آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوافضا
انتخاب رشته کنکور

کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوافضا





 
کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوافضا

مهندسی هوا فضا از جمله شناخته شده ترین و بهترین رشته ها در میان رشته های گروه مهندسی در مقاطع مختلف تحصیلی محسوب می شود. هدف اساسی از آموزش و تربیت کارشناسان و متخصصان در زمینه این علم آشنا کردن افراد با صنعت هلیکوپترسازی و هواپیما است. در واقع دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته هوا فضا مسئولیت خطیر و مهم ساخت و طراحی انواع مختلف گلایدرها، بالگردها و حتی موشک ها را عهده دار هستند. یک فرد مهندس هوا فضا به کمک علم آیرودینامیک سعی در بررسی و آنالیز جریان های پیچیده دور یک شیء را دارد و با تحلیل آن ها به ارزیابی امکان طراحی این شیء می پردازد. در نتیجه باید توجه داشت که این رشته تحصیلی مشابه کاری که مهندسان و دانشجویان رشته مکانیک تولید و ساخت برای انواع خود را انجام می دهد را عهده دار است. در میان توانایی های مورد توجه برای ورود به رشته هوا فضا می توان از داشتن تسلط کافی و بالا در مباحثی همچون شیمی، فیزیک و همین طور ریاضیات اشاره کرد. اما در این بین برخورداری از توانمندی بالا در درس زبان انگلیسی از بقیه مهم تر و اساسی تر به نظر می رسد. رشته محبوب هوا فضا در تمامی مقاطع کارشناسی، ارشد و همین طور دکتری در دانشگاه های سرتاسر ایران مورد تدریس و آموزش برای علاقه مندان قرار می گیرد. در این مقاله، به بحث در مورد کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوا فضا برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا با مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوافضا اطلاعات کافی و ضروری را راجع به  کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوافضا به دست آورید. با کسب اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوافضا در انواع گرایش های این رشته تحصیلی می توان تصمیمی بهتر و آگاهانه تر در مورد انتخاب این رشته تحصیلی را اتخاذ کرد.

تفاوت رتبه و تراز در دکتری هوافضا

برای درک کامل تفاوت موجود بین تراز و رتبه قبل از جدی تر شدن بحث به ارائه توضیحی هر چه مختصر از تراز و رتبه در دکتری هوا فضا برای شما عزیزان داوطلب می پردازیم.
برای آنالیز کارنامه، رتبه، انتخاب رشته و آگاهی از بازار کار و هر آنچه باید در زمینه ادامه تحصیل در رشته هوافضا بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رتبه دکتری هوافضا

رتبه هر فرد داوطلب در دکتری رشته هوافضا جایگاه وی را در میان کلیه افراد شرکت کننده در گروه آزمایشی مورد امتحان را به وضوح مشخص می کند.

تراز دکتری هوا فضا

تراز در دکتری هوا فضا به سطح علمی داوطلب در این رشته تحصیلی محبوب اشاره دارد. در نتیجه، تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به وسیله مقایسه سطح علمی تمامی داوطلبان از آن ها برای انجام مصاحبه دکتری هوا فضا دعوت به عمل می آورند. نکته ای بسیار ضروری که باید توجه لازم به آن مبذول دارید تفاوت در تراز دکتری هوافضا در طی سال های مختلف است. به عنوان مثال تراز گفته شده برای دکتری هوا فضا در سال 97 به معنی تراز قابل قبول برای این رشته و مقطع تحصیلی در سال 98 نیست. در نتیجه ضروری است که تمامی داوطلبان دکتری هوا فضا اقدام به بررسی تراز دانشگاه های مختلف نماینند و پس از این کار دست به انتخاب رشته بزنند. در ادامه مقاله کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوا فضا به تحلیل کارنامه یکی از افراد شرکت کننده در آزمون دکتری هوا فضا برای شما می پردازیم. در ابتدا به ذکر اسامی دروس مورد امتحان در دکتری هوافضا و درصدهای زده شده توسط داوطلب می پردازیم.

اسم درس

درصد زده شده

مجموعه درس های تخصصی دوره ارشد

50%

استعداد تحصیلی

30%

زبان انگلیسی

48%

 

در اینجا باید اشاره کنیم که داوطلب در میان داوطلبان حاضر در سر جلسه دکتری هوا فضا موفق به کسب رتبه دوم در سهمیه شده است. از طرف دیگر نمره کل دی در این آزمون برابر با 9980 است. همچنین باید اشاره کرد آخرین رتبه مجاز در دوره هایی همچون پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور و نوبت دوم برابر با 51 است.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوافضا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به نحوه انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سؤالی درباره کارنامه و رتبه قبولی دکتری هوافضا ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *