کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق





 


ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق

رشته مهندسی برق یکی از کاربردی ترین و مهم ترین رشته های گروه مهندسی به حساب می آید. علاقه مندان به این رشته تحصیلی در طول دوران تحصیلی خود با مفاهیمی همچون الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک آشنا شده و بررسی های لازم را بر روی آن ها انجام دهند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که رشته مهندسی برق در ابتدای روی کار آمدن نام الکترو مکانیک را بر خود داشت. اما امروزه با گسترش این علم و هر چه بیشتر شناسانده شدن آن در بین مردم دنیا، عنوان مهندسی برق جای آن را گرفت. به جرات می توان گفت که داشتن استعداد و توانایی بالا در دروسی همچون کامپیوتر، فیزیک و ریاضی می تواند از پایه ای ترین توانمندی های لازم جهت تحصیل در رشته مهندسی برق به شمار رود. علاوه بر این، اطلاع از مهارت های ارتباطی قوی و داشتن ارتباطی عالی در همکاری با پروژه ها، تکنسین ها و مدیران مختلف و همین طور توانایی انجام کار گروهی و تیمی را می توان به مهارت ذکر شده اضافه کرد.

در این مقاله، موضوع ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق را مطرح می کنیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم و مفیدی را در رابطه با ظرفیت پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق بدست آورید. 

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته آزاد برق

لازم به ذکر است که انجام عملیات ثبت نام پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق ضروری است. منظور از ثبت نام، وارد کردن اطلاعات فردی همانند نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی و غیره در سایت دانشگاه آزاد اسلامی بوده که باید در نهایت دقت در فیلدهای مخصوصی وارد نمود. پس از مطالعه همراه با جزییات دفترچه، انتخاب رشته اینترنتی و غیر حضوری شما آغاز می شود. البته خاطر نشان می کنیم که بدون خریدن کارت اعتباری به مبلغ40 هزار تومان نمی توان وارد صفحه ثبت نام شد، چون رمز عبور نوشته شده بر روی کارت جهت ورود به صفحه ضروری است. ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق از تاریخ 20 ماه مرداد سال 97 آغاز شده و هنوز نیز مهلت ثبت نام برای داوطلبان به اتمام نرسیده است.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد برق

در اینجا ذکر این مورد ضروری به نظر می رسد که سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از چند سال پیش تاکنون، ظرفیت و تعداد دانشجویان مورد نیاز برای هر رشته تحصیلی را در دانشگاه های آزاد اسلامی را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته این دانشگاه حذف کرده است. با این اوصاف، نمی توان تعداد دقیق و مشخصی را از ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق ، در واحدهای دانشگاهی موجود در ایران ارائه کرد. ولی معمولاً هر ساله بین 40 الی 70 نفر داوطلب در این رشته و این مقطع تحصیلی از دانشگاه آزاد پذیرش می شوند. در این قسمت، اسامی برخی از دانشگاه های پذیرنده رشته مهندسی برق در مقطع کاردانی به کارشناسی را ذکر می نماییم.

ردیف

                 نام دانشگاه

1

استان آذربایجان شرقی – واحد آذرشهر

2

استان آذربایجان شرقی – واحد اسکو

3

استان آذربایجان شرقی – واحد اهر

4

استان آذربایجان شرقی – واحد ایلخچی

5

استان آذربایجان شرقی – واحد بناب

6

استان آذربایجان شرقی – واحد مرکز سردود

7

استان آذربایجان شرقی – واحد جلفا

8

استان آذربایجان شرقی – واحد خامنه

9

استان آذربایجان شرقی – واحد سراب

10

استان آذربایجان شرقی – واحد شبستر

11

استان آذربایجان شرقی – واحد صوفیان

12

استان آذربایجان شرقی – واحد عجب شیر

13

استان آذربایجان شرقی – واحد کبیر

14

استان آذربایجان شرقی – واحد مرند

15

استان آذربایجان شرقی – واحد ممقان

16

استان آذربایجان شرقی – واحد میانه

17

استان آذربایجان شرقی – واحد هادی شهر

18

استان آذربایجان غربی – واحد ارومیه

19

استان آذربایجان غربی – واحد خوی

20

استان آذربایجان غربی – واحد ماکو

21

استان آذربایجان غربی – واحد میاندواب

22

استان آذربایجان غربی – واحد نقده

23

استان اردبیل – واحد اردبیل

24

استان اردبیل – واحد بیله سوار

25

استان اردبیل – واحد خلخال

26

استان اردبیل – واحد مشکین شهر

27

استان اصفهان – واحد تیران

28

استان اصفهان – واحد خمینی شهر

29

استان اصفهان – واحد واحد دولت آباد

30

استان اصفهان – واحد شهرضا

نحوه پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی آزاد برق

لازم به ذکر است که سوابق تحصیلی متقاضی تحصیل در کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق به عنوان اصلی ترین مورد در شیوه پذیرش دانشجو در این مقطع و رشته دانشگاهی به شما می رود. بنابراین ملاحظه می کنید که عدم اشتباه در وارد کردن معدل کتبی دیپلم در فرم انتخاب رشته اینترنتی سایت دانشگاه آزاد می تواند مشکلاتی را برایتان به بار بیاورد.

شرایط پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور برق آزاد

هرگز فراموش نکنید که در زمان ثبت نام در کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق مدارک و گواهی نامه های معتبری همچون پیش دانشگاهی و دیپلم را به همراه خود داشته باشید. در صورت عدم وجود ثبت نام شما اصلاً امکان پذیر نیست.

در این مطلب، بحث ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق را مطرح کردیم. در صورت نیاز می توانید مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد 97 را نیز نگاهی بیندازید. 

اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *