انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی صنایع

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی صنایع

رشته مهندسی صنایع از جمله رشته های فنی و مهندسی است که با ادغام علوم مدیریت ، ریاضی و اقتصاد و صنعت ، سعی در بهبود، افزایش و  طراحی سیستم های کارآمد تولید دارد. این علم دانشگاهی تا مقطع دکتری در دانشگاههای ایران تدریس می شود و جذب دانشجو دارد. داوطلبانی که در کنکور دکتری مهندسی صنایع شرکت کرده اند و قصد دارند با توجه به نتایج شرکت کنندگان سالهای قبل دکتری مهندسی صنایع ، رتبه و درصد دروس خود را تخمین بزنند نیازمند این هستند که به تحلیل و مقایسه کارنامه و رتبه قبولی، پذیرفته شدگان سالهای گذشته رشته مهندسی صنایع در هریک از دانشگاههای سراسری و آزاد بپردازند تا با آنالیز این کارنامه ها به حدود تقریبی رتبه و درصد موردنیازی که آنها را در دانشگاههای موردنظرشان قبول می کند برسند. در ابتدا باید متذکر شویم که رتبه و تراز قبولی در هر سال با سال دیگر با توجه به ظرفیت های پذیرش و نیز سهمیه ها و دیگر سیاست های آموزشی هر یک از دانشگاه ها متغییر خواهد بود اما این به معنای این نیست که نتوان با تحلیل کارنامه ها به محدوده مشخصی از رتبه های  قبولی مراکز آموزشی مدنظر رسید. برای بررسی و آنالیز یک کارنامه لازم است به فاکتورهایی همچون سهمیه ها اعم از سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگران و جانبازان، ظرفیت های ورودی مورد انتظار و نیز تعداد متقاضیانی که برای پذیرش در دانشگاه موردنظر انتخاب رشته خواهند کرد می بایست توجه کنیم.


تراز و درصد های قبولی کنکور دکتری مهندسی صنایع

داوطلبان مهندسی صنایع که قصد پذیرش در دانشگاههای دولتی را دارند اگر حدنصاب ( یا به عبارت بهتر) تراز قبولی 50 درصد را در آزمون کتبی بدست آورده باشند می توانند وارد مرحله بعدی یعنی مصاحبه شفاهی شوند.  البته تعیین این تراز وابسته به سطح علمی داوطلبان در آزمون هرسال است. در بعضی سالها ، سطح علمی داوطلبان بالاست و در نتیجه تراز قبولی بالا می رود و سبب می شود رتبه های قبولی دارای یکسری نوسان ها شود اما اگر به صورت کلی بخواهیم اطلاعاتی را در زمینه کارنامه و رتبه داوطلبان قبول شده ارائه کنیم به شرح ذیل است:
مطابق با سطح علمی و قوانین جذب دانشجو در واحدهای دارای رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد حداقل رتبه کشوری جهت قبولی دکتری آزاد صنایع:
تهران شمال 37811 ، تهران جنوب 23124 ، تهران غرب 47199 ، کرج 68737 ، پرند 124230 ،  قزوین 125531 ، نجف آباد 76295
اگر شما بخواهید بدانید که تراز آخرین نفرات قبولی در سال 96-97 بر چه اساسی بوده است باید اعلام کنیم که اگر از سطح بالا یا به عبارت دیگر از محدوده دانشگاه های پر متقاضی به سمت کمتر متقاضی پیش برویم یعنی از دانشگاه تهران شمال، تهران مرکزی ، تهران جنوب ، تهران غرب و واحد دانشگاه آزاد اسلامی کرج ، تراز قبولی به صورت میانگین از 4718 تا 6500  متغیر بوده است. این در حالی است که تراز پذیرش در تکمیل ظرفیت دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی 4000 تا 3500 بوده است.

تراز و درصد های قبولی کنکور دکتری صنایع

همه شما داوطلبان عزیز باید مستحضر باشید که جهت راه یافتن به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی صنایع لازم است 50 درصد امتیاز را در آزمون کتبی بگیرید و 50 درصد قبولی باقیمانده مربوط به مصاحبه شفاهی است. این روند برای قبولی در دانشگاه های سراسری دکتری مهندسی صنایع نیز برقرار است. بنابراین در ابتدای کار شما باید امتیاز 50 درصدی آزمون کتبی را بگیرید اما 50 درصد دوم مربوط به امتیاز علمی پژوهشی و داشتن کتاب و امتیازات و سوابق آموزشی شما و نیز مصاحبه حضوری است. این مهم را باید مدنظر داشته باشید که دروس تخصصی در آزمون دکتری دارای ضریب چهار می باشد اما ضریب دروس عمومی شما که شامل زبان تخصصی و استعداد تحصیلی است دارای ضریب یک است. این مهم نشان می دهد که نفرات قبول شده و پذیرفته شده در آزمون کتبی که توانسته اند به مرحله آزمون و مصاحبه شفاهی راه یابند دارای درصد های قابل قبولی در دروس تخصصی بوده اند.
اهمیت این دروس تخصصی بیشتر از دروس عمومی است البته چون داوطلبان معمولا به سوالات دروس عمومی کمتر پاسخ می دهند ، سرمایه گذاری روی آنها برای بالاکشیدن رتبه و تراز قبولی ، اقدامی سنجیده و هوشمندانه است. به ویژه پاسخ گویی به سوالات درس زبان انگلیسی که اکثر شرکت کنندگان در آن می لنگند در تغییر تراز و رتبه کنکور دکتری مهندسی صنایع ، موثر خواهد بود. اهمیت درس زبان انگلیسی را در مصاحبه نیز می توان مشاهده کرد چرا که معمولا دانشگاهها قبل از مصاحبه شفاهی، یک آزمون کتبی می گیرند که بخشی از سوالات آن مربوط به درس زبان انگلیسی است.  دروس تخصصی مهم و تاثیرگذار در قبولی دوره دکتری دانشگاه آزاد مهندسی صنایع شامل دروس تخصصی شما در دوره کارشناسی ارشد می باشد. پس باید تاکید و زمان بیشتری را صرف این دروس کنید چرا که به دلیل ضریب بالای هر یک از این دروس یک سوال بیشتر زدن می تواند تاثیری چشم گیر در موفقیت شما داشته باشد.
در پایان باید بگوییم که سنجش و تحلیل و مقایسه کارنامه های قبولی و یا حتی کارنامه های دارای نتایج غیره قابل قبول، داوطلبان دکتری مهندسی صنایع را در جهت کسب چشم اندازی منطقی برای برآورد نتیجه آزمون دکتری یاری می کند و با توجه به مشخص شدن محدوده نتایج احتمالی، داوطلب دکتری با توجه به کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی صنایع یا برای آزمون سال بعد دوباره برنامه ریزی می کند و یا اینکه با اطمینانی که از پذیرفته شدن خود پیدا می کند خود را برای مصاحبه و مرحله دوم کنکور دکتری آماده خواهد کرد.
مشاوران آیدانیتو می توانند به بهترین شکل شما را درابطه با تخمین رتبه دکتری مهندس صنایع با توجه به کارنامه و رتبه های قبولی سال های گذشته یاری کنند.

آیا مایل به ادامه تحصیل در دکتری مهندسی صنایع در کشوری خارجی هستید؟

تحصیل در مقطع دکتری مهندسی صنایع آن هم در دانشگاهی خارج از کشور می تواند فرصتی طلایی برای هر فرد باشد. فرصتی که شاید نصیب هر کسی نشود. شما دوست عزیز هم می توانید این فرصت را برای خود به وجود آورید و تحصیل دکتری مهندسی صنایع را در خارج از ایران پیگیری نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره در رابطه با این موضوع مهم می توانید بر روی کمک ها و مساعدت های مشاوران آیدانیتو حساب باز کنید. پس در صورت لزوم می توانید با آن ها تماس تلفنی برقرار کنید.

در این مقاله به بررسی موضوع کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی صنایع پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بازار کار دکتری مهندسی صنایع بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی صنایع ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *