آیدانیتو > سفر مطالعاتی مشمولین خدمت
انواع سفر مشمولین

سفر مطالعاتی مشمولین خدمت





سفر مطالعاتی مشمولین خدمت

سفر مطالعاتی مشمولین خدمت، یکی از انواع سفرهایی است که مشمولین سربازی می توانند استفاده کنند اما برای انجام این سفر نیاز به شرایطی است که در مقاله پیش رو آن را بررسی خواهیم کرد، در مقاله سفر مطالعاتی مشمولین خدمت، منظور از سفر مطالعاتی، شرایط، مدارک لازم و نکات مهم برای این سفر را ذکر خواهیم کرد.

بنابراین توصیه می کنیم اگر شامل قانون نظام وظیفه قرار گرفته اید مقاله را به طور کامل و با دقت مطالعه کنید.

همان طور که می دانید قانون نظام وظیفه یعنی انجام سربازی به مدت 21 ماه برای تمامی افراد ایرانی ذکور که شرایط خدمت را داشته باشند از 18 سالگی وجود دارد و در صورت به تعویق انداختن و پرهیز از انجام آن، افراد با محدودیت های جدی روبرو می شوند که آن ها را اجبار به ارسال دفترچه اعزام به خدمت می کند، اما یکی از راه های به تعویق انداختن سربازی استفاده از معافیت تحصیلی است که مانع جلوگیری از ورود به دوران غیبت می شود. همان طور که اطلاع دارید غیبت مانع بزرگی برای دریافت معافیت و خروج از کشور است.

اما شرایط سفر مطالعاتی برای کدام یک از مشمولین خدمت سربازی مجاز می باشد؟ در ادامه مقاله سفر مطالعاتی مشمولین شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد، همراه ما باشید.

خروج از کشور مشمولین به منظور سفر مطالعاتی

خروج از کشور مشمولین به منظور سفرهای مطالعاتی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام می شود، این دسته از دانشجویان که در حین تحصیل برای تحقیق و آزمایش و یا حتی استفاده از تجربیات سایر کشورها می توانند از سفر مطالعاتی استفاده کنند، اما این مجوز نیاز به شرایط خاصی دارد که در ادامه آن را مشاهده می کنید.

شرایط سفر مطالعاتی مشمولین خدمت

همان طور که تا به این لحظه متوجه شده اید این سفر برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر است که برای بهبود و پیشرفت علمی کشور انجام می شود، اما افرادی که تمایل به استفاده از سفر مطالعاتی را دارند باید از شرایط مورد نیاز برخوردار باشند در ادامه شرایط سفر مطالعاتی مشمولین خدمت را مشاهده کنید.

مشمولین باید دارای معافیت تحصیلی باشند، و به عبارت دیگر می توان گفت نباید شامل غیبت در سربازی شوند چرا که غیبت مانع کسب معافیت تحصیلی و در نتیجه مانع خروج از کشور خواهد شد. توجه داشته باشید که تمدید دوره های مجاز برای سفر امکان پذیر نیست.

مدارک سفر مطالعاتی مشمولین خدمت

برای اخذ مجوز خروج از کشور در زمان مشمولیت به علت مطالعه و تحقیق نیازمند ارائه مدارکی هستید که در ادامه آن را مشاهده خواهید کرد..

  •  موافقت نامه دانشگاه و محل تحصیلی
  • وثیقه و یا ودیعه نقدی
  • ارائه موافقت نامه و تاییدیه دانشگاه برای مشخص کردن محدوده زمانی که از جانب نظام وظیفه انجام می شود ضروری است، بنابراین نیاز است بعد از دریافت تاییدیه آن را به مراکز و دفاتر پلیس +10 محل تحصیل و یا زندگی خود تحویل دهید.
  • در ضمن میزان وثیقه 8 میلیون تومان و سفر مشترک 15 میلیون تومان است، توجه کنید که مدت زمان مجاز برای مقطع دکتری حداکثر 1 سال و کارشناسی ارشد حداکثر 6 ماه است.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله سفر مطالعاتی مشمولین خدمت، مقاله سفر تحصیلی مشمولین خدمت را نیز مطالعه کنید.

اگر سوالی پیرامون سفر مطالعاتی مشمولین خدمت دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *