مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 98


مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 98

پذیرش نهایی در دانشگاهها و مراکز آموزشی سراسری و آزاد که دانشجویان مقطع دکتری پذیرش می کنند ، از طریق مصاحبه انجام می شود. نحوه تشکیل پرونده برای داوطلبان، تاریخ و محل برگزاری مرحله دوم آزمون که مصاحبه علمی و پژوهشی است و نیز برگزاری یک آزمون داخلی توسط هر یک از دانشگاه های مربوطه توسط خود آن دانشگاه در سایت این آنها ، اطلاع رسانی می شود و در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 98 نیز مطابق با این شیوه پذیرش نهایی معرفی شدگان به مصاحبه علمی انجام می شود. از این رو داوطلبانی که مرحله ی اول آزمون دکتری را سپری کرده اند و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های مورد نظر شده اند، هنوز یک گام مهم دیگر برای قبولی نهایی در پیش دارند و با توجه به نوع دانشگاهی که برای مصاحبه دعوت شده اند و رشته و گرایش انتخابی مطابق با آن می بایست خود را برای مصاحبه آماده نمایند. با توجه به اهمیت مصاحبه در قبولی، در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 98 می پردازیم.همچنین میتوانید در بخش مشاوره تحصیلی تلفنی آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد میتوانید اطلاعات زیادی در بخش آزمون های دمتری کسب کنید.

مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر سراسری 98

در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر سراسری 98 با توجه به دو شیوه ای که دانشجو پذیرش می شود، متقاضیان می بایست برای مصاحبه آماده شوند. در شیوه ی آموزشی – پژوهشی مطابق جدول زیر نمره نهایی داوطلب محاسبه می شود.
سهم آزمون متمرکزرزومه علمی و پژوهشیمصاحبه علمی
50%20%30%
در این شیوه، رتبه کنکور دکتری فرد بیشترین سهم را دارد، از این رو در ابتدای راه لازم است که متقاضیان قبولی در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر سراسری بر به دست آوردن نتیجه مطلوب در آزمون سراسری تمرکز کنند. اما این یک شرط لازم است و نه کافی! بعد از آزمون، رزومه علمی فرد 20 % سهم در قبولی نهایی وی دارد و این رزومه شامل: 1- تألیف و چاپ انواع مقالات علمی رشته مهندسی کامپیوتر 2- برگزاری سمینارهای معتبر 3- ترجمه، تألیف و چاپ کتاب انواع کتاب  4- کسب رتبه در جشنورهای معتبر علمی داخل یا خارج 5- تسلط بر یک زبان خارجی، گزینه نهایی که متقاضیان پذیرش در دکتری مهندسی کامپیوتر می بایست روی آن سرمایه گذاری کنند، مصاحبه علمی است. روز مصاحبه و حضور فرد در جمعی که به عنوان هیئت زوری هستند، نقش مهمی بازی می کند. تجربه نشان داده است که افرادی با وجود اینکه رتبه خوبی در آزمون کسب کرده اند و سوابق پژوهشی قابل توجهی دارند، اما چون در روز مصاحبه و سنجش علمی دچار اضطراب می شوند و آمادگی های لازم مانند تسلط بر خورد، حفظ تمرکز و اعتماد به نفس و درست و به جا سخن گفتن و جواب دادن را نادیده گرفته اند. به نتیجه دلخواه نرسیده اند. از این رو مصاحبه دکتری رشته مهندسی کامپیوتر سراسری 98 با توجه و تقویت هر یک از شرایط و ضوابط علمی و اخلاقی برای قبولی نهایی اهمیت بالایی دارد و اگر هدف تحصیل در بهترین دانشگاه های دکتری رشته مهندسی کامپیوتر را دراید، می بایست از هیچ کدام از این حوزه های غافل نشیود. روش دیگری که در پذیرش دکتری سراسری وجود دارد، شیوه پژوهش محور است که در آن کنکور 30 درصد امتیاز، سوابق پژوهشی و علمی 20 درصد، مصاحبه علمی 30 درصد و تهیه طرح واره 20 درصد دارند. طرح واره به این صورت است که دانشگاهی که در آن داوطلب به عنوان پذیرفته شده در مرحله ی مصاحبه معرفی شده است، از او یک طرح اولیه رساله تقاضا می کند که دانشجو لازم است با ارائه آن در روز مصاحبه حضور یابد. درباره مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کاردانی به کارشناسی نیز میتوانید به لینک قبل مراجعه کنید.

مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر آزاد 98

دانشگاه آزاد بعد از اتمام زمان انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر، کسانی را که برای شرکت در مصاحبه و سنجش علمی مورد تأیید قرار گیرند، از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد معرفی می کند. این افراد با ارائه مدارک لازم می بیاست در زمان تعیین شده در محل مصاحبه حضور یابند. پذیرش در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر آزادنسبت به دانشگاه های سراسری آسان تر است. از این رو داوطلبان می توانند با کسب رتبه لازم و برخی فعالیت های پژوهشی امیدوار باشند که به مقطع دکتری راه می یابند. البته دانشگاه آزاد با توجه به سیاست های آموزشی خود معیارهای قابل توجهی برای پذیرش دانشجویان مقطع دکتری دارد. دانشگاه آزاد در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر برای مصاحبه و سنجش علمی 30% ، روزمه پژوهشی 20% و آزمون 50 درصد در نظر گرفته است. که داوطلبا دارای انگیزه و اهداف علمی می توانند در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

مصاحبه دکتری گرایش های مهندسی کامپیوتر 98

مصاحبه دکتری گرایش های مهندسی کامپیوتر در هر یک از گرایش های نرم افزار و الگوریتم، معماری سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی، شبکه و رایانش و فناوری اطلاعات در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد با توجه به امتیازهای تعیین شده برای آزمون، مصاحبه و سوابق علمی انجام می شود. در هر یک از این گرایش ها، داوطلبانی که با کسب حد نصاب نمره و تراز قبولی در آزمون به دانشگاه های دارای این گرایش ها معرفی می شوند، می بایست امتیاز و سهم هر کدام از معیارهای پذیرش دانشگاه مصاحبه کننده را داشته باشند. یا به حداقل های لازم آن رسیده باشند. برای قبولی در هر یک از گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر تجربه پذیرفته شدگان سالهای قبل هم کمک کننده خواهد بود. چرا که آنها با اساتید و انتظارات آنها در گرایش های مربوطه آشنا هستند و سیاست های آموزشی و علمی آنها را می توانند به داوطلبان مصاحبه دکتری هر یک از این گرایش های منتقل کنند. برای قبولی در مصاحبه دکتری هر یک از گرایش های مهندسی کامپیورت امتیازات و ضوابط کلی مصاحبه دکتری را با توجه به نوع دانشگاهی که فرد قبول شده است، می بایست در نظر داشت و در روز مصاحبه هم متقاضیان لازم است از عهده پاسخ گویی به سؤالات تخصصی اساتید در هر یک از گرایش های مربوطه بر آیند. با رعایت این نکات قبولی در مصاحبه دکتری گرایش های مهندسی کامپیوتری قطعی خواهد بود. با مشاوره تحصیلی تلفنی میتوانید اطلاعات لازم برای کنکور و مصاحبه را کسب کنید.

چگونه در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر مؤفق شویم؟

تمامی افراد مایل به ادامه تحصیل در دکتری رشته مهندسی کامپیوتر پس از شرکت در آزمون سراسری این رشته تحصیلی و مشخص شدن نتایج استرس و نگرانی فراوانی بابت شرکت در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر و مژفقیت یا عدم مؤفقیت در آن دارند. اگر شما هم از جمله داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر هستید با تماس با مشاوران آیدانیتو از استرس و نگرانی خود بابت شرکت و حضور در مصاحبه بکاهید. 
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نتایج نهایی دکتری 98 بزنید. 

اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *