آیدانیتو > کارت ورود به جلسه کنکور 98
ثبت نام کنکور

کارت ورود به جلسه کنکور 98

کارت ورود به جلسه کنکور 98

علی رغم اخبار متعدد و گاهاً متناقضی که در سال های جاری درباره ی حذف کنکور به گوش می رسد، کنکور در سال 98 نیز با قدرتمندی هر چه تمام، به روند خود ادامه خواهد داد، به طوری که مطابق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش ، آزمون سراسری 98 در 13 و 14 تیرماه برگزار خواهد شد. همانند تمامی آزمون های رسمی دیگری که توسط سازمان های معتبر چون سنجش برگزار می شود، به منظور ورود به جلسه ی کنکور 98 نیاز به کارت ورود به جلسه کنکور 98 خواهید داشت. در سال های گذشته که کنکور دانشگاه آزاد به صورت مجزا از کنکور دانشگاه های سراسری برگزار می شد، برای ورود به آزمون هر کدام از این نهادها، نیاز به دریافت کارت ورود به جلسه مجزا داشتیم، ولی از آنجایی که چند سالی است که آزمون های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده اند و در یک روز و یک زمان برگزار می شوند، کارت ورود به جلسه کنکور آزاد و سراسری در قالب یک کارت و با عنوان « کارت ورود به جلسه کنکور 98 » ، منتشر می شود. در مقاله حاضر به بررسی تمامی نکات مرتبط با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 98 شامل  ، زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 98 ، بازیابی شماره پرونده و کدرهگیری کنکور 98 و ویرایش اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه کنکور 98 می پردازیم.
پیشنهادی که به دانش آموزان شاگرد اول داریم این است که لینک رشته های بدون کنکور را در دانشگاه مد نظرشان پیگیری کنند تا دیگر وارد مراحل سخت کنکور نشوند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 98

حتماً مستحضر هستید که اطلاعات مرتبط با زمانبندی، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور 98 مندرج می شوند. مطابق این جدول آزمون در 13 و 14 تیرماه برگزار خواهد شد و از آنجایی که داوطلبان بایستی چند روز قبل از آزمون، از حوزه ی امتحانی خود مطلع باشند و در صورت هر گونه ایراد در مشخصات کارت ورود به جلسه، آن را ویرایش کرده و تا روز آزمون مشخصات صحیحی را به حوزه تحویل دهند، کارت ورود به جلسه کنکور 98 ، سه روز پیش از شروع آزمون یعنی در تاریخ 10 تیرماه در سایت سازمان سنجش قرار خوهد گرفت. اگر در این تاریخ موفق به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 98 نشدید، نگران نباشید. زیرا معمولاً سازمان سنجش بازه ای 3-2 روزه را برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور در نظر می گیرد، پس تا تاریخ 12 تیر فرصت خواهید داشت تا نسبت به تأیید مشخصات مندرج در کارت ورود به جلسه کنکور 98 و پرینت آن اقدام نمایید.

بای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور ارشد برای دانشجویان کارشناسی میتوانید روی لینک بزنید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 98
همانند سایر آزمون های معتبر، تمامی روندهایی که به منظور ثبت نام، دریافت کارت، تأیید مشخصات، اعلام نتایج و حتی اعتراض به نتایج انجام می پذیرد به صورت اینترنتی بوده و فقط از طریق سایت سازمان سنجش (Www.sanjesh.org) امکان پذیر است. به منظور دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 98 نیز بایستی در بازه ی زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید ، در سایت سنجش دو روش به منظور مشاهده ی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 98 وجود دارد که با وارد نمودن مشخصات در یکی از روش ها می توانید کارت ورود به جلسه خود را مشاهده نمایید: 1) روش اول: جستجو بر اساس کد رهگیری: در این روش اطلاعات زیر را بایستی وارد نمایید: – شماره پرونده -کد رهگیری – شماره شناسنامه – کد امنیتی تصویری 2) روش دوم: جستجو بر اساس مشخصات فردی: در این روش نیاز به برخی از اطلاعات شامل موارد زیر داریم: – شماره پرونده – کد ملی – سریال شناسنامه – کد امنیتی تصویری
فراموشی شماره پرونده و کد رهگیری کنکور 98
بایستی توجه داشته باشید که شماره پرونده – سریال ثبت نامی و یا کد رهگیری را در هنگام ثبت نام و پس از تأیید اطلاعات دریافت نموده اید. چنانچه شماره پرونده، کد رهگیری یا سریال ثبت نام را فراموش کرده اید، بایستی به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وارد شده و با انتخاب نام آزمون و مشخص نمودن موضوع پیگیری، اقدام به تغییر اطلاعات مربوط به شماره پرونده ها و کد پیگیری ثبت نام کنید. البته دقت کنید که فقط در صورت عضویت در سیستم پاسخگویی خواهید توانست نسبت به این کار اقدام نمایید. پس اگر در سیستم پاسخگویی عضو نیستید، قبل از هر کاری به منظور بازیابی اطلاعات، در این سیستم عضو شوید.
ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور 98

این امکان وجود خواهد داشت که پس از مشاهده کارت ورود به جلسه کنکور 98، ناگهان متوجه شوید که برخی از اطلاعات موجود در کارت به درستی ثبت نشده است. از آنجایی که تمامی اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه کنکور 97، قابل ویرایش نیست. در جدول زیر فهرست مواردی را که خواهید توانست در صورت وجود نقص، نسبت به ویرایش آن ها اقدام نمایید، درج می نماییم :

اطلاعات قابل ویرایش در کارت کنکور 98

سری شناسنامهسریال شناسنامه

وضعیت تحصیلی

معدل کتبی دیپلم

سهمیه کنکورکد سوابق تحصیلی
کد / محل اخذ مدرک پیش دانشگاهیکد محل اخذ مدرک دیپلم

کد محل تولد

در واقع از جمله مواردی که بایستی در هنگام ثبت نام حتماً به آن ها توجه داشته باشید. عکس پرسنلی (تصویر داوطلب) است که مطابق با یک سری اصول که توسط سازمان سنجش اعلام می شود، در هنگام ثبت نام کنکور در سایت سازمان سنجش بارگذاری می نمایید. در واقع باید دقت کنید که عکس را به درستی قرار دهید، زیرا در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور 98، امکان ویرایش آن وجود نخواهد داشت. اگر در اطلاعات موجود در کارت ورود به جلسه کنکور 97، نقصی یافتید، بایستی به مراکز رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور 98 مراجعه نمایید. سازمان سنجش طی اعلامیه ای محل دقیق این مراکز را اعلام می نماید و شما می توانید همزمان با دریافت کارت و مشاهده ی هر گونه مغایرت به مراکز رفع نقص مراجعه نمایید. در نهایت پس از مطالعه نکات مرتبط با کارت ورود به جلسه کنکور 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله کارنامه کنکور 98 بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *