مهاجرت به کانادا

هزینه زندگی دانش آموزان در کانادا






 


هزینه زندگی دانش آموزان در کانادا

مدارس کانادایی از نظر علمی و امکاناتی که برای دانش آموزان فراهم می کنند در سطح خیلی بالایی قرار دارند. به همین دلیل هر ساله هزاران دانش آموزان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در مدارس کانادا به این کشور مهاجرت می کنند.

تحصیل در کانادا، در مقاطع پایین، مزیت های بسیاری دارد. کسانی که از سنین پایین وارد سیستم آموزشی کانادا می شوند، خیلی زود با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا می شوند، زبان انگلیسی یا فرانسه شان با سرعت بالایی تقویت می شود و احتمال ورود آن ها به معتبرترین دانشگاه های دنیا افزایش پیدا می کند.

یکی از سؤال های شایع دانش آموزان بین المللی و والدین شان در مورد هزینه زندگی دانش آموزان در کانادا است. طبیعی است که هر فردی قبل از مهاجرت به کشوری و اقامت موقت و دائم در آن کشور باید برآوردی از هزینه های زندگی در آن کشور داشته باشد.

در این مقاله، تلاش کرده ایم به موضوع هزینه زندگی دانش آموزان در کانادا بپردازیم:

هزینه مسکن، خورد و خوراک، وسایل نقلیه عمومی

هزینه های اسکان در کانادا، غذا و رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی و…به صورت تقریبی، به شکل زیر است:

هزینه کلی ماهیانه

برای زندگی در استان هایی مثل کبک، مونترال و اتاوا، به هزینه ای معادل ماهیانه 1200 تا 1800 دلار کانادایی نیاز دارید. ونکوور و کلگری گران ترین شهرهای کانادا هستند و هزینه زندگی در آن ها ماهیانه 1400 تا 1900 دلار است.

هزینه مسکن

انتخاب های متنوعی برای زندگی در کانادا وجود دارند و قیمت ها متنوع هستند. در جدول های زیر هزینه تقریبی ماهیانه برای اجاره خانه در کانادا را می بینیم:

هزینه اجاره ماهیانه

مونترال

1100 دلار

آپارتمان بزرگ

860 دلار

آپارتمان متوسط

640 دلار

آپارتمان کوچک

550 دلار

خوابگاه

 

هزینه اجاره ماهیانه

تورنتو

1700 دلار

آپارتمان بزرگ

1400 دلار

آپارتمان متوسط

 1100 دلار

آپارتمان کوچک

 600 دلار

خوابگاه

 

هزینه اجاره ماهیانه

کلگری

 1400 دلار

آپارتمان بزرگ

 1100 دلار

آپارتمان متوسط

 890 دلار

آپارتمان کوچک

 463 دلار

خوابگاه

وقتی در کانادا مکانی را برای زندگی اجاره می کنید، باید به این نکته توجه کنید که علاوه بر اجاره ماهیانه باید هر ماه هزینه ای را برای برق، آب، سیستم گرمایشی و…. بپردازید که تقریباً 150 دلار آمریکایی می شود و هزینه تقریبی و ماهیانه اینترنت معادل 50 تا 70 دلار است.

هزینه خورد و خوراک در کانادا

یکی از مهم ترین بخش های هزینه زندگی دانش آموزان در کانادا، هزینه غذا است. برای خرید مواد غذایی از مغازه های محل زندگی، ماهیانه به مبغلی معادل 300 دلار کانادایی نیاز دارید. با پرداخت 10 تا 225 دلار می توانید یک وعده غذا در رستوران بخورید.

هزینه حمل و نقل در کانادا

هزینه کلی رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی حدود 90 دلار ماهیانه است و یک بلیط تک سفره سه دلار است. تاکسی هم وسیله نقلیه ای است که در کانادا زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و کرایه آن بین دو تا شش دلار است.

هزینه پوشاک در کانادا

اگر هر ماه لباس بخرید باید صد تا دویست دلار هزینه کنید. البته این هزینه بیشتر برای خرید لباس زمستانی مثل کاپشن، ژاکت، بوت، کلاه و دستکش خرج می شود.

هزینه تفریح در کانادا

برای فعالیت های تفریحی ای مثل سینما رفتن، شام خوردن بیرون از منزل و… به 50 تا 100 دلار در ماه احتیاج دارید.

باید به این نکته توجه کرد که این هزینه ها تقریبی هستند و از آن جایی که سبک زندگی هر فردی با دیگری متفاوت است، هزینه زندگی دانش آموزان در کانادا هم از دانش آموزی به دانش آموز دیگر متفاوت است.

در این مقاله به بررسی جزئیات هزینه زندگی دانش آموزان در کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «هزینه مسکن دانش آموزان در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دانش آموزان در کانادا، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *