آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری
انتخاب رشته پزشکی بدون آزمون آزاد, انتخاب رشته پزشکی بدون آزمون پردیس, انتخاب رشته پزشکی بدون آزمون پیام نور, انتخاب رشته پزشکی بدون آزمون سراسری, انتخاب رشته پزشکی بدون آزمون شبانه, انتخاب رشته پزشکی بدون آزمون علمی کاربردی, انتخاب رشته پزشکی بدون آزمون غیرانتفاعی

پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری

پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری

پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری 

در این مقاله به موضوع پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری خواهیم پرداخت. رشته پرستاری از شاخه های علوم پزشکی است که در زیرگروه 1، علوم تجربی ارائه می شود. اما تنها راه شرکت در رشته پرستاری، شرکت در کنکور سراسری و آزاد 97 نیست. در واقع داوطلبانی که علاقه مند به رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند، می توانند بدون کنکور نیز وارد رشته مورد علاقه خود شوند. اما شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری 97 با سایر رشته های بدون کنکور متفاوت است. قبولی در رشته پرستاری هم با آزمون و هم بدون آزمون کمی سخت و رقابتی است بنابراین برای اطلاع از نحوه پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری و زمان اعلام نتایج تیزهوشان در این مقاله با ما همراه باشید. 

شرایط پذیرش بدون کنکور پرستاری

داوطلبان علاقمند به رشته پرستاری می توانند در دانشگاه های خارج از کشور به روش بدون کنکور مشغول به تحصیل شوند، اما در گذشته می توانستند در داخل کشور تحصیلات  خود را به پایان برسانند. داوطلبانی که قصد داشتند در رشته پرستاری بدون کنکور به قصد انتقالی به دانشگاه ایران شرکت کنند، باید از شرایط زیر برخوردار می شدند:

  1. رشته تحصیلی آن ها در دوران دبیرستان ریاضی فیزیک و یا علوم تجربی باشد.
  2. معدل دیپلم آن ها بالای 16 باشد.
  3. داوطلبان باید 72 واحد درسی که مورد تأیید وزارت بهداشت باشد را در یکی از دانشگاه های خارج از کشور بگذرانند.
  4. معدل 72 واحد گذرانده شده بالای 15 باشد.

قوانین پذیرش بدون کنکور پرستاری

داوطلبان تنها می توانستند در دانشگاه هایی به تحصیل رشته پرستاری بپردازند که:

  1. مورد تأیید وزارت بهداشت باشد.
  2. مورد تأیید وزارت علوم باشد.

داوطلبان عزیز  که 72 واحد درسی باید مطابق با چارت درسی پرستاری در ایران بود، در غیر این صورت یا با پذیرش داوطلبان موافقت نمی شد و یا داوطلب باید واحد های مورد نظر را می گذراند. معدل قابل قبول در سال 2017 به قبل 16 بود که از سال 2018 به 15 کاهش پیدا کرد و همچنین معدل داوطلبان (در دوران دبیرستان) اهمیت نداشت با توجه به افزایش سطح علمی و دانشی قوانین این معدل به 16 رسید و داوطلبانی که معدل کمتر از 16 داشتند در دانشگاه های ایران پذیرش نمی شدند. برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد میتوانید روی لینک آبی کلیک کنید.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج از کشور

داوطلبان و علاقمندان به رشته پرستاری توجه کنند که دیگر امکان به پایان رساندن تحصیلات خود در ایران وجود ندارد و اگر از سال 2019 به منظور تحصیل در رشته پرستاری از کشور خارج شوند نمیتوانند درخواست انتقالی به دانشگاه های داخلی بدهند و در صورتی که در دانشگاه های معتبر خارجی فارغ التحصیل شدند می توانند بعد از اتمام تحصیلات به منظور مطابقت زدن مدرک تحصیلی خود به کشور بازگردند. 

با توجه به تغییرات مهم ایجاد شده در قوانین آموزشی وزارت بهداشت نیاز است با مشاوران آگاه مشورت  کنید.

به داوطلبان عزیز علاقمند به رشته های پزشکی و پیراپزشکی پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاع از رشته های پزشکی بدون کنکور شرایط پذیرش بدون کنکور پزشکی97  ، به مقالات مربوطه در آیدانیتو مراجعه کنید.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه پذیرش بدون کنکور کارشناسی پرستاری و جزئیات مربوط به آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *