شرایط و زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون آزمون آزاد, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98






زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98

از جمله مفرح ترین و جالب ترین رشته های دانشگاهی رشته گیاهان دارویی بوده که هدف از ایجاد آن در دانشگاه های سرتاسر ایران، آموزش مهارت هایی همچون استفاده و بهره برداری از گیاهان جنگلی و اداره مزارع گیاهان مختلف دارویی است. رشته گیاهان دارویی، علاوه بر دانشگاه سراسری در میان رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز عرضه شده و مشتاقان و علاقه مندان زیادی دارد. این مقاله، به موضوع زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 می پردازد. به غیر از مسئله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98، معرفی جامع رشته گیاهان دارویی همراه با گرایش های آن پرداخته شده و لیست کلیه درس های دوره کارشناسی ذکر می شوند.

معرفی جامع رشته گیاهان دارویی

مطابق آمار جهانی بیشتر از 50 درصد از داروهای موجود در داروخانه ها، منشأ گیاهی داشته و همگی طبیعی هستند. شاید باور نکنید اما بیشتر از 80 درصد ساکنین کشورهای در حال توسعه، وابستگی شدید به داروهای گیاهی جهت بهبود بیماری های مختلف دارند. حتی کشور های مشهور در ساخت داروها همچون سوئیس، انگلستان و آلمان در داروهای تولید شده خود از گیاهان دارویی استفاده می کنند. وجود چیزی بالغ بر 8000 گونه گیاهی و آب و هوای متنوع ایران در نقاط مختلف موجب تخصیص رتبه اول از نظر استفاده از گیاهان دارویی در صنایع مختلف و تولید و کاشت آن ها به کشور شده است. گونه های زیستی متنوع، حدود 300 روز هوای آفتابی و دلنشین و اراضی و زمین های کوهستانی، کویری و ساحلی موجب منحصر به فرد شدن ایران در زمینه تولید گیاهان دارویی در مقایسه با دیگر کشورها شده است.

شاخه های رشته گیاهان دارویی

بر خود واجب دیدیم تا در مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 به معرفی شاخه های این رشته تحصیلی نیز بپردازیم.

1- تولید و بهره برداری گیاهان دارویی

کلیه دانشجویان این گرایش تحصیلی از گیاهان دارویی پس از فارغ التحصیلی داننش و توانایی لازم در زمینه جمع آوری انواع گیاهان دارویی از دل مزارع و تولید و کاشت آن ها را به دست می آورند. علاوه بر این، آن ها آشنایی کافی و لازم در زمینه برداشت، بهره برداری و پرورش های تولید گیاهان دارویی را به طور کامل پیدا می کنند.

2- شناخت گیاهان دارویی

در این گرایش، دانشجو با انواع گیاهان دارویی و خصوصیات آن ها از نظر فیزیولوژی، ترکیبات شیمیایی، گیاه شناسی، پراکنش، خواص درمانی (به میزان کم) و اکولوژی این گیاهان آشنا شده و مهارت های کافی را در این زمینه کسب می کند.

3- صنعت گیاهان دارویی و مسائل پس از برداشت

این شاخه از رشته گیاهان دارویی به چگونگی مدیریت و انجام پروسه پس از برداشت گیاهان دارویی از مزارع اشاره دارد. این فرآیند شامل تکه تکه کردن، تمیز کردن، بسته بندی، پودر کردن، تهیه عرقیجات از گیاهان دارویی و غیره می شود.

لیست کلیه درس های رشته گیاهان دارویی در دانشگاه ها

در مقاله زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد 98، نام درس های رشته گیاهان دارویی نیز آورده می شود تا اطلاعات لازمه را در این زمینه بدست بیاورید: 1- کشت بافت 2- روش های آبیاری 3- آفات رایج گیاهان دارویی و معطر 4- اکولو فیزیولوژی گیاهان دارویی و معطر 5- زبان تخصصی 6- کشت و پرورش گیاهان دارویی معطر 2 7- ژنتیک عمومی 8- بازاریابی دسته بندی گیاهان دارویی و معطر 9- مدیریت و حسابداری 10- پروژه 11- شناخت و بهره برداری از محصولات فرعی (دارویی و معطر) 12- طرح های آماری در علوم گیاهان دارویی و معطر 13- روش های اهلی کردن گیاهان دارویی و معطر 14- علف های هرز و کنترل آن ها 15- روش های آبیاری 16- سمینار (مسئله مخصوص)

تاریخ و شرایط ثبت نام در مقطع کاردانی به کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد در رشته گیاهان دارویی

در صورتی لذت از سر و کار داشتن با گیاهان دارویی می توانند بدون صرف زمان جهت خواندن درس های مربوط به آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در دوره بدون آزمون این دانشگاه شرکت و در صورت قبولی اقدام به ادامه تحصیل در این رشته نمایید. تاریخ های تعیین شده جهت انجام فرآیند ثبت نام در این مقطع تحصیلی اواسط ماه مرداد و بهمن هستند. دقت داشته باشید که بدون داشتن مدارک معتبر پیش دانشگاهی و دیپلم دوران متوسطه به هیچ وجه امکان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 برای شما وجود ندارد. توجه کنید که ثبت نام در این دوره تنها بر طبق سابقه تحصیلی داوطب در دوران تحصیل در سوم دبیرستان انجام می شود. نکته قابل ذکر دیگر در مبحث زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 عدم امکان انتقال دانشجو از دانشگاه مبدأ به واحد دانشگاهی دیگر است. بنابراین، باید در زمان ثبت نام در کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 به شهرها و دانشگاه های انتخابی خود توجه لازم را مبذول دارید.

ادامه تحصیل رشته گیاهان دارویی در خارج از کشور

رشته گیاهان دارویی از آن دست رشته هایی است که طرفداران خاص خودش را در بین داوطلبان ورود به دانشگاه ها دارد. رشته ای که با جذابیت های خاص خود جای خود را در میان داوطلبان ورود به دانشگاه باز کرده است. حالا تصور کنید که این رشته را در یکی از بهترین دانشگاه های خارج از کشور بخوانید. این دیگر می شود نور علی نور!!! خبر خوش این که، در صورت داشتن تصمیم جدی برای رفتن به خارج از کشور و تحصیل در رشته گیاهان دارویی مشاوران ما می توانند اطلاعاتی را در مورد مواردی همچون دانشگاه های پذیرنده، شرایط پذیرش و میزان شهریه دریافتی آن ها در اختیار شما قرار دهند. پس در صورت نیاز به کسب اطلاع از این موارد با مشاوران ما تماس بگیرید. 
 در مطلب پیش رو به طرح موضوع زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد به مطلبی به همین اسم رجوع کنید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون آزمون رشته گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *