مهاجرت به ترکیه

لیست مشاغل ترکیه






لیست مشاغل ترکیه

از آنجایی که کشور ترکیه در چند سال اخیر رشد اقتصادی چشمگیری داشته است، می تواند گزینه ای بسیار مناسبی برای کار کردن و کسب و تجربه کاری برای بسیاری از مردم دنیا از جمله ایرانیان باشد. باید بگوییم که کشور ترکیه از جهت اشتغال و کار در موقعیت مناسبی است و آمار استخدام در این کشور حتی از برخی از کشورهای پیشرفته نیز بالاتر است. از جمله نکات بسیار مهم در زمان جستجوی کار در ترکیه تسلط به زبان انگلیسی است که نقش بسیار مهمی در یافتن شغلی مناسب و با درآمد بالا برای فرد ایفا می کند. در این مقاله، به بیان لیست مشاغل ترکیه برای شما دوستان می پردازیم، پس با ما همراه باشید تا آشنایی کافی را با لیست مشاغل ترکیه به دست آورید.

روش های کاریابی در ترکیه

از روش های معمول جهت یافتن شغل در ترکیه مراجعه به سایت های کاریابی و همین طور اداره کار ترکیه است. معمولاً سایت ها مرتباً به روزرسانی می شوند و لیست تمامی مشاغل مورد نیاز در آن به چشم می خورد و در میان آن ها مشاغلی پاره وقت که می تواند گزینه خوبی برای اشتغال به کار دانشجویان و اتباع خارجی باشد نیز مشاهده می شود.

شرایط اخذ مجوز کار در ترکیه

گردشگری، کشاورزی و تولید بخش های اصلی اقتصاد ترکیه را تشکیل می دهند. جهت ورود به ترکیه و اشتغال در آن به ویزا نیاز دارید. در صورتی که در کشوری زندگی می کنید که نیازی به اخذ ویزا برای اشتغال در ترکیه ندارد، تنها باید به وب سایت رسمی وزارت امور خارجه ترکیه مراجعه کنید.
برای دریافت مجوز کار در ترکیه و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور دو راه پیش روی شما قرار دارد. در روش اول شما می توانید از طریق کارفرمایی که شما را در وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه تأیید می کند، جهت یافتن شغل، اقدام نمایید. روش دوم، اقدام مستقیم جهت اخذ ویزا به وسیله کنسولگری یا سفارت این کشور است که به طور معمول یک ماه زمان می برد. در صورت کسب مجوز کار و پرداختن به حرفه ای با کارفرمایی مشخص، پس از گذشت یک سال و در صورت رضایت دو طرف مجوز کاری شما تا سه سال دیگر قابل تمدید است.

مدارک ضروری اخذ ویزای کار در ترکیه

در این بخش، شماری از مدارک ضروری اخذ ویزای کار در ترکیه را خدمتتان نام می بریم.

  • یک قطعه عکس از فرد متقاضی
  • ارائه دفترچه اقامت متقاضی
  • تحویل مدارک تأیید صحت پیشنهاد شغلی
  • تحویل پاسپورت و برگه اقامت
  • ارائه برگه درخواست الکترونیکی
  • ارائه کد ملی جمهوری کشور ترکیه
  • ارائه ایمیل شخصی کارفرما

لیست مشاغل کشور ترکیه

در آخرین قسمت از این مطلب لیست مشاغل ترکیه را به صورت خلاصه برایتان تهیه نموده ایم:

 

جوشکار لوله گاز

تراشکار

جوشکار برق

ایزوگام کار

فروشندگی

صافکار خودرو

گارسون

نجار

کفاش

قالیشویی

سیم کش و باطری ساز

کارگر ساختمان

سیمان کار

نقاش خودرو

کاشی کار

نانوایی فانتزی

کاشی کار

جوشکار آرگن

رویه کوب مبل

قالبند ساختمان

چرخکار تولیدی پوشاک

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از تمامی مشاغل در ترکیه با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با لیست مشاغل ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مهاجرت کاری به ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه لیست مشاغل ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *