آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد نانو فناوری
انتخاب رشته ارشد نانوفناوری-نانومواد

کارنامه و رتبه قبولی ارشد نانو فناوری

کارنامه و رتبه قبولی ارشد نانو فناوری

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی ارشد نانو فناوری پرداخته شده است. هدف از مقاله کارنامه و رتبه قبولی ارشد نانو فناوری، راهنمایی داوطلبان ارشد نانو فناروی در انتخاب این رشته با توجه به کارنامه و رتبه قبولی ارشد نانو فناوری می باشد. داوطلبان عزیز از تأثیرات انتخاب رشته در ورود به دانشگاه ها مطلع هستند. بنابراین برای عبور موفقیت آمیز از این مرحله باید ملاک هایی را در نظر داشته باشید. در نانو فناوری، توانمندی تولید مواد و ابزارهای جدید با کنترل در سطح ملکولی و اتمی می باشد. برای ورود به دانشگاه های ارشد جهت تحصیل در رشته پرطرفدار نانو فناروی –نانو مواد می بایست در آزمون انتخاب رشته موفق عمل کنید. در این زمینه اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی ارشد نانو فناوری بسیار بااهمیت به نظر می رسد. در این مقاله معیارهای مناسب و اصولی که قبل از انتخاب رشته باید به آن ها توجه شود که در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  1. توجه به رتبه ی کسب شده و مقایسه ی آن با رتبه قابل قبول دانشگاه های مدنظر
  2. تحلیل کارنامه ی خود و داوطلبان سال گذشته و اطلاع از وضعیت پذیرش آنها
  3. مقایسه کارنامه و رتبه خود با داوطلبان سال گذشته
  4. توجه به تغییرات ظرفیت های ایجاد شده که مسلماً در رتبه های قابل قبول تأثیرگذار خواهد بود. در صورتی که ظرفیت دانشگاه ها کاهش یابد، رتبه قابل قبول دانشگاه ها نیز کاهش می یابد و به احتمال زیاد رتبه ای در سال گذشته در دانشگاه های مورد پذیرش واقع شد. در سال جدید، در بین رتبه های قابل قبول دانشگاه ها نمی باشد.

با کسب اطلاع از کارنامه و رتبه های قبولی ارشد نانو فناوری می توانید انتخاب رشته بهتری را تجربه کنید. مشاوران آیدانیتو می توانند شما را در این امر یاری کنند.

عناوین دروس امتحانی ارشد نانو فناروی

  1. زبان عمومی و تخصصی
  2. ریاضیات مهندسی
  3. شیمی کاربردی
  4. فیزیک جدید
  5. شیمی فیزیک و ترمودینامیک
  6. یکی از دروس ذیل به انتخاب داوطلب (خواص فیزیکی و مکانیکی مواد، پدیده های انتقال، الکترونیک (1 و 2) ، الکترومغناطی مهندسی)

به ضرایب دروس در جدول زیر توجه فرمایید:

نام گرایشضرایب دروس
123456
نانو فناوری – نانو مواد111112

کد ضریب رشته نانو فناوری – نانو مواد 1 می باشد. بنابراین تنها یک رتبه در کارنامه داوطلبان ارشد نانو  فناوری – نانو مواد مشخص می شود. در ادامه می توانید نمونه کارنامه داوطلبان سال گذشته را مشاهده کنید. رتبه، تراز، معدل مؤثر، وضعیت پذیرش داوطلب، درصدهای زده شده دروس را مشاهده کنید. در مقطع کارشناسی ارشد رتبه ی کسب شده داوطلبان معیار پذیرش در دانشگاه های سراسری و آزاد میباشد ، تراز سطح علمی داوطلبان را مشخص میکند و با توجه به تراز علمی (نمره کل) رتبه بندی داوطلبان انجام میشود بنابراین لازم است نمونه کارنامه داوطلبان سال گذشته را مشاهده کنید و بعد از بررسی کارنامه و رتبه قبولی ارشد نانو فناوری از درصد دروس و رتبه ی کسب شده ی آنان در آزمون ارشد مطلع شوید.

نمونه کارنامه داوطلب
درصدهای دروس زده شده در آزمون ارشد داوطلب را مشاهده کنید:

نام درس

نمره به درصد
زبان

83.33

ریاضی مهندسی

13.33
شیمی کاربردی

10

فیزیک جدید

1.66-
خواص مواد

48.33

پدیده های انتقال

سفید
الکترونیک 1 و 2

سفید

داوطلب مورد نظر با توجه به درصدهای زده شده رتبه 51 را کسب کرده است. معدل مؤثر این داوطلب 12.03 می باشد. دوره های مجاز شده داوطلب:

  • دوره روزانه
  • سایر دوره ها

وضعیت پذیرش داوطلب: دوره قبولی: دوره روزانه نام دانشگاه: دانشگاه تربیت مدرس در مقطع کارشناسی ارشد، معیار پذیرش دانشجو، رتبه می باشد.

از جمله دانشگاه های سراسری بنام ارائه دهنده رشته نانوفناوری

  • دانشگاه علم و صنعت ایران
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه صنعتی شریف

در این مقاله به تحلیل و بررسی کارنامه و رتبه قبولی ارشد نانو فناوری پرداختیم.داوطلبان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله انتخاب رشته ارشد نانو فناوری-نانو مواد مراجعه کنید.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در مورد کارنامه و رتبه های قبولی ارشد رشته نانو فناوری امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *