آیدانیتو > لیست ذخیره دانشگاه آزاد
نتایج کنکور

لیست ذخیره دانشگاه آزاد

لیست ذخیره دانشگاه آزاد

لیست ذخیره دانشگاه آزاد

برخی از شرکت کنندگان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در هنگام مشاهده نتایج آزمون سراسری علاوه بر مشخص شدن واضح نتایج و کد رشته/ محل پذیرفته شده، مقابل برخی از رشته های انتخابی کلمه “ذخیره” را مشاهده می کنند، منظور از ذخیره این کد رشته ها چیست؟ذخیره مختص کدام دسته از داوطلبان دانشگاه آزاد می شود؟ لیست ذخیره دانشگاه آزاد به چه منظوری ارائه شده می شود؟ در مقاله پیش رو از جزئیات این موضوع مطلع خواهید شد. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را هم میتوانید ببینید شاید شما جزو آن دسته از افراد باشید که میتوانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

ذخیره دانشگاه آزاد

ذخیره ای که در هنگام اعلام نتایج مشاهده می شود به این معناست که در صورت وجود ظرفیت امکان ثبت نام برای داوطلبان وجود خواهد داشت اما به این نکته توجه کنید که این امر به معنی قبولی صد در صدی در دانشگاه آزاد نیست و تنها احتمال پذیرش داوطلب در این رشته وجود دارد. معمولا داوطلبان گروه پزشکی با قرارگیری در لیست ذخیره بسیار امیدوار به پذیرش هستند و اعلام نتایج لیست ذخیره برای آنها اهمیت ویژه ای خواهد داشت. اما کدام افراد در لیست ذخیره دانشگاه آزاد قرار می گیرند؟ معمولا لیست ذخیره دانشگاه آزاد برای داوطلبانی است که رتبه های قابل توجهی کسب کرده اند و احتمال قبولی آنها خارج از تکمیل ظرفیت وجود دارد، اما نکته ای که لازم است بدانید تاثیر رتبه در لیست ذخیره است که در پذیرش و عدم پذیرش داوطلبان تاثیرگذار است. با توجه به تعداد ظرفیت های خالی که به لیست ذخیره اختصاص پیدا می کند ممکن است تنها رتبه های اولیه لیست ذخیره پذیرفته شوند و باقی داوطلبان ورود به دانشگاه را به مرحله تکمیل ظرفیت واگذار کنند.

ثبت نام ذخیرگان دانشگاه آزاد

لازم است داوطلبانی که در مقابل کد رشته ی آن ها کلمه ” ذخیره ” درج شده است با در دست داشتن مدارک ثبت نام به دانشگاه مراجعه کنند و رسید ثبت نام را دریافت کنند، اما توجه داشته باشید که این ثبت نام نیز به منزله ثبت نام قطعی داوطلب نخواهد بود و این دسته از افراد باید منتظر اعلام نتایج نهایی ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد 99 باشند. برای مشاهده نتایج ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه می شود. برای اطلاع از نتایج کنکور ارشد میتوانید روی لینک کلیک کنید.

تراز و رتبه قبولی ذخیره دانشگاه آزاد

داوطلبانی که دارای تراز بالا و رتبه پایین بودند معمولا 1 تا 3 کد رشته (با توجه به میزان برتری رتبه کسب شده) را به عنوان رشته های ذخیره مشاهده کردند ، داوطلبانی که در لیست ذخیره دانشگاه آزاد رتبه ی بالاتری را کسب کردند شانس قبولی بالاتری نسبت به سایر ذخیره ها خواهند داشت، اما از این مسئله غافل نشوید که در بازار کار نیاز به کارکنان زن و مرد وجود دارد بنا بر این در هنگام پذیرش این داوطلبان در لیست ذخیره ممکن است با توجه به جنسیت داوطلبان پذیرش انجام شود به عنوان مثال اگر در رتبه های اولیه داوطلبان مرد قرار گرفته باشند و ظرفیت محدود باشد در برخی از دانشگاه ها بخشی از ظرفیت به داوطلبان زن که در رتبه های بعدی قرار گرفته اند تعلق می گیرد. برای این که احتمال قبولی خود را در پذیرش دانشگاه افزایش دهید می توانید در هر سه رشته ذخیره ثبت نام کنید و شانس قبولی خود را افزایش دهید. داوطلبانی که نامشان در لیست ذخیره دانشگاه آزاد وجود داشت اما در نهایت پذیرفته نشده اند نگران نباشند احتمال قبولی آنان به دلیل بالا بودن رتبه قبولیشان نسبت به سایر داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت بیشتر است.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله ی لیست ذخیره دانشگاه آزاد ، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را مطالعه کنید.

اگر سوال جزئی تری در خصوص لیست ذخیره دانشگاه آزاد دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “لیست ذخیره دانشگاه آزاد

  1. ندا گفت:

    سلام بنده ذخیره ردیف 10پرستاری اقلید شیراز هستم چقدر احتمال قبولی وجود دارد؟و حسابداری دولتی هم قبول شدم.به نظر شما کدوم یکی رو انتخاب کنم و شرایطش از لحاظ مدرک و بازار کار بهتر است؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *