انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری سراسری

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری سراسری






محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری سراسری

رشته مهندسی نقشه برداری که در حال حاضر تحت عنوان مهندسی ژئوماتیک و ژئودزی نیز خوانده می شود شامل کلیه فعالیت هایی است که به نوعی باعث برآورد مختصات یک یا حتی چند نقطه از سطح درونی و یا بیرونی زمین می شود. به علاوه از آنجایی که در طی سال های دور تمامی فعالیت های ذکر شده به آماده سازی و تهیه نقشه ای از محدوده ای از زمین منتهی می شده است لذا این رشته به رشته مهندسی نقشه برداری مشهور شده است. از طرف دیگر، به این علت که هر ساخت و ساز عمرانی و فعالیتی در این زمینه در اولین قدم مستلزم تهیه و استفاده از نقشه بوده است رشته نقشه برداری از جمله گرایش های رشته مهندسی عمران محسوب می شود. به علت محبوبیت رشته نقشه برداری در میان سایر رشته های دانشگاهی افراد بسیاری تمایل به تحصیل در آن در دانشگاه های کشور را گرفته اند. در نتیجه اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری سراسری برای این قبیل از افراد واقعاً مهم و ضروری به نظر می رسد. از این رو موضوع مقاله حاضر را به بحث در رابطه با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری سراسری اختصاص می دهیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در ارتباط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری سراسری به دست آورید.

آشنایی با رشته مهندسی نقشه برداری

در رشته مهندسی نقشه برداری رشته ای است که فرد کارشناس و متخصص در آن به کمک گردآوری انواع اطلاعات زمینی سعی در آماده کردن نقشه برای کاربران را دارد. جالب است بدانید که رشته مهندسی نقشه برداری شاخه های مختلفی از جمله شهید روگرافی، فتوگرامتری، ژئودزی و سنجش از راه دور را در بر می گیرد.

دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری

در این قسمت از مقاله مرتبط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری سراسری شما را با لیست دانشگاه های پذیرنده رشته نقشه برداری سراسری آشنا می کنیم.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری سراسری

1

دانشگاه  صنعتی نوشیروان بابل

2

دانشگاه  صنعتی سیرجان

3

دانشگاه  صنعتی خواجه نصیرالدین توسی- تهران

4

دانشگاه  صنعتی جندی شاپور- دزفول

5

دانشگاه  صنعتی اراک

6

دانشگاه  سیدجمال الدین اسدآبادی- اسدآباد همدان

7

دانشگاه  زنجان

8

دانشگاه  تهران

9

دانشگاه  تفرش

10

دانشگاه  تبریز(محل تحصیل آموزشکده فنی و مهندسی مرند)

11

دانشگاه  تبریز

12

دانشگاه  بجنورد

13

دانشگاه  اصفهان

باید عرض کنیم که دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری سراسری ذکر شده در بالا طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال گذشته یعنی سال 97 نوشته شده اند. جهت کسب اطلاعاتی کامل و جامع از دانشگاه های ارائه دهنده رشته نقشه برداری در سال 98 باید تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 صبوری کرد.

محل قبولی نقشه برداری سراسری

در آخرین بخش از مقاله مربوط به محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری سراسری به ذکر رتبه قبولی لازم برای پذیرش در رشته نقشه برداری شماری از دانشگاه های سراسری اشاره می کنیم.

نام دانشگاه

رتبه قبولی

دانشگاه تهران

1500– 1

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی- تهران

2700– 2300

دانشگاه اصفهان

5500 – 3100

در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری نقشه برداری 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری سراسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *