زندگی مشترک

مشاوره ازدواج مشهد

مشاوره ازدواج مشهد

مشاوره ازدواج مشهد

ازدواج پیمانی است که بر طبق رضایت مرد و زن و بر اساس اراده خود آن ها بین این دو بسته می شود و از آثار شگفت انگیز بسیاری برای هر دو برخوردار است. ازدواج را می توان قراردادی رسمی جهت پذیرش تعهدی دو طرفه برای تشکیل زندگی مشترک دانست تا زوجین در سایه آن خود را در خط سیر جدیدی از زندگی ببینند. در آغاز دوره آشنایی پیش از ازدواج بسیاری از نکات ضروری و مهم جهت شروع یک زندگی مشترک چشم پوشی می شود از این رو با گذشت سال های متمادی اختلافات و مشکلات بسیاری بین زوج ها ایجاد می شود. مشاوره پیش از ازدواج همچون واکسنی جهت پیشگیری از وقوع طلاق بین زوجین است. ازدواج از جمله مهم ترین تصمیمات در زندگی هر فرد بالغی محسوب می شود. در نتیجه جهت کسب مهارت های لازم و تصمیم گیری در این رابطه به آموزش هایی نیاز دارید. شما باید بدانید که فردی که برای ازدواج برگزیده اید در خانواده ای با تربیت، علایق، فرهنگ و افکار کاملاً متفاوت با شما رشد کرده است. در نتیجه، باید یاد بگیرید که چگونه با وجود این میزان از تفاوت زندگی مشترک موفق و سالمی را بسازید. مسلماً مشاوره ازدواج برای تمامی زوجین و افراد مایل به ازدواج در تمامی شهرها ضروری به نظر می رسد. اما ما در این مقاله منحصراً به گفت و گو در رابطه با مشاوره ازدواج مشهد برای شما دوستان گرامی می پردازیم. البته بهتر است كه قبل از آن درباره وظايف يك مشاور ازدواج اطلاعات كافي داشته باشيد.

 

با مشاوره ازدواج از چه نکاتی آگاه می شوید؟

زوج های بسیاری بودند که ازدواج آن ها از هر نظر عالی و بی هیچ عیب و نقصی به نظر می رسید. زوجینی که از هر نظر در زندگی مشترک خود موفق بودند اما با گذشت مدت زمانی چهره زندگی آن ها عوض شده است. به صورتی که دیگر هیچ امیدی برای خروج از بحران پیش آمده ندارند. جنگ و دعوا با همسر جزء روال عادی زندگی این قبیل افراد شده بود و عشق اوایل ازدواج این زوج ها از زندگی مشترک آن ها رخت بربسته بود در این شرایط مشاوره ازدواج و همین طور مشاوره ازدواج مشهد برای هم وطنان عزیز اهل این شهر می تواند به زوجین کمک کند تا برخورد مناسب و صحیحی با رفتارهای پرخاشگرانه خشم، انتظارات و ترس در زندگی مشترک خود داشته باشند و به خوبی آن ها را مدیریت نمایند. در ادامه این مقاله به ذکر مهم ترین نکاتی که در مشاوره ازدواج از جمله مشاوره ازدواج مشهد آن ها را فرا می گیرید برای شما عزیزان می پردازیم. در نتیجه مطالعه این قسمت و مباحث مرتبط با مشاوره خانواده را به همه افراد و زوجینی که در جستجوی خدمات مشاوره ازدواج مشهد هستند پیشنهاد می کنیم.

شناخت حساسیت های همسر

از جمله مسائلی که در مشاوره ازدواج با آن آشنایی لازم و کاملی را پیدا می کنید شناخت حساسیت های همسرتان است. هر فردی دارای شخصیتی جداگانه با افراد دیگر است و از حساسیت های خاصی برخوردار است که در زمان انجام کاری و یا صحبت در رابطه با موضوعی در حال بروز و نشان دادن آن هاست شخصیت هر فردی از دوران بزرگسالی تا کودکی وی در حال شکل گیری است. در نتیجه باید مطلع باشید که واکنش هر شخصی نسبت به مسائلی که بر روی آن ها حساسیت دارد قابل کنترل نیست. برای داشتن ازدواجی موفق و داشتن ارتباطی صحیح با همسر لازم است که از حساسیت های وی مطلع باشید تا موجب تشدید این حساسیت ها در وی نشوید. در میان مهم ترین حساسیت های افراد می توان از حساسیت به خانواده، ناامیدی، احترام، خشم، شكست عشق و همین طور حساسیت به ارزش ها اشاره کرد.

همدردی با همسر به جای سرزنش

از دیگر مسائلی که اطلاعات کافی در این رابطه را در مشاوره ازدواج به دست می آورید. شیوه برخورد با خشم و عصبانیت است. به طور معمول زوجین در زمان برخورد با اختلافات و مشکلات زناشویی مدام یکدیگر را مقصر می شمارند و یکسره دست به سرزنش همدیگر می زنند. به صورتی که همیشه همسر خود را مسئول نابودی ازدواج و خراب شدن رابطه خود می  دانند. باید بگوییم که سرزنش در واقع نوعی عذر و بهانه خودخواهانه به شمار می آید که موجب می شود یکی از طرفین به قیمت نارضایتی و ناراحتی دیگری حس بهتری داشته باشد. شما باید به جای عیب جویی از کمبودها و نقص های همسرتان با وی رفتاری محبت آمیز داشته باشید همچنین در رابطه با مسائل و موضوعاتی که موجب عصبانیت و ناراحتی شما می شوند با ملاینت و به آرامی رفتار نمایید. بازنده یا برنده بودن در زندگی مشترک به هیچ عنوان نمی تواند معیاری مناسب و صحیح برای داشتن ازدواجی موفق باشد بلکه باید این موضوع را با جال و دل درک کرد که با سرزنش به هیچ وجه نمی توان ارتباطی مؤثر و قوی با همسر داشت.

فعال و مسئولیت پذیر بودن نسبت به زندگی مشترک

زمانی که به جای واکنش پذیری و انفعال تصمیم به فعالانه عمل کردن می گیریم خود مسئولیت بهبود رفتارهایمان را عهده دار می شویم نه این که بخواهیم شریک زندگیمان را تغییر دهیم. در نتیجه ما حس مسئولیت پیدا می کنیم و به وجود آوردن تغییرات مثبت در ازدواج را از جمله وظایف مهم خود می دانیم زمانی که متوجه شدیم این تغییرات مثبت به وسیله اقدامات و رفتارهای ما انجام می پذیرد دیگر به هیچ وجه احساس درماندگی و ناامیدی نمی کنیم و پویا بودن و مسئولیت پذیری به ما در دست برداشتن از سرزنش همسرمان کمک مؤثری می کند. بدین ترتیب هرگز همسر خود را  مسئول نقص ها و کمبودهای خود نمی دانیم. بدین ترتیب، به جای انتظار کشیدن و نشستن برای این که ببینیم چه ممکن است پیش بیاید هدف ما بهبود کیفیت روابطمان با همسر و شریک زندگیمان می شود. به علاوه، باید توجه کنید که با تغییر زن یا شوهر کل سیستم خانواده تغییر پیدا می کند. به همين دليل خالي از لطف نيست كه سري هم به مقاله سوالات روانشناسی قبل از ازدواج بزنيد.

به دنبال مرکز مشاوره ازدواج در مشهد هستید؟

همان طور که در ابتدای مقاله خدمت شما عرض کردیم داشتن مشاوره قبل از ازدواج برای تمامی زوجین در شرف ازدواج و افرادی که قصد تشکیل خانواده را دارند بسیار مهم و ضروری است. جوانان ساکن در شهرهای مختلف که قصد ازدواج را دارند به دنبال شناخت و اطلاع از لیست مراکز مشاوره آن شهر هستند. اما به نظر می رسد شناخت مرکز مشاوره ازدواج در مشهد که بتواند بهترین و با کیفیت ترین خدمات در زمینه مشاوره قبل از ازدواج در مشهد به شما ارائه دهد و تحت نظر سازمان روانشناسی فعالیت کند، کاری مشکل است. پیشنهاد می کنیم که شما دوست عزيز، براي مشاوره ازدواج آنلاين برای ارتباط تلفنی با با مشاوران روانشناس با آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به موضوع مشاوره ازدواج مشهد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله ملاک انتخاب همسر را به شما پیشنهاد می کنیم.
آیا قصد ازدواج دارید؟ مطمئن نیستید که نامزد شما فرد مناسبی برای شروع یک زندگی مشترک باشد؟ می خواهید خودتان و وی را بیشتر بشناسید؟ می خواهید با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید؟ شک دارید؟ به مشاوره نیاز دارید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *