آیدانیتو > معرفی به استاد
مشاوره تحصیلی

معرفی به استاد






معرفی به استاد

اگر شما نیز دانشجو هستید و یا فرد یا افرادی دانشجو در میان اطرافیان شما دیده می شوند احتمالاً آشنایی کم با اصطلاحات و واژه های دانشگاهی از جمله معرفی با استاد را دارید و یا حداقل این عبارت به گوش شما خورده است. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه ها در صورت باقی ماندن یکی از واحدهای درسی در سال پایانی تحصیل جهت فارغ التحصیل شدن می توانند از شرایط معرفی به استاد بهره بگیرند. در معرفی به استاد، فرد دانشجو امکان شرکت در امتحان درس مورد نظرش را زودتر از موعد تعیین شده برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را دارد. البته این امر لزوماً باید با هماهنگی خود دانشگاه انجام شود. مبحث معرفی استاد در کشورمان ایران در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه پیام نور، آزاد، غیر دولتی و دولتی اجرا می گردد. البته شرایط متفاوتی در این مورد بر آن ها حاکم است و این موضوع به طور مستقیم از قوانین و ضوابط دانشگاه تبعیت می کند. در این مطلب، به ذکر توضیحات ضروری در ارتباط با معرفی به استاد برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا این کلیه اطلاعات ضروری مرتبط با معرفی به استاد را فرا بگیرید.

بررسی آیین نامه های معرفی به استاد دانشگاه ها

در این بخش از مقاله، به بررسی آیین نامه های معرفی به استاد در شماری از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پرداخته می شود.
اگر سوالی در زمینه معرفی به استاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

معرفی به استاد دانشگاه پیام نور

تمامی دانشجویان کارشناسی مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور که فقط دو درس نظری از تمامی دروس چارت درسی رشته تحصیلشان باقی مانده است امکان استفاده از معرفی به استاد پیام نور را دارند. در این میان، دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور نیز در صورت باقی ماندن تنها یک درس نظری امکان شرکت در معرفی به استاد پیام نور را دارند. باید خاطر نشان کنیم که تعداد واحدها در دروس هیچ اهمیتی ندارد و دانشجو در صورت گذراندن آن درس یا دروس فارغ التحصیل خواهند شد. توجه داشته باشید که درس معرفی به استاد در دانشگاه پیام نور به هیچ وجه برای دروس کارآموزی و عملی اجرایی نیست. از طرف دیگر، تمامی شهریه متغیر و ثابت واحدهای اخذ شده از فرد دانشجو دریافت می گردد. حتی دانشجو باید اقدام به پرداخت حق الزحمه استاد جهت تصحیح اوراق امتحانی، حاضر شدن در سر جلسه آزمون و طراحی سؤالات را نیز بپردازد.

معرفی به استاد دانشگاه دولتی

بر طبق تبصره شماره دو ماده یازده آیین نامه آموزشی تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در صورت باقی ماندن تنها یک عنوان درسی امکان به وسیله طرح معرفی به استاد با تأیید استاد درس مورد نظر و نظر دانشگاه آن درس را به وسیله معرفی به استاد پاس نمایند. اما در این بین دانشجو باید از تعدادی شرط مهم نیز جهت انجام این کار برخوردار باشد. در میان این شرایط می توان از ارائه نشدن درس در آن نیمسال تحصیلی، مردود شدن در درس مربوطه در آخرین نیمسال و به اتمام رسیدن سنوات تحصیلی فرد دانشجو اشاره کرد.

معرفی به استاد دانشگاه آزاد

در صورت باقی ماندن دروسی به ارزش چهار واحد نظری دانشجو امکان انتخاب واحد خارج از تقویم آموزشی دانشگاه را دارد. سپس در فرصت تعیین شده از طرف گروه آموزشی مربوطه امکان اخذ درس یا حتی دروسی به شکل معرفی به استاد و گذراندن در همان نیمسال را دارد. در دانشگاه آزاد اسلامی فرد در صورت استفاده از طرح معرفی به استاد باید در کنار شهریه متغیر نصف شهریه ثابت را نیز پرداخت نمایند.

مراحل دریافت معرفی به استاد

در مجموع می توان مراحل دریافت معرفی به استاد را به صورت زیر خلاصه کرد.

  • مراجعه دانشجو به مدیرگروه رشته تحصیلی جهت امضاء کردن فرم و مشخص کردن استاد
  • مراجعه مجدد فرد دانشجو به کارشناس گروه رشته تحصیلی دانشگاهی جهت تحویل دادن پاسخ نامه مهر شده به وی
  • رفتن دانشجو به نزد استاد تعیین شده برای برگزاری امتحان
  • حضور در سر جلسه آزمون

در این مقاله به تحلیل و بررسی معرفی به استاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه معرفی به استاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *