آیدانیتو > نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98
اعلام نتایج آزمون دکتری

نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98


نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98

آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 در روز جمعه 3 اسفندماه برگزار می شود. بعد از برگزاری آزمون یک بازه ی زمانی حدوداً یک ماهه، نتایج اولیه منتشر می شود و بر اساس آن شرکت کندگان برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه آماده می شوند. تا انتشار تاریخ اولیه نصف راه را داوطلبان طی کرده اند و بقیه راه اهمیت بیشتری دارد. از این رو برای آنکه از جزئیات دقیق آن مطلع شوید در ادمه به بررسی زمان اعلام نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98 ، نحوه مشاهده نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98، انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 98 و اعلام نتایج نهایی دکتری سراسری و آزاد 98 می پردازیم.

زمان اعلام نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98

با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد 98، اعلام نتایج اولیه برای هر یک از متقاضیان این دو دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98، هفته آخر فروردین است. در واقع از 3 اسفندماه که آزمون برگزار می شود تا زمان اعلام نتایج اولیه، حدوداً یک ماه زمان لازم است تا نتایج آزمون منتشر شود. در اعلام نتایج اولیه تکلیف داوطلبان برای مجاز شدن یا نشدن به منظور انتخاب رشته مشخص می شود و با توجه به آن می توانند رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند یا اینکه برای رسیدن به هدف خود دوباره کنکور بدهند. باید به عرض برسانیم که نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد در سال 98 در اواخر فروردین به اطلاع داوطلبان عزیز می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمان اعلام نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98 با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

آیا تا به حال به دکتری بدون کنکور فکر کرده اید؟

وارد شدن به دوره دکتری و ادامه تحصیلات دانشگاهی در این مقطع تحصیلی اراده ای بسیار قوی و وقت زیاد برای مطالعه را می طلبد. از این رو شاید گاهی به ذهن شما و یا دوستانتان برسد که در رابطه با شرایط و نحوه تحصیل در دکتری بدون کنکور اطلاعاتی را کسب کنید. از دیگر مواردی که در رابطه با تحصیل در دکتری بدون کنکور اهمیت پیدا می کند شناخت رشته های بدون کنکور دکتری است. برای کسب اطلاعاتی کامل در رابطه با رشته های بدون آزمون در دوره دکتری و همین طور شرایط تحصیل در آن ها با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

نحوه مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری و آزاد 98

نحوه مشاهده نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98 به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی سازمان سنجش است. با ورود به سایت سنجش از دو راه امکان مشاهده نتایج وجود دارد: 1- جستجو بر طبق اطلاعات فردی 2- جستجو بر طبق شماره شناسنامه و شماره پرونده مسیر اول نام و نام خانوادگی داوطلب، شماره شناسنامه، سال تولید و نیز یک کد امنیتی را در بر می گیرد. مسیر دوم شماره شناسنامه و پرونده را که بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است را شامل می شود. با وارد کردن اطلاعات، داوطلب قادر است کارنامه آزمون خود را که تمامی اطلاعات تحصیلی و فردی زمان ثبت نام را شامل می شود و نیز نمرات اکتسابی و درصدهای هر یک از دروس آزمون خود را مشاهده نماید. ضمناً مجاز شدن یا مجاز نشدن در هر یک از دوره های روزانه و بورس، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و نیز آزاد را به داوطلب نشان می دهد. مشاوره تلفنی می تواند شما را در این مسیر یاری کند تا تمامی جزییات موجود در نتایج خود را تحلیل کنید.
اگر سوالی در زمینه نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98 برایتان مطرح شده است با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 98

انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 98 با هم متفاوت است و بعد از اعلام نتایج مسیر این دو از هم جدا و متمایز می شود. در انتخاب رشته دکتری تنها شرط شرکت فرد در ازمون و صدور کارنامه برای اوست. پذیرفته شدگان دکتری آزاد امکان انتخاب 40 کد رشته محل را دارند و باید بر طبق دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ، مراحل انتخاب رشته را انجام دهند. در انتخاب رشته دکتری سراسری، داوطلبان پذیرفته شده می بایست طبق دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری که توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود مراحل انتخاب رشته را با توجه به علایق و نیز رتبه کسب کرده و درصد دروس که در واقع همان کارنامه کتبی داوطلب است، انجام دهند. با توجه به اعلام نتایج دکتری سراسری و آزاد در سال 98 در اواخر فروردین ماه 98 یعنی امروز انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد به زودی آغاز می شود و افراد مجاز شده می توانند اقدامات لازم را برای انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد انجام دهند. مشاوره تحصیلی تلفنی آزمون سراسری دکتری سراسری و آزاد را ینز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه بفرمایید.

اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری و آزاد 98

بعد از انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 98، کسانی که پذیرفته می شوند، برای مصاحبه و سنجش علمی و پژوهشی به دانشگاه های مربوطه معرفی می شوندکه مصاحبه دکتری از مراحل با اهمیت پذیرش و قبولی در دوره ی دکتری است که مستلزم روزمه قابل قبول علمی و نیز توانایی مطلوب در زبان های خارجی است. بعد از انجام مصاحبه، اعلام نتایج نهایی دکتری سارسری توسط سایت سازمان سنجش در دهه ی اول شهریورماه منتشر می شود و اعلام نتایج نهایی دکتری آزاد برای داوطلبان در سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی قابل مشاهده خواهد بود. آزمون دکتری از دو بخش کنکور و مصاحبه تشکیل می شود و سهم هر یک از این و نصف مسیر قبولی دکتری است. از این رو برای موفقیت و پذیرش در دوره دکتری باید بر هر دو قسمت تمرکز کنید.
در این مقاله به بررسی نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نتایج نهایی دکتری 98 بزنید. 

اگر سوالی در زمینه نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *