آیدانیتو > ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوافضا 98
کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوافضا 98





ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوافضا 98

مهیا شدن شرایط تحصیل بدون کنکور در رشته های مختلف باعث امیدواری افرادی شده است که فرصت و امکان شرکت در کنکور سراسری را ندارد. اهمیت این موضوع زمانی پررنگ تر می شود که بدانید در برخی رشته های بسیار پرطرفدار که قبولی در آنها فقط با کسب رتبه ممتاز در کنکور ممکن است، هم می توانید بدون شرکت در آزمون سراسری هم پذیرش بگیرید. یکی از این رشته ها مهندسی هوافضا است که تحصیل در این رشته رویای بسیاری از داوطلبان گروه ریاضی و فیزیک است. در مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوافضا 98 درباره شرایط پذیرش این رشته صحبت خواهیم کرد. اگر مشتاق هستید مهندس هوافضا شوید، ثبت نام بدون کنکور بهترین مسیر پیش روی شماست.

شرایط ثبت نام  در رشته مهندسی هوافضا بدون شرکت در آزمون سراسری 

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوافضا 98 مانند تمام رشته های کارشناسی پیوسته است که از این طریق پذیرش دانشجو دارند؛ یعنی ملاک پذیرش سوابق تحصیلی دوره متوسطه داوطلب است. طبعا باتوجه به محدودیت پذیرش بدون آزمون این رشته، داوطلبانی که معدل بالاتری داشته باشند در اولویت هستند. براساس معیار پذیرش، فقط درخواست متقاضیانی بررسی می شود که مدرک پیش دانشگاهی در رشته ریاضی(نظام جدیدها) یا دیپلم ریاضی و فیزیک نظام قدیم آموزش متوسطه را دارند.

مراحل درخواست پذیرش بدون کنکور مهندسی هوافضا

اگر می خواهید برای درخواست پذیرش یا ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوافضا 98 اقدام کنید، در درجه اول بهتر است بدانید که زمان پذیرش دوره های بدون کنکور یک بار در مهر و یک بار در بهمن است. دفترچه پذیرش براساس سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش در بهمن ماه منتشر شد و ثبت نام در بدون کنکور هوافضا تا شهریور ماه ادامه دارد. در این زمان به سایت مراجعه کنید و دفترچه را دریافت کنید و شرایط پذیرش و دانشگاه های پذیرنده را به دقت مطالعه کنید. اگر در کنکور سراسری 98 شرکت کرده اید و اطلاعات شخصی شما در سایت موجود است، لازم نیست دوباره ثبت نام کنید و کافی است فرم انتخاب رشته را تکمیل کنید. در هنگام وارد کردن کدرشته محل های موردنظرتان در فرم انتخاب رشته، حتما اولویت بندی را رعایت کنید. برای مثال وقتی هدف شما قبولی در رشته مهندسی هوافضا است و یک دانشگاه خاص را مدنظر دارید، آن کدرشته را اول بنویسید و بعدی ها را به ترتیب پس از آن در فرم وارد کنید. بی توجهی به اولویت بندی ممکن است پذیرش شما را با مشکل مواجه کند و در رشته محل انتخابی تان قبول نشوید. شما مجازید هستید تا 150 کد رشته را فرم انتخاب رشته وارد کنید و اگر به جز مهندسی هوافضا انتخاب دیگری دارید آنها را هم براساس اهمیت و علاقه مندی در رتبه های بعدی وارد کنید. اگر در کنکور سراسری شرکت نکرده اید، ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور را باید همزمان انجام دهید. بعد از ثبت نام، به بخش انتخاب رشته هدایت می شوید که مراحلش توضیح داده شد. پس از انجام تمام مراحل یک کدپیگیری و یک کد ثبت نام از سایت دریافت می کنید که  در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید چون برای دیدن نتیجه ثبت نام‌تان با ارائه این کدها امکان پذیر است. حتما یک نسخه از فرم انتخاب رشته هم چاپ کرده و برای خودتان تا زمان ثبت نام در دانشگاه نگهداری کنید.

کدام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بدون کنکور دانشجوی مهندسی هوافضا پذیرش می کنند؟

پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف و موسسه های غیرانتفاعی احرار رشت، اوج آبیک و جهاد دانشگاهی اصفهان در این رشته پذیرای داوطلبان هستند. البته برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور مانند پیام نور مرکز اصفهان، مرکز مشهد و مرکز شیراز هم رشته مهندسی هوافضا را ارائه کرده اند. در پایان مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوافضا 98 پیشنهاد می کنیم مطلب انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 را هم بخوانید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *