آیدانیتو > کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98
بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی

کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98

کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98

در این مقاله به موضوع کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی 98 پرداخته ایم. کنکور سراسری یکی از راه های ورود به دانشگاه علمی کاربردی است. اما تنها راه نیست. در صورتی که در کنکور سراسری موفق به پذیرش در رشته و دانشگاه مورد نظر نشده اید، می توانید با مطالعه مقاله کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 از جزئیات این روش مطلع شوید. داوطلبان می توانند بدون کنکور و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خود و دارا بودن شرایط ثبت نام به خواسته ی خود برسند. بنابراین پیشنهاد می کنیم با مقاله ی کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 همراه ما باشید.

کارشناسی بدون کنکور

یکی از دانشگاه هایی که رقابت بر سر آن زیاد است، دانشگاه غیر انتتفاعی است که در رشته های مختلف در دوره کارشناسی دانشجو می پذیرند. کیفیت آموزشی نسبتاً خوب مؤسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی همراه با شهریه مناسب تراز دانشگاه آزاد، پردیس، داوطلبان را ترغیب به تحصیل در این دانشگاه می کند. داوطلبان مقاضی به شرکت در کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 می توانند در کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ثبت نام و انتخاب رشته کنند. هر آنچه که باید از پرستاری بدون کنکور بدانید را در آیدانیتو بخوانید.

رشته های کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی

داوطلبان در رشته های مختلف ریاضی، تجربی، انسانی، زبان های خارجی، هنر انتخاب رشته کنند. اما توجه داشته باشید که ابتدا لیست رشته های ارائه شده را مطالعه کنید و از بین رشته های ارائه دشه در صورت علاقه و معیارهای شخصی و دیگر 150 کد رشته را در دفترچه انتخاب رشته وارد کنید.

ثبت نام کارشناسی غیر انتفاعی بدون کنکور

داوطلبانی که قصد دارند ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 را انجام دهند، باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و بعد از مطالعه و اطلاع از رشته های موجود، به ترتیب اولویت کد رشته های خود را از شماره 1 تا 150 درج کنند. پذیرش دانشجو کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 در دو دوره انجام می شود:
  1. ثبت نام و انتخاب رشته که از اسفند ماه 97 آغاز شده و تا دوازدهمین ماه سال 98 یعنی اسفند ماه ادامه دارد، که دانشجویان پذیرفته شده از مهرماه مشغول تحصیل می شوند.
  2. ثبت نام و انتخاب رشته در آذر و یا دی ماه که دانشجویان پذیرفته شده از بهمن ماه مشغول به تحصیل می شوند.
از آنجایی که پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) انجام می شود، نوع دیپلم ( رشته تحصیلی) در گروه آزمایشی انتخاب شته تأثیر می گذارد. بنابراین درصد اعمال معدل کتبی در گروه های خارج از رشته تحصیلی داوطلب متفاوت است. در ادامه می توانید جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی) را با توجه به نوع دیپلم و گروه آزمایشی مشاهده کنید.
گروه آزمایشی / نوع دیپلمریاضی و فیزیکعلوم تجربیادبیات و علوم انسانیعلوم و معارف اسلامیسایر عناوین
علوم ریاضی و فنی10074.431.431.431.4
علوم تجربی80.910031.431.431.4
علوم انسانی41.941.210010041.2
هنر10010069.869.869.8
زبان های خارجی100100100100100
  داوطلبان عزیز همان طور که می دانید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی را در 5 سطح دسته بندی کرده است که نحوه فعالیت آن ها متفاوت است. به عنوان مثال سطح یک دانشگاه ها که از کیفیت آموزشی بهتر برخوردار هستند. از حمایت وزارت علوم نیز برخوردار و ممنوعیت توسعه دارند، سطح دو دانشگاه ها از حمایت وزارت علوم برخوردارند. اما محدودیت توسعه دارند. بنابراین به سطح دانشگاه انتخابی نیز توجه کنید. لازم به ذکر است مدرک دانشجویان کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 تفاوتی با سایر دانشجویان (با کنکور) ندارد و عنوان بدون کنکور و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مدرک آنان درج نخواهد شد. و لازم است بدانید مدرک دانشگاه های غیر انتفاعی مورد تأیید وزارت علوم است و دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی در مقاطع بالاتر در سایر دانشگاه ها سراسری و آزاد و … مشغول به تحصیل شوند.

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور

داوطلبانی که قصد دارند در ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 شرکت کنند باید شرایط زیر را داشته باشند. در غیر این صورت مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته نیستند.
  1. داشتن مدرک 4 ساله نظام قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید و یا مدارک کاردانی (فوق دیپلم)، (اخذ آن حداکثر تا تاریخ 98/6/31)
  2. مشخص بودن تکلیف نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور
سهمیه ها داوطلبان می توانند از سهمیه های رزمندگان، ایثارگران، خانواده شهدا، مناطق نیز استفاده کنند. اما توجه کنید که تنها مجاز به استفاده از یک سهمیه هستید. به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 به مقاله کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98 هم سری بزنند تا از نحوه و شرایط و رشته های موجود در دانشگاه علمی کاربردی مطلع شوند. برای انتخاب رشته و ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98 از مشاوران آیدانیتو کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *