آیدانیتو > ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری

رشته حقوق یکی از رشته های پرطرفدار است و بسیاری از داوطلبین و علاقه مندان آن مایل به تحصیل رشته حقوق در دانشگاه سراسری هستند. از این رو ما در این مقاله می خواهیم شما را با ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری آشنا کنیم. در ابتدا رشته حقوق را به اختصار معرفی می کنیم.

کارشناسی رشته حقوق

رشته حقوق رشته قانون و مقررات است. رشته ای که به واسطه ی آن نظم در جامعه برقرار می شود. حقوق در بین روابط اجتماعی تمام افراد قرار دارد و باعث می شود که هر چیزی سر جای خودش باشد. از جمله این روابط می توان به روابط بین فردی، روابط کاری و اداری، روابط بین کشورها و … اشاره کرد. وجود حقوق دانانی با وجدان، آگاه و درستکار برای هر جامعه ای لازم و ضروری است.

حقوق بدون کنکور دانشگاه سراسری

چند سالی است که دانشگاه سراسری اقدام به پذیرش دانشجو بدون نیاز به شرکت در کنکور کرده است. پذیرش در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی است و همچنان داوطلبان مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند. این مرحله از پذیرش با نام صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی معروف است که تمام مراحل ثبت نام ، انتخاب رشته و اعلام نتایج آن در سایت سنجش ، انجام و اعلام می شود.

اگر شما مایل به تحصیل در رشته حقوق آن هم بدون کنکور هستید باید از ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری مطلع باشید. پس ادامه این مقاله را بخوانید.

دوره های پذیرنده بدون کنکور حقوق

از آنجایی که رشته حقوق یکی از رشته های برتر گروه انسانی است، تمام دوره ها پذیرش بدون کنکور آن را ندارند. دوره هایی که پذیرنده رشته حقوق بدون کنکور هستند:

  • پردیس خودگردان
  • مجازی
  • غیرانتفاعی
  • پیام نور

ظرفیت پذیرش بدون کنکور حقوق سراسری

در جدول زیر ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری را برای دوره های مختلف آورده ایم:

دورهظرفیت
پردیس خودگردان63
مجازی180
غیر انتفاعی2916
پیام نور9000

 

در پردیس خودگردان تهران و زابل ، پذیرش از طریق صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت می پذیرد.. 54 مؤسسه غیر انتفاعی نیز پذیرنده رشته حقوق بدون کنکور در کل ایران هستند و ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری پیام نور بیش از 9000 نفر است.

همان طور که در جدول بالا مشخص شده بیشترین ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری مربوط به دوره پیام نور و بعد از آن غیر انتفاعی است. تنها واحد پیام نور تهران که پذیرش بدون کنکور حقوق دارد، واحد فیروزکوه است و ظرفیت پذیرش آن 54 نفر است.

واحدهای ارائه دهنده رشته حقوق بدون کنکور

در اینجا نام برخی از واحدهای ارایه دهنده حقوق بدون کنکور را آورده ایم. شما برای اطلاع از ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری می توانید دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه کنید و یا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پردیس خودگردان دانشگاه تهراندوره مجازی دانشگاه شیرازپیام نور تهران – فیروزکوه
پردیس خودگردان دانشگاه زابلغیر انتفاعی مجازی فاران مهر دانش

 

در بین دوره های بالا ارزش و اعتبار مدرک دوره مجازی از سایر دوره ها کمتر است. برای انتخاب محل تحصیل رشته حقوق به ارزش مدرک و ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری دقت کنید.

در نهایت توصیه می کنیم پس از بررسی نکات مرتبط با ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری ، مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حقوق 97 را نیز بخوانید.

شما می توانید ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری استان خود را از مشاوران آیدانیتو جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *