آیدانیتو > بازار کار دکتری مهندسی صنایع
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع

بازار کار دکتری مهندسی صنایع






بازار کار دکتری مهندسی صنایع

رشته مهندسی صنایع از جمله رشته های مهندسی است که در اکثر سازمان ها و شرکت ها با توجه به نقش مهم طراحی، اجرا و ارتقاء نیروی انسانی، سیستم ها و مواد و انرژی که دارد، تعریف شده و دارای جایگاه خود است. این رشته مهندسی تا مقطع دکتری امکان ادامه تحصیل دارد و متقاضیان ورود به مقطع دکتری این رشته از نظر سنجش علاقه، آینده کاری و شغلی رشته مهندسی صنایع هر چند به پختگی قابل توجه رسیده اند، اما جست و جوی بیشتر و کسب اطلاعات بهتر مسیر را روشن تر می کند و قدرت تصمیم گیری را بالا می برد. از این رو با نگاهی دیگر به بازار کار دکتری مهندسی صنایع و حوزه های فعالیت مهندسان صنایع می پردازیم.

بازار کار و درآمد دکتری مهندسی صنایع

مهندسان صنایع نقش بهینه ساز نیروی انسانی، مالی و سیستمی در یک سازمان یا شرکت را برعهده دارند و در جهت رشد و خلق ایده ها و نوآوری ها در آن سازمان تلاش می کنند. این نقش و مسئولیت برای هر سازمان و شرکت و مرکز صنعتی و تولیدی لازم و ضروری است و این نشان می دهد که رشته مهندسی صنایع کاربرد دارد و مورد نیاز جامعه ماست.
در کنار نیاز به یک رشته تحصیلی و علمی ، مباحث دیگری نیز در بازار کار وجود دارد که غلفت از آنها، فرد را با وجود داشتن مدرک بالا مانند مدرک دکتری در پیدا کردن شغل مورد نظر وی ناتوان می کند، بنابراین برای یافتن شغل مورد نظر در رشته مهندسی صنایع بدبینی ها و حرف این و آن را که از بیکاری بدون احراز ویژگی ها و شرایط لازم محیط کار گله مند هستند را کنار بگذارید و علت ها را موشکافی کنید و ارزش افزوده خود را بالا ببرید.
آنچه که راه شما را برای ورود به بازار کار رشته مهندسی صنایع باز می کند، توجه به مهارت و دانش تخصصی، تجربه و خلاقیت در محیط کار است. در دنیای امروز آنچه که اهمیت دارد، میزان مهارتهای کاربردی و مسئولیت پذیری فرد است که موقعیت شغلی و درآمد وی را تعیین می کند.
از این رو توجه تنها به مدرک تحصیلی و اکتفا کردن به دانشگاه فرد را از واقعیت های محیط کار دور می کند و در صورت ورود به بازار کار به دلیل عدم تطبیق مدرک تحصیلی و نوع کاری که فرد به آن مشغول می شود، سرخوردگی بروز می کند.
بنابراین فردی که دکترای مهندسی صنایع دارد یا اینکه قصد ورود به دانشگاه برای پذیرش در دکترای مهندسی صنایع را دارد و به بازار کار رشته خود  اهمیت می دهد باید علاوه بر مدرک و دانش رشته ی خود، دیگر فاکتورهای مورد نیاز محیط کار را نیز در سطحی مورد انتظار داشته باشد یا کسب کند و یا اینکه ارتقا دهد تا هم جایگاه شغلی و هم حقوق و درآمد مناسب بتواند بدست آورد.

حوزه های شغلی دکتری رشته مهندسی صنایع

یک مهندس صنایع با توجه به حوزه گسترده فعالیت خود، امکان مدیریت انواع مراکز صنعتی و تولیدی را دارد. این مشاغل و جایگاههای شغلی شامل : مدیریت پروژه ، مهندس مالی و صنعتی ، مشاور کارخانجات و سازمان های صنعتی و نیز به عنوان مدرس در مراکز آموزشی و دانشگاههاست.
مهندسان صنایع به طراحی و برنامه ریزی ، رهبری و افزایش سطح کیفی و کمی در یک سازمان می پردازند و این حوزه مسئولیت آنهاست و براساس همین حوزه مسئولیت، جایگاههای شغلی آنها تعریف می شود. درآمد مهندسان صنایع با توجه به دولتی یا خصوصی بودن سازمانی که در آن شاغل هستند و سمت شغلی خود تعیین می شود که از یک میلیون تومان به بالاست.
درآمد مهندس صنایع به میزان ارزش افزوده ای که در محل کار خود ایجاد می کند و نیز مهارت و تجربه وی وابسته است و کسی که درآمد بیشتری دارد نتیجه کار باارزش تری  ارائه می دهد نه ساعت های کاری بیشتر.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار دکتری مهندسی صنایع پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار دکتری مهندسی صنایع ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *