آیدانیتو > اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری
نتایج کنکور

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

یکی از موضوعاتی که هر ساله تعداد زیادی از مردم ایران را به خود درگیر می کند، کنکور سراسری است. هر ساله دانش آموزانی که دوره تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را پشت سر گذاشته اند، آماده شرکت در کنکور می شوند، آزمونی که راه آینده آنها را تعیین می کند. بعد از برگزاری کنکور 99 همه منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 هستند.
در اینجا می خواهیم قبل از بررسی اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 نکات مهم در انتخاب رشته را یادآور شویم. کنکور سراسری 99 در روزهای بیست و نهم و سی ام و سی و یکم مردادماه 99 برگزار می شود.

تعداد شرکت کنندگان در حدود یک میلیون و یازده هزار نفر در 5 گروه آزمایشی است. انتظار می رود نتایج اولیه در اوایل مهر ماه توسط سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org اعلام می شود.
بعد از اعلام نتایج نوبت به انتخاب کد رشته محل می رسد. برای انتخاب رشته بهتر است از کمک و راهنمایی مشاوران کمک بگیرید تا بعداً پشیمان نشوید. داوطلبین گرامی که مجاز به انتخاب رشته شده اند باید در مدت مشخص شده توسط سازمان سنجش اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنند. انتخاب رشته به صورت اینترنتی صورت می گیرد.
پس از انتخاب رشته نگرانی داوطلبین و والدین آن ها همچنان ادامه دارد. زیرا منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 هستند تا رشته و دانشگاهی که موفق به پذیرش در آن را شده اند را مشاهده کنند. لیست رشته های بدون کنکور سراسری را هم اگر بدانید بسیار در روند تحصیلی پیشرفت چشم گیری می کنید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری در نیمه اول آبان ماه 99 توسط سازمان سنجش منتشر می شود. در اعلام نتایج نهایی رشته و دانشگاهی که داوطلب موفق به پذیرش در آن شده است، مشخص می شود. این مرحله به مانند مراحل قبل یک مرحله پر استرس برای داوطلبین است. زیرا سرنوشت ها بسته به این اعلام نتایج دارد. اعلام نتایج کنکور ارشد در سال 99 شهریور ماه اعلام می گردد.

نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99

بعد از اعلام نتایج نهایی شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org کارنامه خود را مشاهده کنید. سامانه سنجش به دو روش امکان مشاهده کارنامه را برای شما فراهم می کند. روش اول ورود شماره داوطلبی و شماره شناسنامه؛ روش دوم ورود شماره پرونده و شماره شناسنامه، علاوه بر اینها یک کد امنیتی که در صفحه قرار دارد را نیز باید وارد کنید. با کلیک کردن بر گزینه مشاهده نتیجه، کارنامه ی شما ظاهر خواهد شد.  همچنین شما می توانید از روش دیگری برای مشاهده کارنامه خود اقدام کنید. روش جستجو با اطلاعات مشخصی که در آن نیاز به ورود نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد است.

شماره داوطلب

شماره داوطلبی داوطلبان گرامی بر روی کارت ورود به جلسه نوشته شده است. همچنین در جلسه کنکور بر روی صندلی داوطلب نیز چسبانده شده است. داوطلبین گرامی می بایست شماره داوطلبی خود را از روز کنکور تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارند. اما در صورتی که شماره داوطلبی خود را گم کرده اید، نگران نباشید. شما می توانید از روش دیگری که در بالا گفته شده کارنامه خود را مشاهده کنید.
اگر شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را گم کرده ایم چه کنیم؟
در ابتدا به شما توصیه می کنیم شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را حفظ و نگه داری کنید تا در زمان اعلام نتایج دچار استرس مضاعف نشوید. اما در صورتی که به هر دلیلی این دو شماره مهم را گم کرده اید، نگران نباشید. شما می توانید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به بازیابی آن ها کنید. برای بازیابی شماره داوطلبی و یا پرونده به سایت سنجش مراجعه کنید، وارد قسمت پاسخگویی شوید، یک حساب کاربری ایجاد کنید، درخواست بازیابی شماره داولبی و شماره پرونده را ارسال کنید. سیستم پاسخگویی به شما پاسخ خواهد داد.

مشاهده کارنامه

با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 انتظارها پایان می یابد. حال شما میتوانید کارنامه نهایی خود را مشاهده کنید و نتیجه زحمات خود را دریافت کنید. کارنامه دارای چهار ستون می باشد که به ترتیب شامل موارد زیر هستند: 1) کد رشته محل های انتخابی 2) سهمیه داوطلب در رشته انتخابی 3) رتبه آخرین فرد قبول شده 4) نتیجه امیدواریم که در رشته مورد نظر خود قبول شده باشید. در صورتی که در رشته ی مورد نظر خود قبول نشده اید و یا می خواهید یک بار دیگر شانس خود را امتحان کنید، می توانید اقدام به پر کردن فرم تکمیل ظرفیت کنید.

تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنکور سراسری 99

احتمال اینکه سازمان سنجش نکمیل ظرفیت برای سال 99 قرار بدهد وجود دارد. از نکات مهمی که در تکمیل ظرفیت باید بدانیم این است که:
  1. اگر داوطلبی در نوبت اول در رشته ای قبول شده است و مجدداً اقدام به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کند، در صورت پذیرفته شدن در تکمیل ظرفیت، قبولی قبلی او باطل اعلام می شود.
  2. اگر داوطلب در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت در دوره روزانه قبول شود و مایل به تحصیل نباشد، به مدت یک سال محروم از انتخاب رشته در نوبت روزانه است.
  3. تنها افرادی که در آزمون کنکور سراسری 99 شرکت کرده اند و وضعیت آنها در کارنامه مجاز اعلام شده است، می توانند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
توجه کنید که انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نیز توسط سازمان سنجش انجام می شود و با مراجعه به سایت سنجش می توانید اقدام به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنید. در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها به پر کردن جای خالی خود در تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و آزاد در تمامی گروه های آزمایشی اقدام کنند. در صورت عدم تکمیل ظرفیت دانشگاه ها، دانشگاه ها در بهمن ماه برای دومین بار اعلام به تکمیل ظرفیت می کنند. اما تکمیل ظرفیت بهمن ماه تنها در صورتی است که دانشگاه ها هنوز دارای جای خالی برای پذیرش دانشجو باشند.

کارنامه سبز

کارنامه سبز یا همان کارنامه محرمانه توجه خیلی از داوطلبین را به خود جلب می کند. بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 داوطلبین به احساسات و عکس العمل های متفاوتی دارند. برخی از قبولی در رشته ی مورد نظر خود خوشحال اند و در تکاپوی ثبت نام هستند.
برخی در رشته ای پذیرفته شده اند که آن را دوست دارند و مایل اند در رشته ی دیگری تحصیل کنید. برخی پذیرفته شده دوره روزانه هستند اما مایل به تحصیل در آن رشته نیستند و از طرفی نمی خواهند یکسال از انتخاب دوره روزانه محروم شوند و گروهی دیگر نیز که در هیچ رشته ای قبول نشده اند. داوطلبینی که از قبولی خود رضایت ندارند، می توانند از کارنامه سبز کمک بگیرند. در کارنامه سبز انتخاب های پایین تر از انتخاب قبولیتان را مورد بررسی قرار می دهد و به شما می گوید در کدام یک از آنها امکان قبولی برایتان فراهم بوده است. داوطلبینی که می خواهند در انتخاب پایین تر از قبولی فعلی شان اقدام به تحصیل کنند، می توانند با در دست داشتن کارنامه سبز به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند و درخواست خود را مطرح کنند. احتمال می رود سازمان سنجش نیز امکان ثبت اشتباه در انتخاب رشته را به صورت اینترنتی برای داوطلبین فراهم کند. در سال های گذشته سامانه بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش ایجاد و امکان ثبت اشتباه انتخاب رشته برای داوطلبین فراهم هستند.
در این مقاله اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را بطور کامل مورد ارزیابی قرار دادیم. شما میتوانید مقاله زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 98 را نیز مطالعه نمایید.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه مربوط به آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *