بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98

کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98

در این مقاله به موضوع کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98 پرداخته ایم. داوطلبانی که قصد دارند بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه شوند، می توانند انتخاب دانشگاه علمی کاربردی به خواسته ی خود برسند. این دانشگاه بستر مناسبی برای افراد شاغل ایجاد کرده است که همزمان با اشتغال به کار به تحصیل نیز بپردازند و سطح علمی و بازده کاری خود را افزایش دند. در مقاله کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98 می تونید از جزئیات و بایدهای دانشگاه علمی کاربردی مطلع شوید.

مقطع کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98

مقطع کارشناسی دوره ای تقریباً 4 سال است که به دو صورت ارائه می شود. کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه علمی کاربردی تنها کارشناسی ناپیوست ارائه می شود و داوطلبانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی 98 به تحصیل بپردازند، باید ابتدا مدرک کاردانی خود را دریافت کنند.

رشته های کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

از ویژگی های برجسته دانشگاه علمی کاربردی کد رشته های متنوع در دوره های مختلف است، بنابراین افراد ی توانند در رشته های مختلف و مرتبط با شغل خود به ادامه تحصیل بپردازند.

ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی

همان طور که گفته شد، رشته دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو نمی پذیرد، داوطلبان کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org به ثبت نام و انتخاب رشته می پردازند. دانشگاه علمی کاربردی معمولاً 2 بار در سال دانشجو می پذیرند:
  • اولین دوره در مردادماه است که در صورت پذیرفته شدن دانشجویان از مهرماه همان سال شروع به تحصیل خواهند کرد.
  • دومین دوره در آذرماه است که در صورت پذیرفت شدن دانشجویان از بهمن ماه وارد دانشگاه خواهند شد.
معدل قبولی در دانشگاه علمی کاربردی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. مانند رشته انتخابی سایر شرکت کنندگان، مرکز مورد نظر بنابراین در صورتی که به عنوان مثال در سال گذشته فردی با معدل 14 در رشته مورد نظر شما قبول شده است، تضمین قبولی شا در سال جدید با همان معدل و همان رشته است. به این نکته توجه کنید که شرط ورود به دوره کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی معدل است. بنابراین داوطلبانی که معدل بهتری دارند، موفق تر خواهند بود. اما توجه کنید در صورتی که معدل کاردانی پایین کسب کرده اید، بهتر است رشته های مرتبط  با رشته دوره کاردانی خود را انتخاب کنید. به این دلیل که رشته های مرتبط با کاردانی اولویت پذیرش بالاتری دارند. 
برای پرستار شدن دیگر نیاز به کنکور دادن نیست و میتوانید با پرستاری بدون کنکور هم وارد دانشگاه شوید.

اعتبار مدرک کارشناسی علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی مانند سایر دانشگاه ها (سراسری، آزاد، پیام نور …) زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند و داوطلبان فارغ التحصیل کارشناسی علمی کاربردی مانند سایرد اوطلبان می توانند در مقاطع بالاتر در سایر دانشگاه ها به ادامه تحصیل بپردازند.

اعلام نتایج کارشناسی علمی کاربردی

داوطلبانی که در زمان های گفته شده به ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند، می توانند حدود 20 تا 30 روز بعد از ثبت نام در همان سایت سازمان سنجش، نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده کنند. همچنین در صورت قبولی به دانشجو از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. داوطلبان موظف هستند در مدت زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام با مدارک ثبت نام به آدرس مرکز پذیرفته شده مراجعه کنند.

سهمیه های علمی کاربردی

داوطلبانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند از سهمیه های مختلف استفاده کنند:

  1. سهمیه شاغلین
  2. متقاضیان بومی
  3. ایثارگران
داوطلبان شاغل با انتخاب سهمیه شاغلین شانس قبولی خود را بالا خواهند برد. همچنین برگزاری کلاس برای داوطلبان شاغل در روزهای پنج شنبه و جمعه اولویت خواهد داشت. منظور از شاغل افرادی هستند که در دستگاه های اجرایی دولتی و یا خصوصی فعالیت داشته باشند و در حرفه ای مطابق با رشته خود مشغول به تحصیل شوند. داوطلبان عزیز بعد از مطالعه کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98 ،مقاله انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 را نیز مطالعه کنند. برای انتخاب رشته و ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98 از مشاوران آیدانیتو کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *