پزشکی بدون آزمون

دندانپزشکی بدون کنکور تهران

دندانپزشکی بدون کنکور تهران

در این مقاله به موضوع دندانپزشکی بدون کنکور تهران خواهیم پرداخت. رشته ای که تعداد زیادی از داوطلبان تمایل و علاقه به تحصیل در آن را دارند اما به دلیل رقابت بسیار زیاد بین داوطلبان گروه تجربی برای بسیاری از داوطلبان، تحصیل در رشته دندانپزشکی به رویا تبدیل شده است. اما آیا احتمال پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور تهران وجود دارد؟
تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در تهران
همان طور که می دانید شرایط پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی با سایر رشته ها متفاوت است و حتی در مرحله پذیرش بدون کنکور این رشته ها در دفترچه مشاهده نمی شوند. اما آیا پذیرش دندان پزشکی بدون کنکور به هیچ عنوان انجام نمی شود؟ در واقع باید بگوییم دندانپزشکی بدون کنکور انجام پذیر بوده است!اما مطابق آخرین قوانین در زمینه قانون انتقال دانشجویان خارج به داخل، در حال حاضر این امکان وجود ندارد. داوطلبان عزیز در ادامه مطالب از شرایط پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور تهران مطلع خواهید شد، همراه ما باشید.

شرایط دندانپزشکی بدون کنکور تهران
در این مبحث شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی بدون کنکور تهران در سال های قبل و قبل از تغییرات ایجاد شده در سال 2019 مورد بررسی قرار می گیرد، قوانین موجود در گذشته برای تحصیل در خارج از کشور به این صورت درج شده بود :
  • داوطلبان عزیزی که رشته مربوط به دیپلم و پیش آنها ریاضی فیزیک و یا علوم تجربی است، می توانند در این روش شرکت کنند. دانش آموزان سایر رشته مجاز به تحصیل در رشته پزشکی بدون آزمون هستند.
  • معدل کسب شده داوطبان را در دیپلم خود باید از 16 به بالا و در مدرک پیش دانشگاهی از 17 به بالا باشد.
  • تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر و مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم در خارج از کشور به میزان 72 واحد درسی که چارت درسی و دانشگاهی دندانپزشکی ایران باشد. 72 واحد درسی مورد بررسی قرار می گیرد که تمامی واحدها باید مورد تأیید این دو وزارت یعنی بهداشت و علوم باشد و معدل 72 واحد پاس شده باید از 15 به بالا باشد.
لازم به ذکر است، شرط سوم اهمیت بسیار زیادی داشت و داوطلبان عزیز باید در انتخاب دانشگاه مبدأ توجه می کردند. در هر سال لیستی جدید از طرف وزارت بهداشت و وزارت علوم به صورت مجزا در اختیار عمومی قرار می گرفت. در هر سال لیست دانشگاه ها مورد بازبینی قرار می گرفت و ممکن بود تغییراتی در دانشگاه ها ایجاد شود. به عنوان مثال برخی از دانشگاه ها که در سال های گذشته مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته بود، در سال های بعد به دلایل مختلف از جمله سیاست، مشکلات اقتصادی و تحصیلی و … از لیست تأیید وزارت بهداشت کنار گذاشته می شد.
نقش سوابق تحصیلی در پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور

زمانی که صحبت از پذیرش بدون کنکور می شود، معیار پذیرش نمره ی کنکور نیست، پس بایستی سایر موارد مانند سوابق تحصیلی، پرطرفداری یا کم طرفداری رشته، دانشگاه و … مد نظر قرار بگیرد. با توجه به اینکه میزان تاثیر سوابق تحصیلی در هر سال متفاوت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از میزان اثر سوابق تحصیلی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از میزان تاثیر سوابق تحصیلی خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


درخواست پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور در تهران
داوطلبانی که شرایط گفته شده را داشتند، قبل از قانون سال 2019 می توانستند درخواست پذیرش به یکی از دانشگاه های پذیرنده تهران ارسال کنند و با بررسی شرایط تحصیل، معدل، رتبه و اعتبار دانشگاه، با پذیرش در یکی از پردیس های خودگردان تهران و یا … موافقت می شد، داوطلبان عزیز می توانستند در دانشگاه های مختلف از جمله پردیس دانشگاه تهران، شهید بهشتی و … به تحصیل مشغول شوند. با شرایط و نحوه ی پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور در تهران در سال های گذشته آشنا شدید، اما باید توجه کنید با تغییرات ایجاد شده این امکان حذف شده است و در واقع دانشجویانی که به قصد تحصیل و انتقالی به داخل کشور به خارج از کشور می روند دیگر نمی توانند در حین تحصیل بازگردند! پس در انتخاب مشاوران و افراد و سایت های ایجاد شده دقت کافی داشته باشید تا با اطلاعات اشتباه، از اهداف خود دور نشوید و یا به مشکل بر نخورید،
پیشنهاد می کنیم برای مشورت در خصوص دندانپزشکی بدون کنکور تهران و … با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
شرایط جدید انتقالی دانشجویان دندانپزشکی خارج کشور
در سال های گذشته برخی از داوطلبانی که می خواستند شانس خود را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی امتحان کنند، دندانپزشکی بدون کنکور را تنها راه پیش رو پس از قبول نشدن در کنکور می دیدند. مطابق شرایط آن زمان، داوطلبان پس از گذراندن 72 واحد درسی در کشوری خارجی که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران بود، می توانستند به ایران باز گردند و در یکی از پردیس های خودگردان ایران به ادامه تحصیل می پرداختند. اما در حال حاضر شرایط ادامه تحصیل در پردیس های خودگردان متفاوت شده است. مطابق شرایط جدید انتقال دانشجویان دندانپزشکی خارج از کشور، دانشجویان بایستی تمامی واحدها را در دانشگاه خارج از کشور با موفقیت سپری کنند و سپس به کشور بازگردند. با توجه به اینکه امکان تغییر این قانون در دوره های بعدی وجود دارد، پیشنهاد می کنیم جهت کسب آگاهی در زمینه ارشد بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از شرایط جدید انتقالی دانشجویان دندانپزشکی خارج از کشور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی از برترین دانشگاه های خارج کشور
با توجه به تغییر قوانین مرتبط با انتقال دانشجویان از خارج به داخل، به نظر می رسد که در سال جاری برای ادامه تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی بایستی از طریق اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور اقدام کرد. دانشگاه های متعددی در سراسر دنیا اقدام به پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی می نمایند، اما اگر قصد ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای آگاهی از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران و رده بندی دانشگاه های دنیا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از رده بندی دانشگاه های خارجی و انتخاب بهترین دانشگاه جهت اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اخذ پذیرش دندانپزشکی و قانون عدم خروج از کشور سربازان
اگر تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور گرفته اید، بایستی از قوانین مرتبط با خروج از کشور سربازان آگاه باشید. به عبارتی با توجه به اینکه هر فرد ذکور بالای 18 سال موظف به گذراندن دوره ی سربازی است و اگر کارت معافیت یا پایان خدمت نداشته باشد، به نوعی متخلف شناخته می شود، توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی برای اخذ پذیرش، با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو مشورت کنید.
 
برای آگاهی از معافیت تحصیلی سربازی و شروط خروج از کشور با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه کامل دندانپزشکی بدون کنکور تهران مقاله ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور را مطالعه کنید.

38 دیدگاه در “دندانپزشکی بدون کنکور تهران

  1. تقریری افسر گفت:

    دندانپزشکی درپردیس؟؟؟

  2. عسل گفت:

    آیا امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مطابق قانون جدید، امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور وجود دارد ولی منحصرا این امکان از طریق اخذ پذیرش از سایر کشورها می باشد.

  3. عسل گفت:

    با سلام مجدد.ولی چند نفر از اقوام ما امسال بدون کنکور و براساس معدل بدون اینکه صندلی خریداری کنند دندانپزشکی تهران آوردن.پس قضیه این چیه؟یعنی دندانپزشکی بدون کنکور تو ایران نیست؟من معدل ساله سومم 19/38و پیش دانشگاهی 18/44 شده.یعنی نباید ب دانشگاه بدون کنکور دندانپزشکی ایران امید داشت؟آخه ساله 96 هم دانشگاه ایلام یر اساس معدل دانشجو دندانپزشکی جذب کرده.ببخشید که صحبتام طولانی شد.ممنون میشم از پاسخگوییتون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام مجدد دوست عزیز
      چند ماهی است که اخباری مبنی بر عدم امکان ادامه تحصیل پس از بازگشت به ایران منتشر شده است و کسانی که در خارج از کشور به تحصیل می پردازند، باید در همان جا مابقی تحصیلات خود را ادامه دهند. در مورد اقوام هم ممکن است که از درصد هیئت علمی استفاده کرده باشند، راه قانونی دیگری وجود ندارد.

  4. عسل گفت:

    با توجه ب اینک ما منطقه سه هستیم اگ رتبم زیر 10000 بیاد با ی انتخاب رشته حرفه ای میتونم پزشکی یا دندانپزشکی کیش بیارم؟آخه دختر خالم با رتبه 8000 تونست بین الملل کیش دندانپزشکی قبول شه.خیلی ممنون از پاسخگویی خوبتون

    1. آیدانیتو گفت:

      مطابق آخرین اخبار پردیس کیش در سال جاری در رشته های علوم پزشکی پذیرش ندارد.

  5. ترنم گفت:

    با سلام.میخوانم بپرسم کلاسای ترم بهمن دندان پزشکی آزاد تهران شروع شدن؟آخه دختر عمم قبول شده ثبت نامم کرده هزینشم داده ولی گفتن اسفندماه بیاد.اطلاعی دارین؟مگ ترم اسفند داریم؟

    1. سهیل گفت:

      دندانپزشکی بدون کنکور تهران ؟؟؟؟ مگه داریم اخههههه
      هزینه اش چقد شده ؟؟؟

    2. نرگس گفت:

      خالی بسته بابا اصلا دندانپزشکی بدون کنکور تهران ندرایم.

    3. امیرعلی گفت:

      سلام…
      برای دندانپزشکی بدون کنکور تهران شاید استعداد درخشان بوده

    4. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در ترم بهمن ماه معمولا کلاسها دیرتر شروع میشود.

  6. آیدین گفت:

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران ؟؟؟؟ الان هیئت علمی هام سهمیه ندارن چه برسه بدون کنکور

  7. ترنم گفت:

    با سلام.آیا امکان پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اسفندماه وجود داره؟یا فقط بهمن دانشگاه های آزاد پذیرش دارند؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، در اسفند ماه امکان پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور تهران وجود ندارد. دانشگاه آزاد فقط در مهرماه دندانپزشکی بدون کنکور می پذیرد.

  8. ترنم گفت:

    برداشتی که از حرفتون هست اینه ک امکانش هست دانشگاه های ازاد یا بین الملل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی در مهر ماه پذیرش داشته باشن؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر این امکان وجود ندارد.

  9. ترنم گفت:

    شما درمورد طرح خصوصی سازی رشته پزشکی اطلاع دارید؟تصویب شده؟ممکنه تصویب شه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      منظور شما پذیرش بصورت بومی گزینی است؟

  10. مهرسا گفت:

    دندانپزشکی بدون کنکور از همه کشورها پذیرش میکنند؟ مثل ترکیه و آذربایجان؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بله اکثریت کشورها در رشته دندانپزشکی بدون کنکور دانشجو می پذیرند.

  11. توحید گفت:

    سلام دندان پزشکی بدون کنکوبدسال 98 چه شرایطی داره ؟ البته من می خواهم خارج از کشور نرم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، مطابق آخرین اخبار در زمینه ورود دانشجویان از خارج به داخل، در حال حاضر امکان ادامه تحصیل پس از گذراندن واحد های درسی در خارج از کشور، در پردیس های خودگردان وجود ندارد. اما با توجه به امکان تغییر این قانون، پیشنهاد می کنیم اخبار مرتبط با دندانپزشکی بدون کنکور را حتما دنبال کنید.

  12. Ali گفت:

    سلام.
    دندانپزشکی بدون کنکور الان پردیس بین الملل میگیره؟هزینه هاش ترمی چنده؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای دندانپزشکی بدون کنکور تقریبا بایستی ترمی 12 تا 20 میلیون شهریه بپردازید.

  13. ترنم گفت:

    نه منظورم اینکه مثل چند شال پیش که ب شرط تمکن مالی و شهریه اجازه میدادن تو رشته های پزشکی و دندان و دارو در پردیس درس بخونی.اطلاع دارید؟ ممنونم از پاسخگوییتون

    1. آیدانیتو گفت:

      مطابق آخرین اطلاعات، این امکان وجود ندارد.

  14. ترمم گفت:

    با سلام.کشوری ارزان قیمت برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور میشه بهم معرفی کنید؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام، کشور بلاروس

  15. ترنم گفت:

    میشه شهریه دانشگاه های ارزون قیمت خارج از کشور رو در رشته دندانپزشکی لطف کنین.ترمی چنده؟

    1. آیدانیتو گفت:

      شهریه ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج کشور در دو کشور بلاروس و روسیه نسبت به تمام کشورهای جهان خیلی کمتر است. اما دقت کنید که برای ادامه تحصیل در خارج از کشور علاوه بر میزان شهریه، بایستی میزان هزینه زندگی را هم در نظر بگیرید.

  16. ترنم گفت:

    مگ بلاروس از تایید وزارت بهداشت خارج نشده؟من یک کشور مورد تایید میخوام

    1. آیدانیتو گفت:

      خیر خارج نشده و در ليست 2019 هم ذکر شده است. بلاروس کمترین هزینه را دارد و احتیاج به مدرک زبان هم ندارد.

  17. ترنم گفت:

    با سلام آیا امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در سال جدید در ایران وجود داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ خیر.

  18. tkd گفت:

    سلام . خسته نباشید . امسال کنکور دادم و تمام شرایط دانشگاه پردیس کیش برای دندان پزشکی رو دارم ولی می خواستم بدونم که تا چه رتبه ای پذیرش دندان داره یا رتبه مهم نیست و فقط مجاز به انتخاب رشته شدن مهمه ؟؟؟ میشه لطفا پاسخ بدین . ممنون میشم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، پردیس دانشگاه های سراسری(دولتی) در کیش، گروه رشته ی های پزشکی را در دفترچه انتخاب رشته ارائه نکرده اند!

  19. Elnaz گفت:

    با سلام
    من ایرانی ساکن کانادا هستم ۱۰ سال در کانادا هستم
    مدرک dental assistant
    و‌مدرکdental hygienists دارم از کالج کانادا
    ایا راهی وجود داره که بتونم برای دندان پزشکی بدون کنکور اقدام کنم؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *