انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی






ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی

یکی از رشته های دانشگاه آزاد که بدون کنکور ارائه می شود، تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر است. این رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور ارائه می شود. در این مقاله، با موضوع ظرفیت پذیرش کارشنانسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی همراه علاقه مندان رشته تولید وبهره برداری از گیاهان دارویی و معطر هستیم.

رشته تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر

رشته تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر را عموماً با عنوان رشته گیاهان دارویی می شناسند. دانشجویان این رشته به بررسی و مطالعه شناخت گیاهان دارویی، بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعت گیاهان دارویی که شامل بسته بندی و تولید محصولات جانبی است می پردازند.

در گذشته های دور تمامی داروها گیاهی بوده اند اما در چند دهه اخیر، با پیشرفت تکنولوژی، داروشناسی، داروسازی و علم شیمی داروهای شیمیایی و صنعتی نیز وارد بازار شدند و خیلی سریع تمام فضای داروهایی را اشغال کردند. اما با شناخت بیشتر و آسیب ها و عوارض مصرف داروهای شیمیایی، تمایل به مصرف داروهای گیاهی دوباره شکل گرفت. در حال حاضر بیش از نیمی از داروهای موجود از مواد گیاهی و طبیعی ایجاد شده اند.

در ایران نیز با توجه به گسترش آب و هوا و گونه های گیاهی، توانایی تولید و بهره برداری از گیاهان وجود دارد اما عزمی عظیم می خواهد تا این نیروی بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد. تنها شناخت گیاهان و تولید و تکثیر آن ها در این زمینه کافی نیست، بلکه نیاز است تا با شناخت ماشین آلات و تجهیزات، روش های کشت و برداشت، نگهداری و بسته بندی درست، تولید و بسته بندی گیاهان را به شکل صنعتی تبدیل کرد و پیش برد.

کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی

قبل از بررسی ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی، بهتر است با دوره کارشناسی ناپیوسته آشنا شویم. دوره کارشناسی ناپیوسته یک دوره دو ساله است که فارغ التحصیلان مقطع کاردانی می توانند در آن شرکت کنند و مدرک کارشناسی دریافت کنند. این دوره در دانشگاه های سراسری با عنوان کاردانی به کارشناسی ارائه می شود اما دانشگاه آزاد آن را به نام کارشناسی ناپیوسته ارائه می دهد.

برای پذیرش در کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد بدون کنکور، می توانید در هر نیمسال ( اول و دوم) جهت ثبت نام اقدام کنید. ثبت نام و انتخاب رشته محل به صورت اینترنتی انجام می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه ثبت نام با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته گیاهان دارویی آزاد

حال به ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی می رسیم. دانشگاه آزاد دفترچه راهنمای انتخاب رشته خود ستونی با عنوان ظرفیت پذیرش را در نظر نگرفته است. علاوه بر این دانشگاه آزاد بعد از پذیرش دانشجو نیز آماری جهت ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی ارائه نمی دهد.

اما آنچه را که می توان پیرامون ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی گفت این است که ظرفیت پذیرش هر کد متناسب با شرایط و فضای دانشگاه متفاوت است. حداقل ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی برای هر واحد دانشگاه آزاد حدود سی نفر است.

در صورت تمایل میتوانید مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی را مطالعه نمایید.

جهت کسب راهنمایی و اطلاعات بیشتر پیرامون رشته گیاهان دارویی، نحوه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد و چگونگی پذیرش می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *