انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پردیس, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور شبانه, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور مجازی, بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی هوافضا 98





ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی هوافضا 98

رشته مهندسی هوافضا از جمله جالب ترین و جذاب ترین رشته های گروه مهندسی بوده که بسیاری از دانش آموزان خیال قبولی در این رشته را در سر دارند. اما بایستی به این نکته دقت کنیم که تعداد دانشگاه های پذیرنده در رشته هوافضا در ایران انگشت شمار است. بنابراین، پیش از انتخاب این رشته به عنوان رشته دانشگاهی خود به این موضوع نیز توجه لازم را مبذول دارید. در این مقاله، موضوع ظرفیت پذیرش بدون کنکور هوافضا 98 را مورد بحث قرار می دهیم. همچنین، در کنار مسئله ظرفیت پذیرش بدون کنکور هوافضا 98 به معرفی جامع این رشته، پرداخته شده و توانایی های ضروری و مورد نیاز جهت کار در این رشته و بازار کار آن نیز مورد بررسی قرار می گیرند. باید بدانید که از جمله اهداف ورود این رشته به دانشگاه ایران، دادن آموزش های لازم به افراد جهت به کارگیری آنها در صنایعی همچون هلیکوپترسازی و هواپیما است. چهار پایه اصلی رشته مهندسی هوافضا، مکانیک پرواز، آیرودینامیک، سازه های هوافضایی و جلوبرندگی هستند. دانشجویان کارشناسی رشته مهندسی هوافضا پس از فارغ التحصیلی از این رشته و اتمام دوره 4 ساله تمامی دانش مورد نیاز در حیطه ساخت و طراحی انواع وسایل پرنده همچون بالگرد، ماهواره، گلایدر، هواپیما و موشک را به دست می آورند.

بازار کار و آینده شغلی در رشته مهندسی هوافضا چگونه است؟

صنایع تولید و طراحی موشک ها، ماهواره ها، سیستم های دفاعی، فضاپیماها و هواپیماها از جمله مراکز مورد فعالیت برای مهندسان هوافضا هستند. علاوه بر آن کار در صنایع گاز، خودروسازی و نفت و نیروگاه ها نیز موفق به پیدا کردن شغل می شود.

توانایی های ضروری و مورد نیاز جهت کار در رشته مهندسی هوافضا

هر فرد جهت اشتغال به کار و تحصیل در رشته مهندسی هوافضا باید در دروسی مانند شیمی فیزیک و ریاضیات بسیار قوی بوده و مهارت لازم را در این رشته ها داشته باشد. علاوه بر این، آشنایی به زبان انگلیسی نیز از ملزومات ورود به این رشته است. از دیگر توانایی های مورد نیاز جهت فعالیت در رشته مهندسی هوافضا می توان به داشتن اراده و پشتکار زیاد و آمادگی فعالیت در کارخانه ها اشاره کرد.

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون آزمون رشته هوافضا در دانشگاه های مختلف کشور

نام دانشگاهظرفیتمقطع
دانشگاه صنعتی شریف – تهران (محل تحصیل پردیس بین المللی کیش)30 نفرکارشناسی
مؤسسه غیر انتفاعی احرار – رشت60 نفرکارشناسی
مؤسسه غیر انتفاعی اوج – آبیک60 نفرکارشناسی
مؤسسه غیرا نتفاعی جهاد دانشگاهی – اصفهان60 نفرکارشناسی
دانشگاه پیام اصفهان – مرکز اصفهان40 نفرکارشناسی
دانشگاه پیام نور استان البرز – مرکز کرج40 نفرکارشناسی
دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی – مرکز مشهد40 نفرکارشناسی
دانشگاه پیام نور استان فارس – مرکز شیراز40 نفرکارشناسی
  در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی هوافضا 98 ، سری هم به مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوافضا 98 ، بزنید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *