مهاجرت به کانادا

هزینه مسکن دانش آموزان در کانادا






 


هزینه مسکن دانش آموزان در کانادا

از آن جایی که کشور کانادا دارای یکی از با کیفیت ترین سیستم های آموزشی در دنیاست، علاوه بر شهروندان کانادایی، هر ساله هزاران دانش آموز بین المللی از سراسر دنیا برای تحصیل وارد مدارس این کشور می شوند.

تحصیل در مدارس کانادایی مزیت های زیادی دارد. وقتی مقطع دبیرستان به پایان برسد، اکثر دانش آموزان مدارس کانادایی می توانند به بهترین و معتبرترین کالج ها و دانشگاه ها در سراسر دنیا راه پیدا کنند. به علاوه از آن جایی که دانش آموزان بین المللی خیلی زود وارد کانادا و سیستم آموزشی اش می شود، از سن پایین با فرهنگ این کشور خو می گیرند و زبانشان هم با سرعت زیادی نسبت به کسانی که در سن بالا به کانادا مهاجرت می کنند، تقویت می شود.

یکی از مهم ترین دغدغه های والدینی که قصد دارند فرزندانشان را به کانادا بفرستند، در مورد هزینه مسکن دانش آموزان در کانادا است.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به این موضوع بپردازیم:

مدارس شبانه روزی در کانادا

مدارس شبانه روزی شرایطی را فراهم می کنند تا دانش آموز در حین درس خواندن در مدرسه، در آن جا اقامت داشته باشد. این مدارس مزیت ها و معایبی دارند. دانش آموزان مدارس شبانه روزی زندگی جمعی و گروهی را یاد می گیرند، زبانشان تقویت می شود، از نظر علمی بسیار پیشرفت می کنند. از سوی دیگر ممکن است آن ها دلتنگ خانه و خانواده شان بشوند.

هزینه اسکان دانش آموزان مدارس شبانه روزی بخشی از شهریه تحصیل در این مدارس است. شهریه این مدارس بین سی تا شصت هزار دلار در سال است.

روش Home stay

 

در صورتی که والدین یک دانش آموز بین المللی در کانادا همراه او نباشند و با او زندگی نکنند، او می تواند از روش Home stay استفاده کند. در این روش دانش آموز با یک خانواده کانادایی که قبلاً از جانب مدرسه تأیید شده، مجوز این کار را دارد و قابل اعتماد است زندگی می کند. هزینه homestay  ماهیانه 900 تا 1000 دلار است.

دانش آموز در یک اتاق مستقل با آن خانواده زندگی می کند و هزینه خورد و خوراک، رفت و آمد و…. از جانب آن خانواده تأمین می شود.

خوابگاه دانش آموزی

بسیاری از مدارس در کانادا دارای خوابگاه یا محلی برای اقامت دانش آموزان هستند که در نزدیکی مدرسه قرار دارد. اتاق های خوابگاه کیفیت و اندازه های متنوعی دارند و امکاناتی مثل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و… برای دانش آموزان خوابگاهی فراهم است.

اتاق های خوابگاه می توانند خصوصی یا چند نفره باشند و معمولاً خوابگاه های دختران و پسران جدا است. در بعضی خوابگاه ها رستوران و سالن غذاخوری وجود دارد و هزینه غذا خوردن در آن ها بخشی از هزینه مسکن دانش آموزان در کانادا است. هزینه تقریبی اقامت در خوابگاه دانش آموزی، سالیانه 3000 تا 7500 دلار است.

هزینه اجاره خانه در کانادا

والدین دانش آموزان بین المللی می توانند همراه آن ها به کانادا بروند و به صورت موقت در این کشور اقامت کنند. ویزای توریستی مولیتپل یا 5 ساله به والدینی که فرزندانشان زیر 18 سال دارند و در مدارس کانادایی تحصیل می کنند تعلق می گیرد.

در چنین شرایطی پدر، مادر یا هر دو می توانند خانه ای اجاره کنند و در مدت تحصیل فرزندشان در آن خانه با او زندگی کنند. هزینه های اجاره خانه در کانادا، به صورت زیر است:

اجاره ماهیانه

شهر مونترال

1100 دلار

آپارتمان بزرگ

860 دلار

آپارتمان متوسط

640 دلار

آپارتمان کوچک

 

اجاره ماهیانه

شهر تورنتو

1700 دلار

آپارتمان بزرگ

1400 دلار

آپارتمان متوسط

1100 دلار

آپارتمان کوچک

 

اجاره ماهیانه

شهر کلگری

1400 دلار

آپارتمان بزرگ

1100 دلار

آپارتمان متوسط

890 دلار

آپارتمان کوچک

 

در این مقاله موضوع هزینه مسکن دانش آموزان در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه مطاله مقاله «هزینه زندگی دانش آموزان در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط، مدارک مورد نیاز و هزینه های تحصیل در مدارس کانادا ، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا آیدانیتو تماس بگیرید.

[sc name=”postbox2″ txt=”هزینه مسکن دانش آموزان در کانادا“]


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *