روابط عاطفی جوانان

نشانه های روابط بی حاصل






 


نشانه های روابط بی حاصل

وقتی از صمیم قلب کسی را دوست داریم، طبیعی است که بنابر ذات انسانی مان بخواهیم با او در یک رابطه متعهدانه باشیم. اکثر آدم ها بعد از چند هفته یا چند ماه معاشرت با کسی می دانند که آیا می توانند او را در آینده خودشان ببینند یا نه؟
این روزها شاهد این هستیم که دخترها و پسرها وارد روابط پیش از ازدواج می شوند و با این که روانشناسان و جامعه شناسان بسیاری، این روابط را آسیب زا می دانند، دوستی های پیش از ازدواج اتفاقی واقعی در جامعه ما هستند. اگر از افرادی که وارد این روابط می شوند بپرسیم که هدفشان از دوستی با همدیگر چیست، بسیاری از آن ها پاسخ می دهند که به دنبال ازدواج و تشکیل خانواده هستند. اما سوألی که پیش می آید این است که چرا بسیاری از این روابط به ازدواج ختم نمی شوند؟
یکی از مهم ترین دلایل بی سرانجام بودن این روابط این است که گاهی اوقات یک دختر یا پسرجوان چنان عاشق و شیفته کسی می شود که هیچ نشانه ای از بی حاصل بودن رابطه دوستی ای را که در آن قرار دارد نمی بیند و به قول معروف عشق کورش می کند.
اگر نوجوانان و جوانان از نشانه های روابط بی حاصل آگاه باشند، کم تر گرفتار دوستی های اشتباه و ناسالم می شوند و به محض مشاهده علائم هشدار دهنده، از یک رابطه بدون آینده خارج می شوند.
در این مقاله به نشانه های روابط بی حاصل می پردازیم:

فرد مقابل از صحبت کردن در مورد ازدواج طفره می رود

آدمی که بخواهد متعهد باشد، برای متعهد بودن اقدام عملی می کند، حتی اگر برایش سخت باشد. کسی که شما را دوست داشته باشد و بخواهد باقی عمر را در کنار شما زندگی کند، از صحبت کردن در مورد ازدواج طفره نمی رود. بلکه اتفاقاً بعد از شناخت نسبی شما برنامه هایش را برای ازدواج و تشکیل خانواده با شما درمیان می گذارد.

شما اولویت او نیستید

بعضی آدم ها عشق، رابطه و ازدواج را اولویت زندگی خودشان نمی دانند. ممکن است به قصد آشنایی پیش از ازدواج با کسی وارد رابطه بشوید و بعد از مدتی متوجه بشوید که تمام تلاش های او حول محور شغل یا پیشرفتش در زندگی شخصی است.
چنین رابطه ای فقط وقت شما را تلف می کند و به احساسات شما لطمه می زند.

طرف مقابل ازدواج را کار اشتباهی می داند

گاهی اوقات فرد مقابل علناً اعلام می کند که نظر مثبتی نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده ندارد. اما شما آنقدر شیفته او شده اید که در ذهنتان ازدواج با او را خیال پردازی می کنید و به این امید به رابطه ادامه می دهید که نظر او عوض می شود.
اما واقعیت این است که نظر چنین افرادی به ندرت تغییر می کند و نگاه آن ها به دوستی تفاوت زیادی با نگاه شما دارد.

وقتی او در مورد آینده حرف می زند، به شما اشاره ای نمی کند

هر انسانی برای ماه ها و سال های آینده زندگی اش برنامه دارد و برای رسیدن به اهدافش برنامه ریزی می کند. چنانچه کسی عمیقاً به شما علاقه مند بشود و بخواهد در کنار شما پیر شود، شما در تصورات و خیال پردازی هایش در مورد آینده حضور دارید.
اگر او به تنهایی پیش می رود پس یعنی شما را همراه همیشگی خودش نمی داند.

 

اطرافیان به شما هشدار می دهند

ممکن است شما عاشق شده باشید و هیچ کدام از نشانه های روابط بی حاصل را درک نکنید اما اطرافیانی مثل دوستان و آشنایانتان که از بیرون به رابطه شما نگاه می کنند، نگاه عقلانی تری دارند و متوجه می شوند که در چه موقعیت آسیب زایی قرار گرفته اید و به شما هشدار می دهند.

شما کمتر از گذشته احساسات مثبتی مثل عشق را تجربه می کنید

بعضی زنان و مردان مدت ها در یک رابطه می مانند و از آن جایی که آن رابطه آینده روشنی ندارد یا سرشار از تنش و بحران است، به مرور عشق و علاقه شان به کسی که با او در رابطه هستند کاهش می یابد. وقتی دیگر عشقی هم در کار نباشد، چطور می توان آینده ای را برای یک دوستی متصور شد؟
در آخر می توان گفت که پیش بینی روابط دوستانه کارسختی نیست. این ما هستیم که به دلایل احساسی و روانشناختی، نمی خواهیم واقعیت ها را ببینیم. آگاهی از نشانه های روابط بی حاصل به افراد کمک می کند تا قبل از این که دیر بشود خودشان و سلامت روانی شان را نجات بدهند.

مشاوره ازدواج و روابط عاطفی در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه های مختلفی مثل ازدواج، روابط عاطفی، مسائل جنسی، مشکلات زناشویی، طلاق، خیانت، ترک اعتیاد، اختلالات روانی، فرزندآوری و فرزندپروری، کودکان و نوجوانان، مشکلات سالمندان، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار، مسائل حقوقی و… به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.

روابط عاطفی، دوستی های قبل از ازدواج و زندگی مشترک از جمله مهم ترین سوالات مخاطبان آیدانیتو است. بسیاری از جوانانی که در رابطه ای عاطفی دچار چالش شده اند یا قصد ازدواج دارند و به دلایلی از تصمیم شان مطمئن نیستند، شک دارند، موانعی پیش رویشان است، می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد معیارهای انتخاب همسر و شرایط مورد نیاز برای ازدواج به دست بیاورند و…، با آیدانیتو تماس می گیرند تا راهکار دریافت کنند.

روابط عاطفی بی حاصل از جمله روابطی هستند که ذهن دختران و پسران جوان و زنان و مردان زیادی را به خود مشغول می کنند. اگر در چنین رابطه ای هستید و آسیب های این رابطه متوجه شماست برای اطلاع از بهترین روش های رهایی از این چرخه معیوب، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون شهروندان جوامع مختلف از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در این مقاله به نشانه های روابط بی حاصل پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «چرا دوستی ها به ازدواج ختم نمی شوند؟» را به شما پیشنهاد می کنیم.

چنانچه در رابطه ای قرار دارید که آینده ای را برای آن متصور نمی شوید و در عین حال توانایی به پایان رساندن آن را ندارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *