آیدانیتو > لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه
مشاوره تحصیلی

لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه

لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه






لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه

به کرات مشاهده شده که دانشجویی بعد از پذیرفته شدن در یک دانشگاه بنا به دلایل مختلفی تصمیم به جابجایی به مرکز دانشگاهی دیگری را می گیرد. این جابجایی می تواند به یکی از دو صورت مهمانی و یا انتقالی برای وی باشد. اما با توجه به موضوع مقاله قصد داریم توضیحاتی هر چند مختصر را در رابطه با مهمانی خدمت شما عرض کنیم. آیا می دانید مهمان شدن در دانشگاهی به چه معناست؟ مهمان شدن به این معناست که فرد دانشجو دانشگاه خود را به دانشگاهی دیگر با همان مقطع و رشته تحصیلی تغییر دهد. البته این امر در صورت وجود شرایطی برای وی صورت می گیرد. از جمله این شرایط اخذ مهمانی می توان به موارد آورده شده در زیر اشاره کرد:

  • معدل فرد جهت اخذ مهمانی به هیچ وجه نباید از 13 کمتر باشد.
  • گذراندن حداقل یک ترم تحصیلی در دانشگاه مبدأ برای فرد متقاضی مهمانی ضروری به نظر می رسد.
  • مدت زمان در نظر گرفته شده از جانب مسئولین امر برای مهمان شدن دانشجو در دوره کاردانی 2 ترم تحصیلی و در دوره کارشناسی برابر سه ترم تحصیلی است. از این رو فرد پس از سپری شدن این مدت باید به دانشگاه مبدأ جهت گذراندن ما بقی دوران تحصیل خود باز گردد.
  • در صورتی که دانشجو دانشگاه سراسری در طول دوران مهمانی در دانشگاه مقصد موفق به کسب معدلیی بالاتر معدل میانگین افراد ورودی همان سال در همان رشته تحصیلی شود امکان مهمان دائم شدن در دانشگاه مقصد را دارد. مورد دیگری که باید مطرح کنیم این است که امکان اخذ مهمانی برای دانشجویان دانشگاه روزانه تا چندی پیش و طی سال های گذشته با پرداخت شهریه ای معادل شهریه دانشجویان شبانه برای وی همراه بود. اما بر طبق اخبار واصله با لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه مواجه هستیم. خبری که مسلماً برای شمار زیادی از دانشجویان بسیار مسرت بخش و خوشحال کننده است. با توجه به اهمیت این خبر موضوع مقاله را به بحث در رابطه با لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا با مطالعه مطلب حاضر اطلاعات مورد نیاز خود در ارتباط با لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه را به دست آورید.

مهمانی دانشجویان روزانه بدون پرداخت شهریه

آیین نامه مهمانی دانشجویان در سال 1389 به تصویب مسئولین امر رسید. در این آیین نامه گفته شده است که انتخاب واحدهای درسی برای دانشجویان مهمان چه به صورت یک نیم سال تحصیلی و چه به صورت تک درس لزوماً باید بر طبق شرایط دانشگاه مقصد و تأیید دانشگاه مبدأ صورت بگیرد و کلیه دانشجویان در طول دوران مهمانی ملزم به پرداخت شهریه ای برابر با شهریه دانشجویان در نوبت دوم تحصیلی یا همان شبانه هستند. اما در حال حاضر و با توجه به اخبار منتشر شده تصمیم مسئولین بر لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه قرار گرفته است. بدین ترتیب هر دانشجو روزانه می تواند با توجه به لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه اقدام به ادامه تحصیل رایگان در دانشگاه مقصد نماید.

در این مقاله به تحلیل و بررسی لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه لغو قانون اخذ شهریه از دانشجویان مهمان روزانه ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *