راهنمای ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد پایه دهم 98

ثبت نام مدارس شاهد پایه دهم 98

بسیاری از دانش آموزان خواهان ادامه تحصیل در مدارس شاهد می باشند. در این مقاله با موضوع ثبت نام مدراس شاهد پایه دهم 98 همراه دانش آموزان عزیز هستیم. در این مقاله به جزئیات ثبت نام مدارس شاهد پایه دهم 98 پرداخته شده است. بنابراین به دانش آموزان عزیز توصیه می کنیم برای اطلاع از زمان ثبت نام مدارس شاهد پایه دهم 98، نحوه ثبت نام، شرایط عمومی، علمی لازم جهت ثبت نام در مدارس شاهد پایه دهم، شرایط دانش آموزان اتباع خارجی برای ثبت نام در مدارس شاهد 98 و … در این مقاله با آیدانیتو همراه باشند. می توانید در این راه از مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه کمک شایانی را دریافت کنید.


اولویت ثبت نام مدارس شاهد در پایه دهم

در این مبحث به ترکیب دانش آموزان مدارس شاهد و اولویت بندی کلی پذیرش دانش آموزان در مدارس شاهد پرداخته ایم. به اولویت و ترکیب دانش آموزان توجه کنید:
  1. دانش آموزان شاهد: فرزندان شهدا و آزادگان، جانبازان 50 درصد و بالاتر اولویت اول مدارس شاهد می باشند. این دسته از دانش آموزان پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه سجاد به نشانی saja.medu.ir به صورت قطعی در مدارس پذیرش خواهند شد.
  2. دانش آموزان غیر شاهد: دانش آموزانی که اولویت ایثارگری و سایر اولویت ها را دارند، می باشند.
ثبت نام این دسته از دانش آموزان در دو مرحله انجام خواهد شد، ابتدا ثبت نام موقت در سایت سجا و سپس در صورت کسب امتیاز لازم و برخورداری از شرایط لازم ثبت قطعی انجام می شود.

شرایط عمومی ثبت نام دانش آموزان پایه دهم

برای این کار باید یک سری شرایط را داشته باشید تا بتوانید در این مدارس ثبت نام کنید. در این مبحث شرایط عمومی ثبت نام دانش آموزان شاهد و غیر شاهد پایه دهم را مشاهده خواهید کرد. برخورداری از شرایط عمومی از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و همچنین با حضور دانش آموزان و والدین آنها مشخص می شد. و مسئولیت این تأیید در  زمان ثبت نام ورودی به عهده ی ستاد ثبت نام مدرسه و در ادامه به عهده شورای مدرسه می باشد. همچنین مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری می تواند مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.
  • برخورداری از صلاحیت اخلاقی و رفتاری
  • رعایت شئونات اسلامی و پوشش مناسب (حجاب برتر برای دانش آموزان دختر)
  • پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت دینی
  • رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد
  • سکونت در محدوده تعیین نشده برای متقاضیان ثبت نام

شرایط علمی برای ثبت نام دانش آموزان پایه دهم مدارس شاهد

شرایط علمی که دانش آموزان پایه نهم برای ثبت نام مدارس شاهد نیاز دارند را در ادامه مشاهده خواهید کرد:
  • قبولی در خردادماه
  • کسب معدل 17 و بالاتر
  • کسب شرایط علمی لازم در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی مربوطه

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در مدارس شاهد

اشراط اتباع خارجی کمی متفاوت می باشد. شرایط ثبت نام اتباع ویژه دانش آموزانی می شود که یکی از شرایط زیر را داشته باشند:
  • فرزند شهید یا مفقودالاثر باشد.
  • فرزند جانباز 70% و بالاتر
  • فرزند جانباز 50 درصد تا 69%
  • فرزند آزاده

زمان ثبت نام و اعلام نتایج آزمون مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد در پایه دهم در تیرماه می باشد. دانش آموزان عزیز برای ورود به سایت سجا به کد ملی و شماره سریال شناسنامه نیاز خواهند داشت.  نتیجه اولیه دانش آموزان و یکی از سه حالت زیر می باشد:
  1. قرار گرفتن در لیست اصلی مدرسه که به معنای پذیرش اولیه است.
  2. قرار گرفتن در لیست ذخیره
  3. عدم پذیرش در مدرسه
اگر زمان ثبت نام را از دست داده اید نگران نباشید. پس از اتمام مهلت ثبت نام، دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت سجا نتایج اولیه را مشاهده نمایند. همچنین برای دانش آموزان پذیرفته شده از طریق پیامک اطلاع رسانی انجام خواهد شد. پذیرش اولیه همان طور که گفته شد بر اساس امتیازات کسب شده و همچنین ظرفیت مدارس انجام می شود. نتایج غیر قطعی در نیمه دوم تیرماه از طریق پیامک توسط مدرسه مشخص خواهد شد. همچنین بررسی مدارک و تأیید در سامانه سجا از سوی ستاد ثبت نام مدرسه در تاریخ اواخر تیرماه و تأیید مدارک ثبت نام و اعلام نتایج قطعی در هفته دوم مرداد انجام می شود.
پس از بررسی نکات مرتبط با ثبت نام مدارس شاهد پایه دهم 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام مدارس شاهد 98 بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *