کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل






ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل

رشته اتاق عمل به عنوان یکی از بهترین رشته های گروه مهندسی از جمله محبوب ترین رشته های مورد تدریس در دانشگاه های ایران محسوب می شود. این رشته طرفداران خاص خود را در میان مردم داخل و خارج از ایران دارد. از جمله توانمندی های ضروری جهت قبولی و پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل می توان به توانایی انجام کار گروهی، توجه و دقت زیاد به جزئیات، و برخورداری از توان بدنی بالا اشاره کرد. در این مقاله، به بحث در مورد ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا به اطلاعاتی جالب و مفید در ارتباط با ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل دسترسی پیدا کنید.

شرایط پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل

از جمله مهم ترین شرایط پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل داشتن مدارک مهمی چون دیپلم شاخه های نظری و یا دیپلم شش یا چهار ساله نظام قدیم است. علاوه بر این، وجود کارت هوشمند پایان خدمت نظام وظیفه و همین طور برخورداری از کارت و برگه معافیت از خدمت نیز جهت پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل بسیار ضرورت دارد. نکته قابل توجه دیگر این که، پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل مطابق سوابق تحصیلی متقاضیان ورود به دانشگاه بوده و امکان پذیرش با آزمون برای داوطلبان وجود ندارد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل

در ابتدا باید خاطر نشان کنیم که کاردانی به کارشناسی اتاق عمل در دانشگاه علمی کاربردی تحت عنوان مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی- اتاق عمل نامیده می شود. اما در مورد ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل باید بگوییم که این رشته تنها در چهار دانشگاه پذیرش دارد که عبارتند از مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت خدمات بهداشتی و درمانی خاتم الانبیاء، مرکز آموزش علمی کاربردی اسلام آباد غرب- امام رضا ( ع) مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت گروه پزشکی ابن سینا و مرکز آموزش علمی کاربردی بهداشت و درمان نزاجا- ( شهید سرلشگر دکتر هجرتی) .
در میان این چهار دانشگاه، مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت خدمات بهداشتی و درمانی خاتم الانبیاء کمترین ظرفیت پذیرش در رشته مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی- اتاق عمل (70 نفر ) را به خود اختصاص می دهد. اما در این میان، سه مرکز آموزش علمی کاربردی باقی مانده ( مرکز اسلام آباد غرب- امام رضا ( ع ) شرکت گروه پزشکی ابن سینا و بهداشت و درمان نزاجا ( شهید سرلشگر دکتر هجرتی) بیشترین ظرفیت پذیرش یعنی 75 نفر را دارا هستند. در نتیجه ملاحظه می کنید که در مجموع تعداد دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی بسیار کم است، اما در این میان دانشگاه های یادشده ظرفیت بالایی را در رشته اتاق عمل به خود اختصاص می دهند و همین موضوع به نظر قبولی در این واحدهای دانشگاهی را به مراتب آسان تر کرده است.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی بزنید.

اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی اتاق عمل ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *