مشکلات جنسی، مسائل عاطفی و ارتباطی

همسر بی توجه





 

همسر بی توجه

صمیمیت و نزدیکی همسران یکی از مهم ترین عوامل تضمین کننده موفقیت یک زندگی مشترک است. اگر همسران به همدیگر عشق نورزند، با هم رابطه دوستانه ای نداشته باشند و از معاشرت با همدیگر لذت نبرند و به همدیگر اهمیت ندهند، روز به روز از همدیگر دورتر می شوند و ممکن است دچار طلاق عاطفی بشوند.

متاسفانه یک همسر بی توجه می تواند یک زندگی مشترک را تحت خطر قرار دهد. افراد زیادی در گفت و گو با مشاوران خانواده از بی توجهی، بی تفاوتی و بی احساسی همسرشان شکایت می کنند.

گاهی اوقات آن ها می گویند که زندگی مشترک را کاملاً با عشق آغاز کرده اند و همسرشان قبل از ازدواج یا مدتی بعد از ازدواج عاشقانه دوستشان داشته و امروز به یک همسر سرد و بی توجه تبدیل شده.

در این مقاله به دلایل بی توجهی همسران و راهکارهایی برای بازگرداندن صمیمیت به زندگی مشترک می پردازیم:

دلایل بی توجهی همسر

آیا یک مرد یا زن متأهل یک شبه بی توجه می شود؟ آیا سرد شدن افراد نسبت به همسر یا زندگی مشترک یک فرایند تدریجی است؟ یک همسر بی توجه به چه علتی به این نقطه رسیده؟

رابطه جنسی

این یک واقعیت است که کاهش رابطه جنسی یا بی کیفیت شدن آن می تواند بر همه ابعاد یک زندگی زناشویی اثر بگذارد. گاهی اوقات دلیل بی توجهی یک همسر این است که به اندازه کافی از نظر جنسی ارضا نمی شود یا رابطه جنسی برایش تکراری شده.

عدم تفاهم

تفاهم در مورد مسائل فکری، اعتقادی، علائق و تفریحات در زندگی مشترک از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر دو نفر با هم تفاهم نداشته باشند و ازدواج کنند، حتی رابطه جنسی هم نمی تواند آن ها را به همدیگر نزدیک کند و ممکن است بعد از مدتی، هر کدام سبک زندگی خودشان را داشته باشند و به همدیگر بی توجه شوند.

همچنین گاهی اوقات همسران در اوایل زندگی مشترک شبیه به هم هستند، اما با گذشت زمان افکار و دیدگاه هایشان متفاوت می شوند و صمیمیت گذشته را از دست می دهند. این اتفاق مخصوصاً در زندگی زوج هایی که خیلی زود ازدواج می کنند شایع تر است.

خیانت

خیانت یک آسیب اجتماعی ناگوار است و متأسفانه روز به روز فراگیرتر می شود. ممکن است دلیل بی توجهی یک همسر این باشد که در رابطه ای خارج از ازدواج قرار دارد و توجه و احساساتش معطوف به شخص دیگری است.

فرزند

معمولاً بعد از این که همسران صاحب فرزند می شوند، روابط عاطفی و جنسی با تغییرات قابل توجهی مواجه می شوند. ممکن است زنان در اولین سال ها، بعد از به دنیا آمدن فرزند، آن قدر درگیر مراقبت از او بشوند که رابطه جنسی را فراموش کنند.

همچنین مسئولیت ها و دغدغه های مختلف و مرتبط با فرزندان، این قابلیت را دارند که مشغله والدین را بیش از حد و آن ها را از همدیگر دور کند.

چه باید کرد؟

وقتی کسی در زندگی مشترک از بی توجهی همسرش رنج می کشد، احتمالاً مدام از خودش می پرسد که چه باید بکند و برای نجات زندگی مشترک چه کاری از دستش بر می آید؟ در اینجا به راهکارهایی برای تعامل با همسر بی توجه اشاره می کنیم:

با همسرتان صحبت کنید

با همسرتان در مورد نارضایتی تان صحبت کنید. به او بگویید که بی توجهی اش شما را آزار می دهد و برای حفظ صمیمیت در زندگی مشترک نیازمند عشق، عاطفه و توجه هستید.

شاید در این گفت و گو بتوانید به علل زیر بنایی مشکل او پی ببرید و با همکری همدیگر به راه حلی دست پیدا کنید.

کیفیت رابطه جنسی را افزایش دهید

سعی کنید برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید. وقتی خودتان و همسرتان خسته نیستید از نظر جنسی به همدیگر نزدیک شوید.

اجازه ندهید که مشغله های زندگی مانعی برای زندگی جنسی شما باشند. در مورد رابطه جنسی مطالعه کنید و به آن تنوع ببخشید. شاید دلیل کم توجهی همسر شما این باشد که دچار ملال جنسی شده است.

به خودتان برسید

این درست است که ظاهر مهم ترین عامل در موفقیت زناشویی نیست و زیباترین ظاهر هم با وجود اخلاق و رفتار ناپسند خیلی زود بی اهمیت می شود اما نمی توان منکر  این شد که اندام متناسب، لباس های زیبا و بوی خوش جذاب هستند و می توانند لذت های زندگی زناشویی را بالا ببرد.

به ظاهرتان بی توجه نباشید و در حضور همسرتان شلخته حاضر نشوید.

با همدیگر معاشرت کنید

گاهی اوقات دلیل بی توجه شدن آدم ها به همدیگر این است که با هم وقت نمی گذرانند و به معاشرت با همدیگر اهمیت نمی دهند.

سعی کنید زمانی را به تفریح و خوش گذرانی با همدیگر اختصاص بدهید. بیرون از خانه با همدیگر شام بخورید، به سینما یا تئاتر بروید، با هم خلوت کنید و در مورد مشکلات و دغدغه هایتان با همدیگر صحبت کنید.

اجازه ندهید فرزندان همه زندگی شما بشوند

فرزندان باید بخشی از زندگی شما باشند نه همه آن. اجازه ندهید که شما را از همدیگر دور کنند. گاهی اوقات آن ها را به کسی بسپارید یا اگر به سنی رسیده اند که می توانند از خودشان مراقبت کنند، آن ها را تنها بگذارید و با همسرتان خلوت کنید، به مسافرت بروید یا برای انجام فعالیت های تفریحی از خانه بیرون بروید.

از یک مشاور کمک بگیرید

گاهی اوقات ریشه بی توجهی همسر خیلی عمیق تر است و ممکن است شما برای پی بردن به آن و حل کردن آن به کمک یک متخصص احتیاج داشته باشید. می توانید برای افزایش صمیمیت در زندگی مشترک از خدمات مشاوره ای یا زوج درمانی استفاده کنید.

در ادامه مطالعه مقاله « طلاق عاطفی» را به شما پیشنهاد می کنیم.

چنانچه از بی توجهی همسرتان رنج می برید، برای اطلاع از راهکارهایی برای افزایش صمیمیت زندگی مشترک با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *