کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حقوق 98





ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حقوق 98

امروزه دیگر شرکت در ماراتن کنکور سراسری دانشگاه ها تنها راه ادامه تحصیل در دانشگاه ها نبوده و افراد بدون هیچ دغدغه و دردسری می توانند به دانشگاه ها راه پیدا کنند. حتماً از خود می پرسید که چگونه این امر امکان پذیر است. باید بگوییم که با وارد شدن طرح بدون آزمون به دانشگاه ها، مردم دیگر نگرانی ثابت ورود به دانشگاه ندارند. مخصوصاً افرادی که به علت مشغله های زندگی کاری، امکان مطالعه منظم دروس مربوط به کنکور سراسری را ندارند. از جمله رشته های تحصیلی بسیار مورد توجه داوطلبان گروه انسانی، رشته حقوق بوده که افراد بسیاری جذب تحصیل در آن می شوند. خوشبختانه امکان راهیابی به دانشگاه های ارائه دهنده این رشته بدون کنکور نیز در ایران وجود دارد. در این مطلب مفید، کلیه اطلاعات ضروری و جامع را در رابطه با ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حقوق 98 در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

شرایط لازم برای پذیرش بدون کنکور رشته حقوق

لازم است بدانید پذیرش بدون آزمون دانشجو در رشته حقوق بر طبق سوابق تحصیلی دوران متوسطه فرد داطولب است. بدین معنی که معدل کتبی دوران سوم دبیرستان به عنوان ملاک گزینش وی جهت ورود به دانشگاه درنظر گرفته می شود. بنابراین، دارا بودن مدرک دیپلم و البته پیش دانشگاهی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها ضروری است. علاوه بر این ها. از جمله شرایط و ملاک های لازم برایثبت نام آقایان در دوره های بدون کنکور، نداشتن مشکلات خدمت نظام وظیفه است. پس هر داوطلب آقا باید پیش از ثبت نام در این دوره ها از نداشتن مشکل در این زمینه اطمینان حاصل نماید. در صورت عدم داشتن هر یک از این شرایط ذکر شده و یا ناقص بودن مدارک لازم امکان شرکت و ثبت نام در دوره های بدون آزمون دانشگاه ها را نخواهید داشت.

کلیه مراحل ثبت نام در کارشناسی بدون آزمون رشته حقوق

هر یک از شما دانش آموزان گرامی باید بدانید که جهت ثبت نام بدون آزمون در رشته حقوق ابتدا ملزم به دانلود دفترچه گزینش دانشجو بر طبق سوابق تحصیلی گروه آزمایشی علوم انسانی از سایت سازمان سنجش نمایند. پس از بررسی کلیه کد رشته ها، شهرها و در نظر گرفتن شرایط شخصی اقدام به انتخاب دانشگاه های مختلف ارائه دهنده رشته حقوق در سراسر کشور می نماید. توجه به این نکته مهم است که بدانید شما مجاز به گزینش حداکثر 150 کد رشته حقوق از میان کد رشته های موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام هستید. ثبت نام دوره های بدون کنکور دانشگاه ه ها از نیمه دوم مردادماه بوده و هر یک از داوطلبان متقاضی باید از طریق اینترنت اقدام به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حقوق 98 نمایند. ذکر این نکته مهم است که پیش از ثبت کد رشته های مورد نظر در رشته حقوق باید کارت اعتباری مخصوص هر کدام از دانشگاه های شبانه، غیر انتفاعی، روزانه و پیام نور را با واریز مبلغی اخذ نمایید.

معرفی کامل رشته حقوق

رشته حقوق در ردیف ضروری ترین و محبوب ترین رشته های دانشگاهی بوده که وجود آن در لیست رشته ها جهت تربیت حقوق دانانی آگاه و عادل ضروری به نظر می رسد. در واقع، رشته حقوق به بررسی قوانین حاکم بر روابط افراد در جامعه می پردازد. جهت اطلاع شما دوستان گرامی باید بگوییم که حقوق خصوصی و عمومی دو بخش اساسی رشته حقوق بوده که هر کدام به دو زیرشاخه حقوق بین الملل و داخلی تقسیم بندی می شوند. معاملات، قراردادها و روابط بین افراد جامعه در حیطه مسائل مربوط به حقوق خصوصی و مسائلی همون محاکمات کیفری، مجاز است و انواع جرم جزء حقوق عمومی قرار می گیرند.

لیست دروس ارائه شده در دوره کارشناسی رشته حقوق

باید بدانید که لیست دروس ارائه شده در مقطع کارشناسی حقوق به تفکیک 15 واحد دروس پایه، 94 واحد دروس اصلی – تخصصی، 6 واحد درس های اختیاری و 20 واحد نیز درس های عمومی است. در زیر به بررسی این دروس می پردازیم:

درس های عمومی رشته حقوق

معارف اسلامی، انقلاب اسلامی، فارسی، تربیت بدنی، زبان خارجی، تنظیم خانواده و متون اسلامی

درس های اختیاری رشته حقوق

کیفرشناسی، حقوق هوایی، بزهکاری اطفال، داوری بین المللی، آیات الاحکام، پلیس عدمی، حقوق دریایی، ثبت حقوق بیمه، پلیس عدم، تأمین اجتماعی، حقوق ثبت، اصطلاحات حقوقی به زبان عربی، دادرسی های اختصاصی کیفری، حقوق بشر در اسلام، تاریخ حقوق، کارآموزی قضایی، حقوق قضایی، فلسفه حقوق، حقوق ارتباطات، جامعه شناسی حقوق، آمار، دادرسی های اختصاصی کیفری و احوال شخصیه در فقه عامه، مالکیت معنوی، حقوق دریایی، برویه قضایی، دادرسی های اختصاصی کیفری

درس های اصلی و تخصصی رشته حقوق

حقوق بین المللی عمومی، حقوق اساسی، حقوق تجارت اشخاص، حقوق مدنی خانواده، متون حقوق به زبان خارجه، کار تحقیق ، قواعد فقه، حقوق کار، جرم شناسی، حقوق مدنی خانواده، حقوق تجاری اسناد و تجاری، اصول فقه، حقوق مدنی الزامات خارج از قراردادها، حقوق سازمان های بین المللی عقود معین، جرم شناسی، پزشکی قانونی، ادله اثبات دعوا، حقوق جزای اختصاصی، آیین دادرسی مدنی، حقوق مدنی شفعه، متون حقوقی به زبان های تخصصی

درس های پایه رشته حقوق

حقوق اساسی، مبانی علم اقتصاد، مالیه عمومی، مبانی جامعه شناسی، حقوق مدنی اشخاص و حمایت، عربی، مقدمه علم حقوق در این نوشته، مفصلاٌ ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حقوق 98 را برای شما دوستان شرح دادیم. پیشنهاد می کنیم که مقاله ثبت نام بدون کنکور داروسازی 98 را نیز نگاهی بیندازید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *