انتخاب رشته کنکور

کارنامه و رتبه قبولی دکتری معدن





 
کارنامه و رتبه قبولی دکتری معدن

رشته مهندسی معدن از جمله شناخته شده ترین رشته ها در گروه فنی مهندسی به شمار می رود و تحت عنوان علوم و فنونی نامیده می شود که از کشف یک کانسار شروع می شود و تا فرآوری آن ادامه .پیدا می کند. جالب است بدانید که رشته مهندسی معدن به عنوان نخستین رشته مهندسی آکادمیک در طول تاریخ برای اولین بار در کشور انگلستان پایه گزاری گردید. شغل مهندسی معدن به دلیل شرایط سخت کاری از جمله ده حرفه دشوار در دنیا به شمار می رود. از آن جایی که قسمتی از کار مهندسی معدن همچون نقشه برداری در زیر زمین صورت می گیرد. دانشجویان این رشته تحصیلی باید توانایی جسمانی عالی داشته باشند و قدرت و توانایی کار در معادن مختلف کشور را در خارج از شهرها و حتی در نقاط دور افتاده داشته باشند. از این رو، اکثر دانشجویان دختر مشغول به تحصیل در این رشته تحصیلی به جز شمار کمی از آن ها که در مراکز طراحی معدن و یا آزمایشگاه ها مشغول به فعالیت هستند با مشکلات کاری مختلفی روبرو خواهند شد.
 [برای تحلیل کارنامه و رتبه قبولی و انتخاب رشته دکتری می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.” style=”style-17″ align=”center”] به جهت لزوم استفاده و بهره گیری از مدل های ریاضی در اکتشاف، استخراج و محاسبات معدن داشتن تسلط کامل بر علم ریاضی از اهمیتی خاص و قابل توجه برخوردار است. رشته مهندسی معدن در تمامی مقاطع کارشناسی، ارشد و حتی دکتری در شمار بسیاری از دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی به علاقه مندان تحصیل در این رشته محبوب دانشگاهی آموزش داده می شود. در این مقاله، به بحث راجع به کارنامه و رتبه قبولی دکتری معدن برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا با مطالعه کارنامه و رتبه قبولی دکتری معدن اطلاعات کافی و لازم را درباره کارنامه و رتبه قبولی دکتری معدن به دست آورید. با به دست آوردن اطلاعاتی در مورد کارنامه و رتبه قبولی دکتری معدن در انواع گرایش های متنوع این رشته دانشگاهی می توانید تصمیم بهتر و آگاهانه تری را برای انتخاب و گزینش این رشته تحصیلی جامع بگیرید.

رتبه و تراز دکتری معدن

مطلبی که حتماً شما داوطلب عزیز شرکت کننده در آزمون دکتری معدن از آن اطلاع دارید این است که آنالیز و بررسی رتبه و تراز کسب شده توسط داوطلبان در آزمون های دکتری معدن سال های گذشته اثری فوق العاده زیاد و مهم در انتخاب رشته دکتری معدن دارد. با در نظر گرفتن این موضوع مهم ارائه دادن توضیحاتی هر چند مختصر در ارتباط با تراز و رتبه مورد نیاز برای قبولی و پذیرفته شدن در دکتری معدن را بر خود واجب می دانیم تا بدین ترتیب درک بهتر و کامل تری را از درجه تأثیرگزاری و تفاوت این دو مورد مهم کسب نماییم. در این بخش باید به عرض شما دوستان گرامی برسانیم که رتبه به وضوح جایگاه قرارگرفتن داوطلب و متقاضی آزمون ورودی دکتری معدن در انواع گرایش های این رشته تحصیلی را در میان کلیه شرکت کنندگان دکتری مهندسی معدن را مشخص می کند.
برای آگاهی از رتبه و تراز لازم برای قبولی در مقطع دکتری رشته معدن و کسب اطلاع در زمینه رتبه بندی دانشگاه ها، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
با توجه به بار علمی کاملاً متفاوت متقاضیان و داوطلبان امکان دارد که اختلاف تراز بین رتبه هایی که به یکدیگر بسیار نزدیک هستند با یکدیگر بسیار متفاوت باشد. باید اشاره کنیم که تراز قبولی دکتری مهندسی معدن در انواع مراکز دانشگاهی با یکدیگر فرق دارند. در نتیجه، اینگونه می توان نتیجه گرفت که تراز داوطلبان به عنوان معیار قبولی دانشگاه ها مطرح است و رتبه کسب شده آن ها در آزمون دکتری در این میان مد نظر نیست. داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که هر چه نمره کل شما یا همان ترازتان در دکتری مهندسی معدن بالا باشد به همان نسبت احتمال قبولی شما نیز بالاتر می رود. با توجه به ظرفیت های دانشگاه ها در دکتری مهندسی معدن رقابت بسیاری بین داوطلبان وجود دارد و در نتیجه تلاش و سعی برای به دست آوردن تراز بهتر تنها روش پذیرفته شدن در مراکز دانشگاهی ارائه دهنده دکتری مهندسی معدن شناخته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه و تراز پذیرفته شدگان سال های گذشته می توانید به کارنامه داوطلبان دکتری مهندسی معدن در سال های گذشته نظری بیفکنید و با آنالیز و مقایسه آن ها اطلاعات خوبی را در این زمینه به دست آورید.

محدوده رتبه و تراز قبولی دکتری معدن

در آخرین بخش از این مقاله اشاره ای محدوده رتبه و تراز دکتری مهندسی معدن در یکی از گرایش های آن یعنی مکانیک سنگ را داریم.

محدوده رتبه قبولی دکتری معدن- مکانیک سنگ

دوره تحصیل

رتبه خوش بینانه داوطلب

رتبه واقع گرایانه داوطلب

رتبه بدبینانه داوطلب

آزاد

119-116

198-26

260-55

نوبت دوم

47-29

46-18

47-39

روزانه

49-27

40-3

88-46

 

محدوده تراز قبولی دکتری معدن- مکانیک سنگ

دوره تحصیل

تراز خوش بینانه داوطلب

تراز واقع گرایانه داوطلب

تراز بدبینانه داوطلب

آزاد

4600-3460

5600-4500

4503-4000

روزانه

3500-2900

4780-3570

4005-3300

  در این مقاله به تحلیل و بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری معدن پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به نحوه انتخاب رشته دکتری بزنید.
برای آنالیز کارنامه و رتبه و انتخاب رشته دکتری می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *