اعلام نتایج آزمون ارشد

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98


اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98

در این مقاله با موضوع اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98 در خدمت داوطلبان ارشد 98 هستیم. تکمیل ظرفیت فرصت ویژه ای برای داوطلبان کارشناسی ارشد 98 می باشد. با توجه به موضوع کاهش ظرفیت های دانشگاه های آزاد در مقطع کارشناسی ارشد در سال 98، همچنان ظرفیت های خالی در رشته های مختلف وجود دارد. تغییراتی که در ظرفیت های دانشگاه آزاد در سال 98 کاهش یافت موجب نگرانی و سردرگمی داوطلبان ارشد آزاد 98 شده است با مطالعه این مقاله به پاسخ سوالات خود راجع به تکمیل ظرفیت ارشد و زمان تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98 برسید. در صورتی که ظرفیت دانشگاه ها در انتخاب رشته ارشد 98 تکمیل نشود، دانشگاه های آزاد تعداد ظرفیت و رشته های مورد نظر را مشخص می کنند. مسئله کاهش ظرفیت های دانشگاه نباید برای داوطلبان دلهره ایجاد کنید به این خاطر که یکی از دلایل کاهش ظرفیت ها پر نشدن دانشگاه ها حتی گاها تا 50 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در سال های گذشته بود. برای اطلاع از زمان تکمیل ظرفیت، نحوه ی ثبت نام و تکمیل ظرفیت شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98 و از همه مهم‌تر اعلام نتایج کنکور ارشد در این مقاله همراه ما باشید.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98

داوطلبان ارشد 98 که در ثبت نام تکمیل ظرفیت شرکت داشتند، می توانند با مراجعه به سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.net از نتایج انتخاب رشته خود در این مرحله طبق روال هر سال، سه الی چهار هفته بعد در اعلام نتایج کنکور تکمیل ظرفیت ارشد آزاد انجام می شود. داوطلبانی که فرصت پذیرش در دانشگاه های آزاد را از دست دادند، می توانند از این فرصت استفاده کنند. کارشناسی ارشد بدون کنکور نیز میتواند از گزینه های خوب برای زودتر به هدف رسیدن باشد.

شرایط تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98

داوطلبانی که در آزمون ارشد شرکت داشته اند و کارنامه ارشد برای آنها صادر شده است و در رشته ی مورد نظر یا دانشگاه دلخواه قبول نشده اند، می توانند در اولین مرحله تکمیل ظرفیت که در مهرماه انجام می شود، شرکت کنند ، داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که رشته هایی که فقط در تکمیل ظرفیت اعلام می شود را میتوانید انتخاب کنید. معمولاً مرحله تکمیل ظرفیت آزاد در 2 مرحله انجام می شود و در مرحله دوم در بهمن ماه انجام می شود و تنها داوطلبانی که در آزمون ارشد شرکت داشته اند، اما موفق به قبولی در رشته و دانشگاهی نشده اند، می توانند در این مرحله وارد دانشگاه شوند. داوطلبان تکمیل ظرفیت ارشد آزاد از دو طریق می توانند وارد سایت مورد نظر شده و نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98 را مشاهده کنند. اولین راه با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام می باشد. داوطلبان می توانند شماره پرونده خود را در کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد 98 مشاهده کنند. و بعد از وارد کردن شماره پرونده، کد پیگیری و کد امنیت خواسته شده را وارد می کنند و کارنامه ی آنها نمایان می شود. و اما راه دوم برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 98 را در ادامه خواهید دید : در صورتی که داوطلبان شماره داوطلبی خود را در دسترس ندارند، می توانند با استفاده از شماره پرونده که در برگه ثبت نام وجود دارد، کارنامه ی خود را مشاهده کنند. 
در این مقاله به بررسی اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بزنید.
اگر سوالی در زمینه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *