نتایج تیزهوشان

اعلام نتایج تیزهوشان کهگیلویه و بویراحمد 98

اعلام نتایج تیزهوشان کهگیلویه و بویراحمد 98

شاید برای شما سوال باشد که چگونه می توانیم در مدارس تیز هوشان ادامه تحصیل بدهیم ؟ دانش‌آموزان مستعد برای ورود به مدارس تیزهوشان از طریق آزمون ورودی انتخاب می‌شوند. در ادامه در مقاله پیش‌رو که درباره زمان اعلام نتایج تیزهوشان کهگیلویه و بویراحمد 98 است، نکات مهمی که اطلاع از آنها برای شرکت‌کنندگان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ضروری است را خواهید خواند. مدارس تیزهوشان بر جهت‌دهی به‌ استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان تیزهوش متمرکز هستند. همین علت امکانات و سطح آموزشی مدارس تیزهوشان و نیز سطح علمی آموزگاران و دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان به لحاظ کیفیت با مدارس عادی تفاوت دارد. در این مدارس طی سال تحصیلی به طور مستمر آزمون‌هایی برای سنجش میزان پیشرفت تحصیلی و سطح علمی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان استان کهگیلویه و بویراحمد

نیمه‌ی اول اردیبهشت 98 زمانی است که داوطلبان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای سال تحصیلی 99-98 در استان کهگیلویه و بویراحمد در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت می کنند. مانند هر سال‌ هم قبل از آزمون باید از وبسایت hoosh.medu.ir کارت ورود به جلسه‌ را  دریافت کردند. بدون کارت ورود برای ورود به جلسه، شرکت در آزمون برای داوطلبان ممنوع است.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان کهگیلویه و بویراحمد 98

یکی از مهم ترین سوالاتی که در این زمینه ر ذهن شما می آید این است که نتایج در چه زمانی اعلام می شوند؟ 4 تا 6 هفته بعد از آزمون ورودی، زمانی است که داوطلبان باید اعلام نتایج تیزهوشان کهگیلویه و بویراحمد 98 باشند. دانش آموزان برای مشاهده نتایج تیزهوشان ششم به هفتم با مراجعه به وب‌ سایت hoosh.medu.ir و از نتایج به دست آمده مطلع شوند. اما دانش آموزان شرکت کننده در آزمون ورودی تیزهوشان نهم به دهم برای مشاهده نتایج آزمون خود باید به سایت azmoon.medu.ir مراجعه کنند. 4 تا 5 روز پس از اعلام نتایج، اعترضات نسبت به نتیجه آزمون دریافت می‌شود. داوطلبان چنانچه به نتایج معترض هستند و تقاضای بررسی مجدد دارند، باید در زمان مقرر اعتراض خود را اعلام کنند.

نحوه‌ی مشاهده‌ی نتایج آزمون تیزهوشان

داوطلبان عزیز شرکت کننده در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم پس از اعلام نتایج تیزهوشان کهگیلویه و بویراحمد 98، برای آگاهی از نتایج می‌بایست به وب‌سایت hoosh.medu.ir مراجعه کنند. پس از وارد شدن به سایت در سمت راست بالای صفحه کادری برای وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه در نظر گرفته شده که پس از وارد کردن اطلاعات موردنظر، به مرحله بعد هدایت خواهند شد.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

پس از اعلام نتایج تیزهوشان کهگیلویه و بویراحمد

مرحله ای جذاب برای افرادی که در آزمون قبول می شوند پس از اعلام می باشد . پس از اعلام نتایج تیزهوشان کهگیلویه و بویراحمد 98 و مشخص شدن داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب علمی لازم شده‌اند؛ داوطلبان باید مدارک خود را آماده کرده و برای ثبت‌نام اقدام کنند.
مدارک لازم برای ثبت‌نام عبارتند از : شناسنامه، کارت ملی و کارنامه آخرین سال تحصیلی‌. داوطلبان برای ثبت‌نام حضوری تا پایان مرداد فرصت دارند و اگر تا پیش از این زمان برای ثبت‌نام اقدام نکنند، به منزله انصراف از ثبت‌نام است و از لیست دانش‌آموزان حذف می‌شوند.

شرایط عمومی پذیرش مدارس تیزهوشان

داوطلبان تحصیل در مدارس تیزهوشان باید از شرایط عمومی تحصیل در این مدارس  برخوردار باشند. شرط اول، اشتغال به تحصیل در پایه ششم برای داوطلبان ورود به مقطع متوسطه یک مدارس تیزهوشان و پایه هشتم برای ورود به متوسطه دو است. شرط دوم،  نمرات داوطلبان ورود به متوسطه یک در پایه پنجم باید خیلی خوب باشد و یا در حداکثر یک درس نمره خوب و در سایر درس‌ها نمره خوب به دست آورده باشند. برای ورود به مقطع متوسطه‌ی دو، معدل کل پایه هشتم داوطلبان باید از 19 بالاتر  باشد. برخورداری از تابعیت ایرانی شرط سوم لازم برای ورود به مدارس تیزهوشان است. دانش‌آموزان غیرایرانی با شرایط خاصی می‌توانند در آزمون ورودی شرکت کنند. داوطلبان گرامی حتما پیش از ثبت‌نام، دفترچه ثبت‌نام آزمون را با دقت مطالعه و بررسی کنند. داوطلبان در شهرهایی که چند مدرسه سمپاد یا تیزهوشان وجود دارد، امکان انتخاب 3 مدرسه در یک شهر واحد براساس اولویت‌ را دارند. ثبت نام کتاب درسی نیز برای دانش آموز تیزهوشان در مدرسه ها اطلاع رسانی میشود.

شرایط و تبصره پذیرش دانش‌آموزان دوقلو

یکی از عجیب ترین تبصره ها در این زمینه وجود دارد این است که شرایط پذیرش دانش‌آموزان دوقلو در مدرسه تیزهوشان انتخابی به این صورت است که اگر یکی از آنها (هم‌جنس یا غیرهم‌جنس) در مدرسه انتخابی قبول شود، دیگری در صورت به دست آوردن 80 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در مدرسه موردنظر، به صورت مازاد بر ظرفیت در آن مدرسه پذیرفته خواهد شد.

شهریه مدارس تیزهوشان

تحصیل در مدارس تیزهوشان با پرداخت شهریه مصوب وزارت آموزش و پرورش ممکن است. شهریه مصوب سال تحصیلی 99-98 هنوز اعلام نشده است ولی حدود شهریه برای مقاطع مختلف به این شرح است: متوسطه دوره‌ی اول حدوداً 2900000 تومان متوسطه دوره‌ی دوم حدوداً 4200000 تومان پیش‌دانشگاهی حدودا 4900000 تومان در ضمن دانش‌آموزانی کم‌بضاعت با صلاح‌دید مدیریت مدرسه تیزهوشانی که در آن قبول شده‌اند، می‌توانند از تخفیف 100% در شهریه استفاده کنند.

اعلام نتایج تیزهوشان پایه ششم به هفتم کهگیلویه و بویراحمد

اطلاعت نهایی را دراین زمینه سعی کنید از سایت سمپاد دنبال کنید . همچنین برای آگاهی از اعلام تیزهوشان ششم به هفتم کهگیلویه و بویراحمد ، بایستی در بازه زمانی معین به سایت سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد)، مراجعه نمایید. از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کهگیلویه و بویراحمد هنوز مشخص نیست، می توان پیش بینی کرد که نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کهگیلویه و بویراحمد از هفته سوم تیرماه از طریق سایت سازمان سمپاد  hoosh.medu.ir اعلام شود. بایستی به این نکته دقت داشته باشید که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کهگیلویه و بویراحمد دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کهگیلویه و بویراحمد ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. در ضمن پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم کهگیلویه و بویراحمد ، اگر در یکی از انتخاب های خود در هنگام ثبت نام پذیرفته شده باشید، بایستی در بازه های زمانی اعلام شده توسط مدرسه، با به همراه داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام، اقدام نمایید.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم کهگیلویه و بویراحمد

مطابق تجربیات سال های گذشته، اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم کهگیلویه و بویراحمد حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون خواهد بود. با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم کهگیلویه و بویراحمد ، در صورت پذیرفته شدن، بایستی در بازه های زمانی تعیین شده توسط مدرسه ،  به منظور ثبت نام به مدرسه مراجعه کنید، آگاهی از زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش اهمیت می یابد.
شایان ذکر است که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان نهم به دهم کهگیلویه و بویراحمد دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم کهگیلویه و بویراحمد ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. داوطلبان عزیز متقاضی تحصیل در مدارس سمپاد در استان کهگیلویه و بویراحمد با مطالعه این مقاله  می‌توانند نسبت به اعلام نتایج تیزهوشان کهگیلویه و بویراحمد 98 و نکات مربوط به آن اطلاعات کافی به دست آورند. مطالعه مقاله اعلام نتایج تیزهوشان 98 هم می‌تواند اطلاعات خوبی در اختیار داوطلبان گرامی قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *