آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعات
انتخاب رشته ارشد فناوری اطلاعات

کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعات






کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعات

در این مقاله با موضوع کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعاتهمراه داوطلبان ارشد هستیم. در این مقاله با مباحث مهمی پیرامون کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعات (IT) همراه شما خواهیم بود. مباحثی نظیر تأثیر تحلیل کارنامه و رتبه قبولی در انتخاب رشته و سایر عوامل مؤثر در انتخاب رشته ارشد، رتبه و تراز قابل قبول ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و … که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعات به دست آورید. اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعات بهترین راهنما برای شما در زمان انتخاب این رشته تحصیلی در مقطع ارشد است. 

معرفی ارشد فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات یا همان IT از مطالعه تا پیاده سازی برنامه نرم افزاری و سخت افزاری را در بر میگیرد. فناوری اطلاعات بسیار شبیه به کامپیوتر است اما بسیار پیچیده تر از آن میباشد. فناوری اطلاعات دارای دو گرایش با کد ضریب 1 میباشد:

  • تجارت الکترونیکی
  • فناوری اطلاعات

در سال 97 تنها گرایش تجارت الکترونیکی ارایه شده است.
با به دست آوردن اطلاعات بیشتری در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی داوطلبان سال های گذشته در مقطع ارشد رشته فناوری اطلاعات انتخاب رشته بهتری را در این زمینه تجربه می کنید. در این رابطه با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

تجارت الکترونیکی

در این گرایش سعی میشود تا اطلاعات لازم برای ایجاد یک بازار مجازی به دانشجویان داده شود. تجارت الکترونیک به طراحی ، تولید و معاملات به صورت مجازی میپزدازد. این فناوری یکی از فناوری های مهم است و امروزه جایگزین تجارت سنتی شده است.

تحلیل کارنامه و رتبه قابل قبول دانشگاه ها

انتخاب رشته ارشد از مهم ترین مراحل وورد به دانشگاه ارشد می باشد. بنابراین به داوطلبان ارشد مهندسی فناوری (IT) پیشنهاد می کنیم برای موفقیت در انتخاب رشته و داشتن انتخاب رشته اصولی، مقاله پیش رو را مطالعه کنند. نکات قابل توجه در انتخاب رشته ارشد فناوری اطلاعات

  • تحلیل کارنامه و رتبه کسب شده در آزمون
  • تحلیل کارنامه و رتبه کسب شده در آزمون
  • اطلاع از رتبه قابل قبول دانشگاه ها
  • تحلیل و آنالیز کارنامه داوطلبان سال گذشته
  • توجه به ظرفیت های دانشگاه ها

همان طور که گفته شد، تحلیل کارنامه خود و داوطلبان سال گذشته از فعالیت های مهمی است که می توان در مرحله ی انتخاب رشته مورد بررسی قرار داد. هنگام تحلیل کارنامه، داوطلبان سال گذشته و مقایسه رتبه ها و وضعیت پذیرش آنان به افزایش/کاهش ظرفیت ها توجه داشته باشید.

نقش رتبه و تراز در پذیرش دانشگاه های کارشناسی ارشد

معیار پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، رتبه ی کسب شده داوطلبان می باشد که با توجه به تراز کسب شده رتبه بندی میشوند. با توجه به ضرایب دروس  تعداد پاسخ های صحیح  داوطلبان، تراز علمی (نمره کل) آنان مشخص می شود و بنابراین به ضرایب دروس توجه داشته باشید: ضرایب دروس امتحانی

نام درس

ضرایب دروس
123

4

زبان عمومی و تخصصی

141

2

دروس مشترک

اصول مبانی مدیریت

مجموعه دروس تخصصی مشترک

 

کد ضریب فناوری اطلاعات در کارنامه کارشناسی ارشد

همان طور که می دانید در مقطع کارشناسی ارشد، رشته و گرایش های ارشد دارای کد ضریب و کد رشته می باشند و در کارنامه وضعیت داوطلبان بر اساس هر کد ضریب رتبه، تراز و … مجزا وجود خواهد داشت. در رشته مهندسی فناوری اطلاعات، تنها یک کد ضریب برای رشته مهندسی فناوری اطلاعات که در گرایش تجارت الکترونیکی نیز ارائه شده است، وجود دارد. بنابراین در کارنامه داوطلبان ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، یک رتبه وجود خواهد داشت که در ادامه وضعیت داوطلبان را در تنها کد ضریب ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات مشاهده خواهید کرد. در ادامه به رتبه و تراز و درصدهای زده شده چند داوطلب توجه کنید:

نمونه کارنامه ارشد فناوری اطلاعات داوطلبان

کارنامه 1:

نام درس

نمره به درصد
زبان

61.11

دروس مشترک

52.38
اصول و مبانی مدیریت

28.33

مجموعه دروس تخصصی

62.96

کارنامه اول مربوط به داوطلب رتبه 3 می باشد. درصدهای دروس امتحانی را مشاهده کنید.

داوطلب با توجه به درصد دروس زده شده تراز (نمره کل) 9086 را کسب کرده است.

کارنامه 2:

نام درسنمره به درصد
زبان32.22
دروس مشترک15.48
اصول و مبانی مدیریت25
مجموعه دروس تخصصی27.78

نمونه کارنامه دوم مربوط به رتبه 277 می باشد.

داوطلب با توجه به درصدهای دروس زده شده، تراز 4740 را کسب کرده است.

تصویر کارنامه رتبه های 185 و  4262 در سال های مختلف قرار گرفته است. لازم به ذکر است که هر سال با توجه به بار علمی داوطلبان و درصد های زده شده رتبه کسب شده متفاوت است. این به این معناست که اگر شما درصدهای مشابه نفر اول سال گذشته را بزنید 100% رتبه 1 را کسب نمیکنید ، بلکه بستگی به درصد های سایر داوطلبان دارد. به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعات مقاله انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات را نیز مطالعه کنند.
هر چه اطلاعات بیشتری را در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی داوطلبان سال های گذشته در مقطع ارشد رشته فناوری اطلاعات بدست آورید به مراتب انتخاب رشته بهتری را در این زمنیه تجربه می کنید. در این زمینه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *