آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور پزشکی بین الملل
پزشکی بدون آزمون پردیس

پذیرش بدون کنکور پزشکی بین الملل





پذیرش بدون کنکور پزشکی بین الملل

در این مقاله به موضوع پذیرش بدون کنکور پزشکی بین الملل خواهیم پرداخت. آیا پزشکی بدون کنکور پذیرش می شود؟ دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی بدون کنکور کدام اند؟ از جمله سؤالاتی که در این روزها به وجود می آید این مسئله است، پذیرش بدون کنکور پزشکی، پیشنهاد می کنیم با مقاله پذیرش بدون کنکور پزشکی بین الملل همراه باشید تا از جزئیات این موضوع مطلع شوید.

پذیرش بدون آزمون پزشکی بین الملل

در پاسخ به این سؤال که آیا پذیرش پزشکی بدون کنکور صحت دارد یا خیر؟ می توانیم بگوییم امکان پذیرش بدون کنکور پزشکی وجود دارد. اما شروط خاصی وجود دارد که مانع انتخاب برخی از داوطلبان می شود و در واقع شرایط ساده ای ندارد، پذیرش بدون کنکور پزشکی مانند رشته های مهندسی و سایر رشته های تجربی به سهولت انجام نمی شود،به عبارتی داوطلبان تقریباً می توانند بدون شرکت در کنکور در تمامی رشته های گروه های آزمایشی مخلتلف،  تحصیل کنند اما علاقه مندان به رشته پزشکی برای پذیرش گرفتن با شروط خاص روبه رو هستند. ابتدا باید ببینیم پذیرش بدون کنکور در کدام دانشگاه ها انجام می شود و بعد شرایط پذیرش هر یک را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

دانشگاه های پذیرنده پزشکی بدون کنکور

در گذشته که امکان تحصیل در خارج از کشور و انتقالی در حین تحصیل برای دانشجویان پزشکی وجود داشت آنها تنها می توانستند دانشگاه های بین الملل و پردیس های خودگردان را برای ادامه تحصیل در کشور انتخاب کنند و باید از پردیس دانشگاه های ارائه دهنده رشته های پزشکی مطلع می شدند تا در خواست پذیرش خود را ارسال کنند.

اما شرایط پذیرش بدون کنکور پزشکی دانشگاه بین المللی به چه صورت بود؟ با این موضوع در ادامه ی مطلب آشنا خواهید شد.

 

شرط پذیرش بدون کنکور پزشکی دانشگاه بین المللی

داوطلبان گرامی در صورتی که از تمامی شروط گفته شده برخوردار می بودند، مجاز به گرفتن پذیرش تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور دانشگاه های بین المللی پردیس می شدند، به شرایط پذیرش در گذشته توجه کنید.

  • رشته دوران دبیرستان (دیپلم) علوم تجربی و یا ریاضی باشد.
  • معدل دیپلم بالای 16 و معدل مدرک پیش دانشگاهی بالای 17 باشد.
  • 72 واحد درسی پزشکی را در یکی از داشنگاه های معتبر خارج از کشور بگذراند.
  • معدل 72 واحد پاس شده بیش از 15 باشد.
  • دانشگاه انتخابی باید مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم باشند.
  • 72 واحد درسی باید مطابقت با چارت درسی پزشکی ایران داشته باشد و مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم باشد.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور

داوطلبان رشته پزشکی دقت کنند با توجه به قوانینی که از سال 97 به تصویب و به مرحله اجرا رسید دیگر امکان تحصیلی و انتقالی از دانشگاه خارج از کشور به دانشگاه های بین الملل نیز وجود ندارد و در صورتی که در یک دانشگاه معتبر تحصیلات خود را به پایان برسانند و مورد تایید واقع شوند می توانند به داخل کشور بازگردند.

 با توجه به حساسیت و پیچیدگی این روش توصیه می کنیم با مشاوران خبره و آگاه و توانمند آیدانیتو تماس بگیرید تا با راهنمایی بیشتر شما عزیزان را در اهداف خود یاری کنند. همچنین پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه پذیرش بدون کنکور پزشکی بین الملل مقاله ظرفیت پذیرش پزشکی بدون کنکور 97 را مطالعه کنید.


1 دیدگاه در “پذیرش بدون کنکور پزشکی بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *