مهاجرت به سوئد

مدارک لازم برای پذیرش و ویزای سوئد






 


مدارک لازم برای پذیرش و ویزای سوئد

کشور سوئد، واقع در شمال اروپا و یکی از کشورهای اسکاندنیاوی است. این کشور از غرب با نروژ، از شمال شرق با فنلاند و از جنوب غربی با دانمارک همسایه است. به علت سردسیر بودن مناطق شمالی سوئد، بیشتر شهروندان این کشور در جنوب سکونت دارند.

جمعیت سوئد نزدیک به ده میلیون نفر است. بخشی از این ده میلیون را مهاجران تشکیل می دهند و نزدیک به صدها هزار ایرانی ساکن کشور سوئد هستند.

اقتصاد پویا، توسعه یافتگی، سیستم آموزشی باکیفیت، نرخ پایین بیکاری، امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، فراهم بودن شرایط سرمایه گذاری و کار و … این کشور را به کشوری مهاجر پذیر تبدیل کرده است.

ما ایرانیان برای ورود به اکثر کشورهای جهان به ویزا نیاز داریم و شرایط دریافت ویزای هر کشوری متفاوت است. یکی از این سؤال ها و دغدغه های کسانی که به دلایل  مختلف مثل تحصیل، کار، سرمایه گذاری و کارآفرینی، ازدواج با یک فرد سوئدی و… قصد ورود به کشور سوئد را دارند، در مورد مدارک لازم برای پذیرش و ویزای سوئد است. در این مقاله تلاش کرده ایم که به مدارک لازم برای پذیرش و ویزای سوئد بپردازیم.

انواع ویزاهای سوئد

تعدادی از کشورهای اروپایی تحت پیمانی به نام شینگن ، فعالیت ها و مقرراتی را وضع کرده اند که به واسطه این مقررات، متقاضیان ورود به هر کدام از این کشورها، باید ویزایی را به نام ویزای شینگن اخذ کنند.

بزرگترین مزیت دریافت این ویز این است که با داشتن ویزای شینگن می توان به همه این کشورها سفر کرد. یعنی اگر شما ویزای شینگن داشته باشید، در مدتی که ویزای‌تان اعتبار دارد، می توانید وارد خاک کشورهای سوئد، فنلاند، نروژ، دانمارک، آلمان، فرانسه، اتریش، ایتالیا، اسپانیا و… شوید.

برای ورود به کشور سوئد انواع ویزاهای مختلفی مثل ویزای توریستی، سرمایه گذاری و کارآفرینی، تحصیلی، کاری، پزشکی، ویزای مقام های رسمی، ویزای ازدواج با شهروندان سوئدی و… وجود دارند. همه این ویزاها تحت مقررات شینگن هستند.

در هر یک از این موقعیت ها مدارک لازم برای پذیرش و ویزای سوئد تفاوت هایی دارند اما به طور کلی شبیه به همدیگر هستند.

فرایند دریافت ویزای سوئد

در اولین مرحله برای دریافت ویزای سوئد، متقاضی باید به صورت آنلاین و از طریق وبسایت سفارت سوئد برای دریافت ویزا ثبت نام کند. وقتی همه فرم ها به صورت آنلاین پر شوند، ایمیلی به فرد فرستاده می شود و در آن ایمیل وقتی برای مصاحبه به او داده می شود. متقاضی باید در تاریخ مشخص شده برای ارائه مدارک و انجام مصاحبه به سفارت سوئد در تهران مراجعه کند.

انواع مدارک لازم برای پذیرش و ویزای سوئد

  • فرم آنلاین پر شده
  • عکسی در ابعاد عکس پاسپورت (عکس نباید در تاریخی دیرتر از شش ماه گذشته گرفته شده باشد)
  • پاسپورت معتبر (پاسپورت باید تا سه ماه بعد از زمان برنامه ریزی شده برای خروج از سوئد اعتبار داشته باشد)
  • رسید بانکی پرداخت هزینه ویزا که 60 یورو است. این هزینه برای کودکان شش تا دوازده سال، 35 یورو و برای کودکان زیر شش سال رایگان است.
  • پرینت حساب بانکی
  • سند مالکیت (در صورت وجود)
  • شناسنامه
  • بیمه مسافرتی
  • اسناد شغلی (فیش حقوقی، قرارداد کار، بیمه تأمین اجتماعی، مجوز شرکت و…)

بعد از بررسی مدارک از جانب سفارت معمولاً، 15 روز طول می کشد تا تصمیم نهایی در مورد موافقت یا مخالفت با فرد برای ورودش به سوئد اعلام شود.

در این مقاله به موضوع مدارک لازم برای پذیرش و ویزای سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «انگشت نگاری در سفارت سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مدارک لازم برای دریافت انواع ویزاهای سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *