آزمون دکتری

آزمون دکتری سراسری و آزاد 98






آزمون دکتری سراسری و آزاد 98

آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 با توجه به ادغام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری، بر اساس قوانین سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دو مرحله آزمون متمرکز و مصاحبه علمی و پژوهشی هر سال برگزار می شود. دوره ی دکتری بالاترین مرحله تحصیل آموزش عالی است و کسانی که در آذرماه ثبت نام نموده اند، می بایست نسبت به زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری و سراسری و آزاد 98 ، زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 ، اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری و آزاد 98، انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 و اعلام نتایج نهایی آزمون ورودی دکتری 98 اطلاع کافی کسب نمایند که در ادامه به بررسی همین موضوعات پرداخته ایم.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری و سراسری و آزاد 98

پس از ثبت نام در آزمون دکتری 98 و دریافت کد رهگیری، داوطلبان می بایست برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 در تاریخ 30 بهمن تا 2 اسفند به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. 

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد 98

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 در روز جمعه 3 اسفندماه است و کلیه داوطلبان با دارا بودن کارت ورود به جلسه و کد رهگیری آزمون با توجه به اطلاعات مندرج شده در کارت ورود به جلسه که محل آزمون را مشخص نموده است. در ساعت مشخص شده در حوزه امتحانی می بایست حضور یابند. محل آزمون با توجه به گروه های امتحانی تعیین می شوند و معمولاً نزدیک ترین حوزه امتحانی با توجه به رشته انتخابی داوطلب برای وی تعیین می شود.

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری و آزاد 98

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 98 به صورت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش در هفته آخر فروردین ماه خواهد بود و داوطلبان با توجه به تعداد پاسخ های صحیح و ضرایب دروس رشته ای که در آن کنکور داده اند، رتبه و تراز کسب می نمایند. نتایج اولیه در واقع وضعیت اولیه پذیرفته شدگان و نشدگان را تعیین می نمایند و اینکه آیا فرد مجاز به انتخاب رشته شده است که بر اساس آن در مرحله ی بعدی انتخاب رشته آزمون دکتری 98 صورت می گیرد. در این مرحله کسانی که قصد ورود به دانشگاه آزاد دکتری را دارند، می بایست برای انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی و مصاحبه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.

انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و آزاد 98

ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 با هم ادغام شده است و داوطلبان این دو نوع دانشگاه با هم در زمان مشخص در آزمون دکتری شرکت می نمایند و تا زمان اعلام نتایج اولیه منبع مشترک این داوطلبان برای دریافت نتایج سازمان سنجش است. اما در مرحله ی انتخاب رشته آزمون دکتری، انتخاب رشته دانشگاه سراسری از دانشگاه آزاد جدا می شود و هر یک به صورت متمایز از هم، قوانین مربوط به انتخاب رشته را اعلام می نمایند و کسانی که مجاز به انتخاب رشته سراسری شده اند، از طریق سایت سازمان سنجش و مجاز شدگان به انتخاب رشته آزاد از طریق مرکز سنجش دانشگاه آزاد می توانند انتخاب رشته کنند.

اعلام نتایج نهایی آزمون ورودی دکتری سراسری و آزاد 98

پس از انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 98 به صورت جداگانه، در دهه اول شهریورماه اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 در سایت سازمان سنجش و مرکز سنجش و آموزش دانشگاه آزاد منتشر می شود. اعلام نتایج نهایی، در واقع نتایج مربوط به انتخاب رشته داوطلبان را نشان مید هد و اینکه با توجه به رتبه قبولی و انتخاب رشته، متقضیان در کدام دانشگاه ها و رشته ها پذیرش شده اند و با توجه به دانشگاه های قبول شده باید برای مرحله ی بعدی که مصاحبه علمی و پژوهشی در زمان مقرر شده از طرف دانشگاه ها آماده شوند.

مصاحبه دکتری 98

سهم مصاحبه دکتری با آزمون دکتری برای پذیرش در رشته و دانشگاه مورد نظر برابر است. از این رو به همان نسبتی که داوطلب برای قبولی در کنکور دکتری تلاش می کند، می بایست برای پذیرش در مصاحبه دکتری نیز تلاش نماید. نوع مصاحبه و شیوه آن با توجه به هر دانشگاه و رشته متفاوت است و چون نحوه و شرایط مصاحبه آن به دانشگاه واگذار گردیده است، دانشگاه ها نیز بر اساس سیاست های آموزشی و گزینشی خود مصاحبه دکتری را برگزار می کنند. تجربه کسانی که در سالهای قبل با توجه به شرایط مشابه شما پذیرفته شده اند و نیز تقویت ویژگی ها و کسب آمادگی لازم برای گرفتن تأیید از کسانی که از شما مصاحبه می گیرند، روند قبولی و ورد به دانشگاه مورد نظر شما را سریع می نماید. در کنار توجه به این موارد، داشتن رزومه علمی و پژوهشی مطلوب که بسیاری از دانشگاه ها از شرایط لازم برای پذیرش دانشجوی دکتری قید می کنند، ضروری است. همچنین ارائه یکی از مدارک بین المللی و معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل، ام اس آر تی یا تولیمو بر افزایش احتمال پذیرش داوطلب در مصاحبه دکتری 98 می افزایند.
در این مقاله به بررسی موضوع آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله زمان ثبت نام دکتری سراسری 98 بزنید. 
اگر سوالی در زمینه آزمون دکتری سرسری و آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *