منتخب مهاجرت, مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

 

مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه همواره به عنوان سرزمینی مهاجرپذیر در دنیا شناخته شده و افراد بسیاری از مهاجرت و زندگی در آن استقبال می کنند. نزدیکی این کشور به ایران، زمینه بسیار خوبی را جهت کار و یا تحصیل در ترکیه برای ایرانیان فراهم کرده است. در طی سال های اخیر شمار مهاجران به این کشور روز به روز در حال افزایش است و اهالی کشورهای مختلف تمایل بسیاری به مهاجرت به ترکیه دارند. در این مقاله، به تحلیل و بررسی راه های مختلف مهاجرت به ترکیه برای شما دوستان می پردازیم، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در رابطه با مهاجرت به ترکیه به دست آورید.

مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه

کشور ترکیه به علت برخورداری از بهترین و معتبرترین دانشگاه ها، مقصد معتبری برای بسیاری از افراد جهت مهاجرت به شمار می رود. به دلیل اوراسیایی بودن این کشور، شاهد ارتباط گسترده ترکیه با تعداد زیادی از کشورهای اروپایی هستیم. باید بگوییم که تعدادی از دانشگاه های این کشور ارتباطی مستقیم با دانشگاه هایی مانند هاروارد دارند. جهت مهاجرت تحصیلی به ترکیه، لزوماً باید در آزمون تومر شرکت کنید و مدرک آن را دریافت نمایید. پس از آن به آسانی می توانید اقدام به اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه و یا مؤسسه ای آموزشی در این کشور نمایید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج نیز برای افراد میسر است. هر یک از افراد در صورت ازدواج با شهروندی ترکیه ای باید جهت اخذ اقامت ترکیه دوره ای سه تا پنج ساله را بگذرانند. در طول این مدت، تحقیقات لازم به وسیله مأموران مربوطه صورت می گیرد تا صوری نبودن ازدواج ثابت شود. دقت کنید که در صورت تمایل به اخذ اقامت در ترکیه از طریق ازدواج، طرف مقابل شما باید از ملیتی ترکیه ای برخوردار باشد. نکته دیگر این است که ازدواج شما باید شکل کاملاً رسمی باشد تا بدین وسیله موفق به اخذ اقامت دائم در ترکیه شوید. در ضمن، پس از ازدواج با شهروندی ترکیه ای تا مدت سه تا پنج سال امکان ورود به ترکیه به عنوان شهروند این کشور را ندارید و فقط امکان اقامت گردشگری و یا توریستی به این کشور، آن هم به مدت 90 روز را دارید. شرایط فوق الذکر از مهم ترین شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج هستند.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

یکی دیگر از راه های مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور است که از جمله بهترین روش ها محسوب می شود. با اخذ اقامت موقت ترکیه به وسیله خرید ملک، امکان افتتاح حساب بانکی را در بانک های ترکیه خواهید داشت و می توانید فرزندانتان را نیز در مدرسه های ترکیه ثبت نام نمایید. شایان ذکر است که تا زمانی که سند ملک خریداری شده به نام شماست، امکان تمدید اقامت موقت برایتان وجود دارد. پس از طی پنج تا هشت سال به راحتی می توانید اقامت موقت را به اقامت دائم در ترکیه تبدیل نمایید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کارآفرینی

از جمله مورد توجه ترین روش های مهاجرت به ترکیه به وسیله کارآفرینی است که بهترین راه آن از طریق ثبت شرکت است. استفاده از این روش برای مهاجرت به ترکیه نیاز به طی مسیری پیچیده تر دارد. اولین مرحله ثبت شرکت بدین صورت است که شما باید اقدام به اخذ مجوز کار از وزارت کار در ترکیه نمایید و طرح توجیح اقتصادی را در کنسولگری کشور ترکیه در ایران به تأیید برسانید. البته دولت ترکیه حمایت های اقتصادی را از سرمایه گذاران خارجی و داخلی به عمل می آورد.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

مهاجرت کاری به ترکیه از جمله بهترین و مورد پسندترین روش ها جهت مهاجرت به ترکیه محسوب می گردد. در حقیقت، اغلب افراد به دنبال اخذ مهاجرت به ترکیه از طریق کار و تخصص هستند. هر یک از افراد متقاضی مهاجرت به ترکیه می توانند با یافتن کاری در این کشور و پرداختن مالیات، مؤفق به اخذ اقامت دائم ترکیه شوند. در صورتی که به دنبال اخذ مهاجرت کاری به ترکیه هستید، لزوماً باید در حدود یک ماه پیش از مهاجرت به این کشور، به بخش مأموریت دیپلماتیک این کشور مراجعه کرده و هدف خود از مهاجرت به ترکیه به طور کامل توضیح دهید.
تقاضای کار از جانب شرکتی ترکیه ای جهت اخذ ویزای کاری این کشور ضرورت دارد. شرکت مورد نظر با عنایت به حرفه و شغل مورد نظرش، درخواست اجازه ای به اداره کار ترکیه جهت اشتغال به کار فرد مدنظرشان می دهد و در صورت موافقت وزارت کار با این درخواست، اجازه همکاری به فرد جهت همکاری با شرکت داده می شود. پس از کسب این اجازه امکان اقامتی یک ساله برای فرد فراهم می گردد. البته شهروندان ترکیه جهت اشتغال، ارجحیت بیشتری نسبت به اتباع خارجی دارند. در نتیجه یافتن شغل و اقدام به مهاجرت کاری در ترکیه ممکن است کمی مشکل به نظر برسد. ولی در طول سال های گذشته شمار زیادی از افراد موفق به اخذ ویزای کاری و مهاجرت به این کشور شده اند. پس از اخذ ویزای کاری یک ساله ترکیه، امکان تمدید آن در هر سال به شما داده می شود. در نهایت بعد از گذشت پنج سال می توانید ویزای کاری موقت را به ویزای دائمی تبدیل نمایید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با مهاجرت به ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم نگاهی نیز به مقاله مدارک مهاجرت به ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه مهاجرت به ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *