینش دانش‌آموزان در مدارس سمپاد (تیزهوشان) هر سال آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، برگزار می‌شود. در این مطلب نکاتی درباره‌ی آزمون ورودی تیزهوشان و زمان اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 98 خواهید خواند. هدف از تأسیس مدارس تیزهوشان از سوی وزارت آموزش و پرورش، جهت‌دهی به‌ استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان تیزهوش بوده است. به همین علت و با توجه به این اهداف مشخص این نوع مدارس امکانات و سطح آموزشی مدارس تیزهوشان و نیز سطح علمی آموزگاران و  دانش‌آموزان از مدارس عادی بالاتر است. یکی از ویژگی‌های آموزشی مدارس تیزهوشان برگزاری آزمون‌های متعدد طی سال تحصیلی با هدف تسریع پیشرفت تحصیلی  و بالا رفتن سطح علمی دانش‌آموزان است.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ایلام

در استان ایلام داوطلبان نیمه‌ی اول اردیبهشت ماه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان  شرکت کردند. مانند روند سال‌های گذشته، داوطلبان ششم به هفتم، پیش از آزمون باید با مراجعه به وبسایت hoosh.medu.ir کارت ورود به جلسه‌ی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 99-98 را دریافت می‌کردند. همراه داشتن کارت ورود برای ورود به جلسه آزمون برای همه داوطلبان الزامی است. از زمان ثبت نام کتاب درسی اطلاع دارید؟   

زمان اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 98

نتایج  به طور معمول 4 – 6 هفته بعد از آزمون ورودی اعلام می‌شود. در زمان مقرر اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 98 ، داوطلبان عزیز می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت hoosh.medu.ir از نتایج به دست آمده در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ششم به هفتم آگاهی پیدا کنند. اما مشاهده نتایج تیزهوشان نهم به دهم در سایت azmoon..medu.ir برای داوطلبان امکانپذیر است. داوطلبانی که نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند، می‌توانند در زمانی که برای اعتراض به نتایج تعیین شده و معمولا 4 یا 5 روز پس از اعلام نتایج است، برای ثبت اعتراض خود و تقاضای بررسی مجدد نتایج اقدام کنند.

نحوه‌ی مشاهده‌ی نتایج آزمون تیزهوشان

همان‌طور که گفته شد، داوطلبان گرامی پس از اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 98، می‌توانند برای مشاهده‌ی نتایج ششم به هفتم به وب‌سایت hoosh.medu.ir و جهت مشاهده نتایج نهم به دهم به سایت azmoon.medu.ir مراجعه کنند. پس از ورود به سایت،  با وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه در سمت راست بالای صفحه اول که برای این منظور در نظر گرفته شده است، به مرحله‌ی بعد وارد خواهند شد.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

پس از اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 98 ، داوطلبانی که مشخص شده حد نصاب علمی لازم و رتبه‌ی مورد نظر برای قبولی را به دست آورده‌اند، می‌بایست مدارک خود را آماده کرده و تا پایان مرداد ماه برای ثبت‌نام حضوری اقدام کنند. مدارک لازم برای ثبت‌نام عبارتند از : شناسنامه، کارت ملی و کارنامه آخرین سال تحصیلی‌. داوطلبان عزیز لازم است به این نکته توجه کنند در صورتی که در مدت زمان مشخص شده ثبت‌نام نکنند، غیبت ایشان به منزله انصراف از ثبت‌نام است و از لیست دانش‌آموزان حذف می‌شوند.

شرایط عمومی پذیرش مدارس تیزهوشان

داوطلبان برای تحصیل در مدارس تیزهوشان، علاوه بر قبولی در آزمون ورودی، باید شرایط عمومی تحصیل در این مدارس را هم دارا باشند. برای ورود به مقطع متوسطه یک، اشتغال به تحصیل بودن در پایه‌ی ششم و برای ورود به پایه‌ی نهمِ متوسطه‌ی دو اشتغال به تحصیل در پایه هشتم، از جمله شرایط اولیه پذیرش در مدارس تیزهوشان است. دومین شرط، به دست آوردن نمره‌ی خیلی خوب و یا نمره خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در پایه‌ی پنجم ابتدایی است.
برای ورود به مقطع متوسطه‌ی دو، معدل کل پایه هشتم داوطلبان باید بالای 19 باشد. سومین شرط هم برخورداری از تابعیت ایرانی است؛ البته ذکر این نکته ضروری است که دانش‌آموزان غیرایرانی هم تحت شرایط خاصی می‌توانند در آزمون شرکت کنند. به داوطلبان گرامی پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از جزئیات این آزمون، پیش از ثبت‌نام، دفترچه ثبت‌نام آزمون را با دقت مطالعه و بررسی کنند. داوطلبان عزیز به خاطر داشته باشند در شهرهایی که چند مدرسه سمپاد یا تیزهوشان وجود دارد، می‌توانند براساس اولویت‌ 3 مدرسه در یک شهر واحد را  انتخاب کنند.

شرایط پذیرش دانش‌آموزان دوقلو

دانش‌آموزان دو قلو به این موضوع توجه کنند که اگر یکی از آنها (هم‌جنس یا غیرهم‌جنس) در مدرسه تیزهوشان انتخابی پذیرفته شود، دیگری با دست آوردن 80 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در مدرسه موردنظر، در همان مدرسه به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرفته خواهد شد.

شهریه مدارس تیزهوشان

تحصیل در مدارس تیزهوشان با پرداخت شهریه مصوب وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر است. شهریه مصوب سال تحصیلی 99-98 هنوز اعلام نشده است ولی حدود شهریه برای مقاطع مختلف به این شرح است: متوسطه دوره‌ی اول حدودا 2900000 تومان متوسطه دوره‌ی دوم حدودا 4200000 تومان پیش‌دانشگاهی حدودا 4900000 تومان برای دانش‌آموزانی که بضاعت پرداخت شهریه را ندارند هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. این دانش‌آموزان با صلاح‌دید مدیریت مدارس تیزهوشان، می‌توانند از تخفیف 100% بهره‌مند شوند.

اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ایلام

برای آگاهی از اعلام تیزهوشان ششم به هفتم ایلام ، بایستی در بازه زمانی معین به سایت سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) ، مراجعه نمایید. از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ایلام هنوز مشخص نیست ، می توان پیش بینی کرد که نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ایلام از هفته سوم تیرماه از طریق سایت سازمان سمپادhoosh.medu.ir  اعلام شود.  ب
ایستی به این نکته دقت داشته باشید که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ایلام دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ایلام ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. در ضمن پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ایلام ، اگر در یکی از انتخاب های خود در هنگام ثبت نام پذیرفته شده باشید ، بایستی در بازه های زمانی اعلام شده توسط مدرسه، با به همراه داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام ، اقدام نمایید.

اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم ایلام

مطابق تجربیات سال های گذشته، اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم ایلام حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم ایلام ، در صورت پذیرفته شدن، بایستی در بازه های زمانی تعیین شده توسط مدرسه، به منظور ثبت نام به مدرسه مراجعه کنید، آگاهی از زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم ایلام بیش از پیش اهمیت می یابد. شایان ذکر است که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان نهم به دهم ایلام دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم ایلام ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. داوطلبان عزیز متقاضی تحصیل در مدارس تیزهوشان در استان ایلام  با مطالعه این مقاله می‌توانند نسبت به اعلام نتایج  تیزهوشان ایلام 98 و نکات مهم در این ارتباط اطلاعات موردنظرشان را به دست آورند.

بهترین مدارس تیزهوشان استان ایلام

شناخت مدارس تیزهوشان استان ایلام در وهله اول برای افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در این مدارس را دارند کاملاٌ ضروری به نظر می رسد. اگر شما نیز در ردیف این قبیل افراد هستید و نیاز به شناخت کامل مدارس تیزهوشان استان ایلام را دارید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

مطالعه مقاله اعلام نتایج تیزهوشان 98 هم می‌تواند اطلاعات خوبی را در این زمینه به داوطلبان گرامی انتقال دهد.
اگر سوالی در زمینه اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 98 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *