نتایج کنکور

کارنامه کنکور 99

کارنامه کنکور 99

 کنکور سراسری 99 در مردادماه 1399 برگزار می شود و پس از حدود یک ماه، نتایج اولیه ثبت نام داوطلب منتشر شده که طبق آن شرکت کنندگان نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند. این نتایج اولیه، اصطلاحاً کارنامه کنکور نامیده می شوند. این کارنامه شامل رتبه و درصدهای داوطلب و هم چنین وضعیت نهایی انتخاب رشته داوطلب می باشد. در این مقاله به بحث در مورد کارنامه کنکور 99 برای شما داوطلبان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری و کافی را در رابطه با کارنامه کنکور 99 بدست آورید. لازم به گفتن است که داوطلبانی که در کنکور نتوانستند شرکت کنند می توانند از طریق لیست رشته های بدون کنکور سراسری ثبت نام کنند.

نحوه ی مشاهده کارنامه کنکور

برای مشاهده ی کارنامه کنکور 99 کافیست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و از ستون سمت راست سایت، بر روی گزینه ی سراسری کلیک کنید. صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، حاوی تمامی اطلاعات و اخبار مربوط به کنکور سراسری و دوره ی کارشناسی می باشد. در صورتی که در زمان اعلام نتایج به سایت مراجعه کرده باشید، گزینه ی مشاهده کارنامه ی نهایی آزمون سراسری برای شما فعال شده است. با کلیک کردن روی این گزینه وارد سامانه اعلام نتایج کنکور سراسری می شوید و با وارد کردن شماره داوطلبی یا شماره پرونده به همراه شناسنامه وارد صفحه شخصی خود شده و می توانید کارنامه کنکور خود را مشاهده کنید.

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد را می توانید همین حالا با ضربه روی لینک مشاهده کنید.

توضیحات کارنامه کنکور

هر کدام از کارنامه های کنکور شامل چند بخش به شرح زیر است:

اطلاعات ثبت نامی و آزمونی

در این قسمت از کارنامه های کنکور اطلاعات فردی داوطلب اعم از نام و نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه و سال تولد و اطلاعات آزمونی اعم از اطلاعات تحصیلی مرتبط با آزمون سراسری مانند عنوان دیپلم، معدل دیپلم، کد دانش آموزی و … ذکر شده است.

اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه

در این قسمت اطلاعات مربوط به علاقه مندی داوطلب به تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور و هم چنین سهمیه ی کارمند بسیار ذکر شده است. این اطلاعات را داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور، وارد می کنند.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

در این قسمت وضعیت پذیرش داوطلب بررسی می شود. در این قسمت مشخص می شود که داوطلب مجاز به انتخاب رشته در کدام دوره ها و کدام دانشگاه ها می باشد.

وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب

در این جدول، تأثیر معدل داوطلب، رتبه در سهمیه، رتبه ی کشوری و نمره ی کل نهایی (تراز) در هر زیر گروه نمایش داده می شود.

نمرات خام دروس امتحانی

در این بخش، درصد هر درس داوطلب نمایش داده می شود.

رتبه کل

در این بخش رتبه ی کل داوطلب در سهمیه و آخرین رتبه ی مجاز در همان سهمیه و هم چنین رتبه ی کشوری داوطلب نمایش داده می شود.

نمونه کارنامه قبولی کنکور 99

پس از اتمام انتخاب رشته، نتایج نهایی پذیرش و یا عدم پذیرش داوطلبان در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی هستند. در این مرحله از اعلام نتیجه، تنها رشته ی قبول شده داوطلب و یا وضعیت مردودی قابل مشاهده است. با توجه به اینکه تخمین رتبه قبولی و انتخاب رشته نیاز به دانش و تجربه دارد، بررسی یک کارنامه قبولی کافی نیست و باید اطلاعات جامعی داشته باشید. در این قسمت به بررسی نمونه کارنامه ی قبولی کنکور 99 می پردازیم اما پیشنهاد می کنیم برای تحلیل کارنامه و تخمین رتبه قبولی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره داوطلبیگروه آزمایشیروزانه و نوبت دومنیمه جضوری و مجازی و پردیس خودگردانویژه فرهنگیانبهیاراندانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق)رشته های پیام نور و غیرانتفاعی (پذیرش بر اساس کنکور و سوابق تحصیلی)رشته های پیام نور و غیرانتفاعی (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی)
علوم تجربیمجازمجازغیر مجازغیر مجازمجازمجازمجاز
زبان های خارجیمجازمجازغیر مجازمجازمجازمجاز

 

وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیرگروه، گروه آزمایشی علوم تجربی این داوطلب به شرح زیر است:

ردیفرتبه و نمره کل/زیرگروهیکدوسهچهارپنج
1درصد تاثیر سوابق تحصیلی%25%25%25%25%25
2رتبه در سهمیه بین 172844 نفر1019661516
3رتبه کشوری (بدون سهمیه) بین 443881 نفر158211406152173
4نمره کل نهایی111261083799551091510809

 

درصد نمرات خام دروس امتحانی این داوطلب بدین گونه بوده است:

ردیفعنوان درسنمره درس
1زبان و ادبیات فارسی84.0
2زبان عربی86.7
3فرهنگ و معارف اسلامی77.4
4زبان خارجی65.4
5زمین شناسی0.0
6ریاضیات78.9
7زیست شناسی80.0
8فیزیک87.8
9شیمی62.0
و در نهایت رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده در دوره های روزانه و نوبت دوم گروه آزمایشی علوم تجربی این داوطلب عبارت است از:
رتبه کشوری (بدون اعمال سهمیه)آخرین رتبه مجاز در سهمیه (دوره های روزانه و نوبت دوم)رتبه کل در سهمیهماکزیمم نمره کل زیر گروه ها
171496631311126

اگر سوالی در زمینه تحلیل کارنامه، تخمین رتبه و انتخاب رشته ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

کارنامه سبز کنکور چیست؟!

کارنامه سبز، کارنامه نهایی و یا کارنامه ی محرمانه اصطلاحی ست که به آخرین کارنامه ی منتشر شده اطلاق می شود. در این کارنامه تمام اطلاعات مربوط به انتخاب رشته ی داوطلب نمایش داده می شود. این کارنامه حاوی مقایسه ی رتبه ی شما با رتبه ی آخرین فرد قبولی در هر یک رشته هایی است که انتخاب کرده اید. و مشخص کننده ی پذیرش یا عدم پذیرش شما در رشته های انتخابی پایین تر از رشته ی فعلی تان است. در واقع برای داوطلبانی که از رشته / محل پذیرش شده ی فعلی خود راضی نیستند، این کارنامه نقش مهمی دارد. در صورتی که در کد رشته / محل دیگری پذیرفته شده باشند، می توانند در آن رشته مشغول به تحصیل شوند و از رشته ی دانشگاهی فعلی انصراف دهند.

انتخاب رشته صحیح در کنکور سراسری

هر یک از داوطلبان کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پس از دریافت کارنامه آزمون خود در گروه های آزمایشی مختلف باید دست به انتخاب رشته از میان سیل عظیمی از رشته های تحصیلی بزنند. اما شماری از این قبیل افراد نحوه درست انتخاب رشته با توجه به رتبه و تراز قبولی خود را نمی دانند. در صورتی که شما دوست عزیز نیز در میان این گروه از افراد هستید و اطلاع دقیق از نحوه انتخاب رشته ندارید با مشاوران کارکشته آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به بررسی کارنامه کنکور 99 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تخمین رتبه بزنید. 
اگر سوالی در زمینه کارنامه کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

[awsa-er]

1 دیدگاه در “کارنامه کنکور 99

  1. سجاد گفت:

    سلام با رتبه ۱۰۰۷منطقه ۳ورتبه زیرگروه دو۱۱۸۳و تراز زیرگروه دو۹۴۸۳ .بومی لرستان چقدر شانس داروسازی ملی دارم؟ممنون میشم از جوابتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *