مهاجرت به ترکیه

مدارک مهاجرت به ترکیه






مدارک مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه از دوران گذشته تاکنون به عنوان سرزمینی مهاجرپذیر در میان جهانیان شناخته شده و افراد استقبال زیادی از زندگی و مهاجرت در آن به عمل می آورند. همجواری این کشور به ایران عزیزمان شرایط بسیار خوبی را جهت ادامه تحصیلات دانشگاهی و یا فعالیت کاری در ترکیه برای ایرانیان به وجود آورده است. در طی سال های گذشته، شمار اتباع خارجی و مهاجران به این کشور روز به روز در حال ازدیاد بوده و اهالی کشورهای مختلف تمایل بسیاری به مهاجرت به ترکیه دارند. اما جهت مهاجرت و اخذ اقامت دائم به ترکیه به مدارکی چند نیاز است. در این مقاله، به بحث در مورد مدارک مهاجرت به ترکیه برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی جامع و مفید را در ارتباط با مدارک مهاجرت به ترکیه به دست آورید.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

وجود معتبرترین و بهترین دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در ترکیه آن را به یکی از مناسب ترین گزینه ها جهت مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. اوراسیایی بودن کشور ترکیه زمینه خوبی را جهت ارتباط گسترده آن با تعداد زیادی از کشورهای اروپایی فراهم کرده است. باید بدانید که تعدادی از دانشگاه های موجود در این کشور با دانشگاه هایی مانند هاروارد ارتباطی مستقیم دارند و همین موضوع بر محبوبیت دانشگاه های ترکیه می افزاید. افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به ترکیه حتماً باید در آزمونی به نام تومر شرکت و مدرک آن را اخذ نمایند و در نهایت اقدام به ثبت نام و اخذ پذیرش در مؤسسه آموزشی و یا دانشگاه نموده و تحصیلات خود را ادامه دهند.

مهاجرت به ترکیه با ازدواج

باید بدانید که از طریق ازدواج نیز می توانید به ترکیه مهاجرت کنید. هر کدام از اشخاص در صورت ازدواج با شهروندی اهل ترکیه باید جهت اخذ اقامت در این منطقه، دوره ای بین سه تا پنج سال را سپری کنند. در طول این مدت، مأموران مربوطه باید اقدام به انجام تحقیقات لازم جهت اثبات عدم صوری بودن ازدواج بپردازند. توجه داشته باشید که در صورت تمایل به اخذ اقامت دائم و مهاجرت به ترکیه توسط ازدواج، همسر شما لزوماً باید ملیتی ترکیه ای داشته باشد. مورد دیگر این است که ازدواج بین شما باید رسمی باشد تا بدین ترتیب به آسانی بتوانید اقامت دائم ترکیه را اخذ نمایید. در ضمن، بعد از پیوند ازدواج با شهروندی اهل ترکیه، هرگز بین سه تا پنج سال امکان ورود به ترکیه به عنوان شهروند مقیم این کشور را نخواهید داشت و تنها امکان اقامت ترکیه به عنوان توریست و یا گردشگر آن هم تا 90 روز را دارید.

مهاجرت به ترکیه با خرید ملک

مهاجرت به ترکیه به وسیله خرید ملک از جمله متداول ترین روش های انجام این کار در بین متقاضیان است. بدین ترتیب، می توانید به آسانی اقدام به افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های ترکیه نموده و یا حتی فرزندان خود را در مدارس ترکیه ثبت نام کنید. باید بدانید که تا وقتی سند ملک خریداری شده به اسم شماست، تمدید اقامت موقت برایتان امکان پذیر است. بعد از گذشت زمانی حدود پنج تا هشت سال، اقامت موقت شما به اقامتی دائمی تبدیل می شود.

مهاجرت به ترکیه از طریق کارآفرینی

یکی از بهترین راه های مهاجرت و اقامت دائم در ترکیه از طریق کارآفرینی در این کشور است که از جمله متداول ترین روش های آن ثبت شرکت در این کشور است. بهره گیری از این روش در مقایسه با سایر روش های مهاجرت به ترکیه نیاز به طی فرآیندهای پیچیده تری دارد. خبر خوش این است که دولت ترکیه از سرمایه گذاران خارجی نیز حمایت های اقتصادی خوبی را به عمل می آورد. هر فرد پس از تأیید طرح توجیح اقتصادی در کنسولگری ترکیه، مجوز کار را از وزارت کار این کشور دریافت می کند.

مدارک لازم مهاجرت به ترکیه

تعدادی از مدارک جهت دریافت انواع ویزای ترکیه جهت مهاجرت به ترکیه مشترک است و هر کدام از افراد جهت دریافت آن ها ملزم به آماده کردن و ارائه آن ها هستند. در پایان این مطلب، تعدادی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه را خدمت شما دوستان نام می بریم. جهت کسب اطلاعات جامع تر در این زمینه و آشنایی با تمامی مدارک مهاجرت به ترکیه می توانید با مشاوران متخصص آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

  • اصل گذرنامه فرد در خواست کننده انواع ویزا
  • دو قطعه عکس از فرد در خواست کننده انواع ویزا در اندازه 4*3
  • فرم مشخصات فردی شخصی متقاضی
  • پرداخت هزینه لازم برای دریافت ویزای مورد نظر
  • تحویل برگه رزرو هتلی در ترکیه

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با مدارک مهاجرت به ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل نگاهی نیز به مقاله مهاجرت به ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه مدارک مهاجرت به ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *