انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع

گرایش های دکتری صنایع






گرایش های دکتری صنایع

رشته مهندسی صنایع از جمله رشته های پر طرفدار و محبوب در مقاطع مختلف تحصیلی به شمار می رود. رشته ای که سعی در بهبود، پیاده سازی و طراحی سیستم های یکپارچه ای از انرژی، تجهیزات، اطلاعات و مواد دارد. در حقیقت، حوزه رشته مهندسی صنایع در پی کاهش دادن و حذف منابع تلف شده از جمله انرژی، مواد اولیه، پول و زمان است. مهندسان صنایع در مجموع به امر بالا بردن بهره وری در تکنولوژی، روش ها و مدیریت منابع انسانی می پردازند. در این مقاله، به بحث پیرامون گرایش های دکتری صنایع برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در ارتباط با گرایش های دکتری صنایع به دست آورید.

گرایش های دکتری مهندسی صنایع

باید بگوییم که رشته مهندسی صنایع در مقطع دکتری در ده گرایش مختلف عرضه می شود.

در زیر به ذکر اسامی این گرایش ها برای شما می پردازیم.

ردیف

گرایش های دکتری مهندسی صنایع

1

کیفیت و بهره وری

2

آینده پژوهی

3

سیستم های کلان

4

مدیریت مهندسی

5

مدیریت پروژه

6

لجستیک و زنجیره تأمین

7

سیستم های مالی

8

مدیریت نوآوری و فناوری

9

سیستم های سلامت

10

بهینه سازی سلامت

 

در ادامه، به ذکر توضیحاتی هر چند مختصر در ارتباط با گرایش های دکتری صنایع می پردازیم.

گرایش کیفیت و بهره وری

از جمله مسائل مورد بحث در گرایش کیفیت و بهره وری تجزیه و تحلیل نارسایی ها و مشکلات مدیریت واحدهای صنعتی و پیش بینی روش ها و راه حل هایی جهت انجام تحقیق و بهبود مدیریت است.

گرایش مدیریت مهندسی

این گرایش از مهندسی صنایع با توجه به در آمد بسیار بالای آن همواره مورد توجه داوطلبان قرار دارد. هدف اساسی از ایجاد و راه اندازی این گرایش تحصیلی در مهندسی صنایع استفاده از اصول علم مدیریت در کنار علم مهندسی و حل کردن مسائل موجود در حیطه تجاری، اقتصادی و مدیریتی است.

گرایش آینده پژوهی

این گرایش از رشته مهندسی صنایع به عنوان گرایشی میان رشته ای بین رشته های مدیریت و مهندسی قرار داد. هدف از ایجاد گرایش آینده پژوهی تربیت متخصصانی دارای قدرت تصمیم گیری صحیح و به موقع، پیش بینی و همین طور تخیل در زمینه های مختلف است.

گرایش مدیریت پروژه

همان گونه که در جریان هستید صنعت نفت کشور از اهمیتی بسیار بالا در جامعه برخوردار است. به همین جهت، اصلاح روند اجرای پروژه های مدیریتی و راهبردی وزارت نفت از جمله اساسی ترین و مهم ترین سر فصل های آموزشی در گرایش مدیریت پروژه به حساب می آید. از دیگر اهداف راه اندازی و ایجاد این گرایش آموزش و تربیت متخصصانی در زمینه پروژه های نفت و گاز است.

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی صنایع

در مورد ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی صنایع باید بگوییم که بالاترین ظرفیت پذیرش در این رشته و در مقطع دکتری به دانشگاه هایی همچون دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین توسی- تهران، دانشگاه صنعتی امیر کبیر و دانشگاه صنعتی اصفهان تعلق دارد. در این دانشگاه ها با ظرفیت پذیرش ده نفر روبرو هستیم. اما در مقابل دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران بوعلی سینا- همدان، با ظرفیت پذیرش یک نفر کمترین میزان پذیرش دانشجو را دراین مقطع دکتری رشته مهندسی صنایع به خود اختصاص داده است.

دانشگاه های دکتری مهندسی صنایع

در آخرین بخش از مقاله مرتبط با گرایش های دکتری صنایع به ذکر دانشگاه پذیرنده دانشجو در رشته مهندسی صنایع و در مقطع دکتری برای شما می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی صنایع

1

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

2

دانشگاه یزد

3

دانشگاه شاهد – تهران

4

دانشگاه فردوسی مشهد

5

دانشگاه بوعلی سینا – همدان

6

دانشگاه تربیت مدرس

7

دانشگاه صنعتی اصفهان

8

دانشگاه پیام نور استان تهران- مرکز تحصیلات تکمیلی تهران

9

دانشگاه خوارزمی -تهران

10

دانشگاه علم و صنعت ایران- تهران

11

دانشگاه فردوسی مشهد

12

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین توسی- تهران

13

دانشگاه کردستان- سنندج

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری صنایع پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید.

اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری صنایع ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *