آیدانیتو > ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد
کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد

ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای ورود به دانشگاه چند راه می توان رفت؟ راه اصلی ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، آزمون سراسری برگزار شده توسط سازمان سنجش می باشد، اما همچنان 10 درصد از ظرفیت های هر رشته، مختص به استعدادهای درخشان است. پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بسیار منسجم تر از دانشگاه سراسری برگزار می شود و از این جهت درمیان داوطلبان محبوب تر است.  با توجه به همزمانی ثبت نام استعداد درخشان و انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد نیاز است قبل از خرید سریال ثبت نام، دفترچه ثبت نام را به دقت مطالعه کنید.

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

همه چیز بستگی به شما دارد. در صورتی که تمایل دارید از طریق استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد نسبت به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور اقدام کنید، لازم است بدانید که بر اساس اطلاعیه ی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، تنها در صورت رعایت بندهای زیر قادر به ثبت نام هستید:
بند 1: برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد باید حداقل معدل 16 برای رشته های غیر علوم انسانی و 17 برای رشته های علوم انسانی را دارا باشید.
بند 2: پذیرش دانشجوی واجد شرایط در هر سال تحصیلی فقط یک بار و فقط در همان سال در رشته ی همنام و در یک زیر گروه امکان پذیر است.
بند 3: داوطلب باید دوره کارشناسی پیوسته خود در 8 نیم سال تحصیلی و یا کارشناسی ناپیوسته در 4 نیمسال تحصیلی به اتمام برساند.البته ترم تابستان و مرخصی تحصیلی جزء سنوات محسوب نمی شوند.
بند 4: دانشجویانی که به دلیلی خارج از اختیار خود، حداکثر دو نیم سال تحصیلی بیشتر از مدت مجاز در مرخصی باشند در صورت تأیید کمیسیون موارد خاص می توانند مشمول قانون قبل شوند.
بند 5: فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته که بر اساس سرفصل های ارائه شده، مدت تحصیلشان 5 نیم سال بوده نیز از مزایای این آیین نامه برخوردار هستند.
بند 6: تغییر رشته یا محل تحصیل پذیرفته شدگان امکان پذیر نیست.
بند 7: دانشجویانی که دروس معادل سازی شده دارند، شامل استعدادهای درخشان نمی شوند.
تذکر 1: داوطلبان دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون آزاد، مجاز به انتخاب 100 رشته / محل می باشند.
تذکر 2: مشمولین خدمت وظیفه، لازم است پیش از  اقدام به خرید شماره سریال ثبت نام، شرایط ادامه تحصیل مشمولان را به دقت مطالعه کنند. دقت کنید! در صورتی که پس از پذیرش در یکی از کد رشته/محل های انتخابی، اقدام به ثبت نام حضوری نکنید، ثبت نام شما منقضی می شود.

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد ، بدون آزمون و با سهمیه ی استعدادهای درخشان در همه ی رشته ها و واحدهای دانشگاهی دانشجو می پذیرد. رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در هفت شاخه قرار می گیرند.
  • شاخه اول: گروه علوم پزشکی
  • شاخه دوم: گروه دامپزشکی
  • شاخه سوم: گروه علوم انسانی
  • شاخه چهارم: گروه علوم پایه
  • شاخه پنجم: گروه فنی و مهندسی
  • شاخه ششم: گروه کشاورزی و منابع طبیعی
  • شاخه هفتم: گروه هنر
با توجه به تعدد رشته های ارشد بدون کنکور آزاد ، پیشنهاد می کنیم که برای آگاهی از لیست کامل رشته های بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رتبه بندی واحد های دانشگاهی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در رشته های متعددی دانشجو می پذیرد و طبیعتا واحدهای دانشگاهی مختلفی نیز دارد. به همین منظور بسیاری از داوطلبان پس از انتخاب رشته دلخواهشان در انتخاب واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد دچار سردرگمی می شوند. اگر به رشته ی خاصی علاقه دارید، پیشنهاد ما این است که قبل از اقدامی برای انتخاب رشته، برای آگاهی از شرایط و ضوابط پذیرش، لیست واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده، رتبه بندی واحدهای دانشگاهی، میزان شهریه و هر آنچه باید در زمینه ادامه تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از رتبه بندی واحدهای دانشگاهی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

موارد مهمی باید داوطلبان را درگیر خود کنند. یکی از موارد مهمی که داوطلبان تحصیل در رشته های بدون کنکور بایستی به آن دقت کنند، شهریه است. با توجه به اینکه میزان شهریه در هر سال متفاوت است، بایستی به طور دقیق از شهریه باخبر شوید. با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان به محض شنیدن عنوان شهریه، نگران بازپرداخت آن می شوند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از روش های پرداخت آسان شهریه مانند دریافت وام با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. راستی چرا به فکر یک کار پاره وقت یا راه اندازی یک کسب و کار کوچک در کنار ادامه تحصیل تان نیستید؟ پیشنهاد می کنیم برای مشاوره شغلی و راه اندازی کسب و کار با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از شهریه ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، مشاوره شغلی و راه اندازی کسب و کار با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بهتر است یا ارشد فراگیر پیام نور؟

داوطلبان تحصیل در مقطع ارشد به صورت بدون کنکور در دو راهی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد و آزمون ارشد فراگیر پیام نور سرگردان می شوند. البته با توجه به اینکه امکان عدم پذیرش به صورت فراگیر در دانشگاه پیام نور وجود ندارد و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور دارای دو سیاست متفاوت در پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مقطع ارشد هستند، پیشنهاد می کنیم اگر قصد ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد را دارید، برای کسب اطلاع جامع تر در زمینه ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد و ارشد فراگیر پیام نور، مقایسه میزان شهریه، زمان و شرایط ثبت نام، میزان اعتبار مدرک و هر آنچه باید در راه تحصیل بدون کنکور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بزنید.

اگر سوالی در زمینه ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

  1. نازنین گفت:

    سلام وقت بخیر،من فارغ‌التحصیل 96/3/31 با معدل 19از دانشگاه آزاد هستم پارسال من برای بدون آزمون ارشد شرکت کردم ولی دانشنامم ارسال نشده بودو سازمان فاقد دانشنامه اعلام کرده بود تاییدیه مدرکم 96/9/4هست میخواستم بپرسم امسال میتونم به صورت بدون آزمون امسال شرکت کنم؟به سازمان سنجش پیام میدم ولی کد پیگیری 13رقمی که زیر فرم سوال هست رو میزنم اشتباه اعلام میکنه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر سایر شرایط استعدادهای درخشان را داشته باشید ، می توانید.

  2. نیوشا گفت:

    سلام من خرداد ۹۷ امتحانام تموم شد.معدلم ۱۸/۲۰ است هنوز نمره دو تا از درسام نیومده . اگه بخوام برای استعداد درخشان دانشگاه ازاد همین امسال قبول شم و به مشکل ارسال نشدن دانشنامه برخورد نکنم باید چیکار کنم ؟؟؟؟ ایا باید به دانشگاه خودم اطلاع دهم ؟؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      به دانشگاه خودتان مراجعه کنید و فرم استعداد درخشان را در دانشگاه خود پر کرده و پیگیری را از آنان داشته باشید.

  3. حسین گفت:

    سلام من در خرداد ۹۵ با معدل ۱۹ فارغ التحصیل شدم میتونم بدون آزمون ارشد ثبت نام کنم.توی کنکور معدل تاثیر داره که من احتمال میدم قبول نشم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما باید تمامی شرایط را داشته باشید. یکی از شرایط این است که حداکثر یکسال از فارغ التحصیلی تان گذشته باشد.

  4. النا گفت:

    برای ارشد بدون کنکور آزاد حتما باید استعدادهای درخشان بود؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بله، برای ارشد بدون کنکور آزاد بایستی شرایط استعدادهای درخشان را دارا باشید.

  5. احمد گفت:

    سلام.
    ارشد بدون کنکور آزاد تو رشته های تجربی و ریاضی هزینش متفاوته؟حدودا تو مهندسیا چقدره و حدودا تو رشته های تجربی مثل ژنتیک و …چقده؟
    ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ هزینه ارشد بدون کنکور آزاد در رشته های ریاضی حدوداً 3 تا 4 میلیون و تجربي 3 تا 5 میلیون خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *