راهنمای ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی 98

ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی 98

در این مقاله با موضوع ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی 98 همراه شما هستیم. مدارس شاهد در سال 135 به فرمان مقام معظم رهبری تأسیس شد. هدف از تأسیس مدارس شاهد، تقویت بنیه علمی، اخلاقی فرزندان شهدا و ایثارگران می باشد. در حال حاضر حدود 1350 مدرسه شاهد در سه مقطع تحصیلی در کل کشور وجود دارد. اولویت ثبت نام در مدارس شاهد ابتدایی 98 با خانواده هایی است که از امتیاز و ایثارگری بالاتری برخوردار باشند و درصورت وجود ظرفیت سایر افراد نیز با داشتن شرایط خاصی مجاز به ثبت نام می شود. در این مقاله به جزئیات ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی 98 خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.


اولویت ورود به مدارس شاهد

همان طور که گفته شد، اولویت ورود به مدارس شاهد اول ابتدایی دانش آموزان شاهد، فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان 50 درصد و بالاتر است. دانش آموزان غیر شاهد، دانش آموزان با اولویت ایثارگری و سایر اولویت ها، دسته بعدی از دانش آموزان هستند که می توانند در صورت وجود ظرفیت در مدارس شاهد ثبت نام کنند. در ضمن این دسته از دانش آموزان برای قبولی نیازمند کسب امتیازات لازم که در ادامه مشاهده خواهید کرد، می باشند.
  • ثبت نام دانش آموزان شاهد، پس از ثبت اطلاعات در سامانه سجا، با ارائه مدارک در زمان مشخص، به صورت قطعی انجام می گردد.
  • ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد در دو مرحله ثبت نام موقت و ثبت نام قطعی انجام می شود. ثبت نام قطعی در صورت امتیاز لازم و داشتن شرایط گفته شده انجام می شود.

شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی 98

طبق دفترچه ارائه شده از سامانه سجا، علاوه بر شرایط خاص و ترتیب اولویت ها، شرط عمومی برای هر دو دسته از دانش آموزان شاهد و غیر شاهد وجود دارد که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
  • دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری
  • رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان
  • الزامات و پایبندی خانواتده به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت دینی
  • رعایت مقررات و آئین نامه های انظباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد
  • سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام

شرط ثبت نام اتباع خارجی

  • فرزند شهید یا مفقودالاثر
  • فرزند جانباز 70% و بالاتر
  • فرزند جانباز 50% تا 69%
  • فرزند آزاده

نحوه ثبت نام مدارس شاهد

دانش آموزان عزیزی که قصد دارند به ثبت مدارس شاهد بپردازند، توجه داشته باشند که ثبت نام به صورت اینترنتی و تنها ازطریق سایت اینترنتی سجا به نشانی saja.medu.ir می باشد. برای ورود به سامانه سجا، داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه مورد نیاز است. در صورتی که دانش آموز با درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه وارد سامانه نشوند، یکی از دلایل آن را می توان عدم مجاز شدن در ثبت نام پایه اول دانست.

زمان پیش ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی 98

خانواده محترم شهدا و جانبازان می توانند در خرداد ماه جهت ثبت نام مدارس شاهد در مقطع اول ابتدایی اقدام نمایند. با توجه به تمدید مهلت، ثبت نام مقطع ابتدایی تا اواخر خردادماه می باشد. نتایج غیر قطعی از طریق سایت سجا و ارسال پیامک توسط مدرسه در اواسط خردادماه 98 اعلام می شود. همچنین بررسی مدارک دانش آموزان از سوی ستاد ثبت نام مدرسه و تأیید در سامانه سجاد در اواخر خردادماه  و تأیید مدارک ثبت نام از سوی منطقه، استان و اعلام نتایج قطعی در اواخر خردادماه می باشد.

پس از بررسی نکات مرتبط با ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام مدارس شاهد 98 بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *