آیدانیتو > نتایج نهایی ارشد شبانه
کارشناسی ارشد

نتایج نهایی ارشد شبانه


نتایج نهایی ارشد شبانه
داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده  و مجاز به انتخاب رشته بوده اند، در این روزها در انتظار اعلام نتایج نهایی ارشد هستند. در این مقاله موضوع نتایج نهایی ارشد شبانه را بررسی می کنیم که سوال تعداد بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد است. اگر شما هم داوطلب کنکور ارشد 97 بوده اید، برای اطلاع از نتایج نهایی ارشد شبانه ، این مقاله را دنبال کنید.
زمان اعلام نتایج نهایی ارشد شبانه
کنکور کارشناسی ارشد سال 97 به صورت هماهنگ و سراسری، هفته اول اردیبهشت 97 برگزار شد. خرداد ماه نتایج چند برابر ظرفیت در دوره های روزانه و شبانه و …اعلام شد و داوطلبانی که حد نصاب لازم برای انتخاب رشته را به دست آورده بودند، انتخاب رشته کردند. نتایج نهایی ارشد دهه اول شهریور ماه اعلام می شود. زمان دقیق اعلام نتایج نهایی ارشد، 12 شهریور اعلام شده است، اما ممکن است نتایج با چند روز تأخیر منتشر شوند و به همین علت بهتر است که داوطلبان بازه زمانی دهه اول شهریور را برای اعلام نتایج نهایی ارشد در نظر بگیرند. نتایج نهایی ارشد برای تمام پذیرفته شدگان دوره های روزانه، شبانه و غیره همزمان اعلام می شود. پس، تفاوتی در زمینه اعلام نتایج کنکور ارشد شبانه با دوره های دیگر وجود ندارد.
اگر سؤالی در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج ارشد دانشگاه شبانه ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 
نحوه اعلام نتایج ارشد شبانه
دوره های شبانه و روزانه جزو دانشگاه های سراسری هستند و داوطلبان برای اطلاع از نتایج نهایی ارشد شبانه بایستی به وب سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. برای مشاهده نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ، داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش و بخش کارشناسی ارشد وارد شوند و روی لینک اعلام نتایج نهایی ارشد کلیک کنند. پس از کلیک کردن صفحه ای باز می شود که داوطلبان می توانند به دو صورت نتایج نهایی ارشد را که نتایج نهایی ارشد شبانه هم بخشی از آن است، مشاهده کنند.
روش اول : با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
روش دوم: شماره پرونده، کد ملی و سال تولد
داوطلبانی که به شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود دسترسی ندارند، می توانند این اطلاعات را از سایت سازمان سنجش بازیابی کنند، چون بدون وجود شماره پرونده و کد پیگیری، مشاهده نتایج ارشد امکان پذیر نیست.

دوره شبانه کارشناسی ارشد
داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری به این نکته توجه داشته باشند که دوره شبانه با دوره روزانه در دو مورد تفاوت دارد: اول اینکه رتبه قبولی در ارشد شبانه از ارشد روزانه کمتر است و داوطلبانی که رتبه قبولی در ارشد شبانه را به دست آورده اند، نمی توانند در دوره روزانه پذیرفته شوند و در انتخاب رشته هم فقط می توانند رشته و گرایش هایی که در شبانه ارائه شده اند را انتخاب کنند. تفاوت دوم  این است که برای تحصیل در دوره شبانه ارشد، داوطلبان ملزم به پرداخت شهریه مصوب هستند. اما در موارد دیگر از جمله اعلام نتایج نهایی ارشد شبانه و روزانه تفاوتی باهم ندارند. دوره شبانه در دفترچه ثبت نام ارشد، نوبت دوم نامیده می شود. در زمینه مدت تحصیل، زمان تحصیل، واحدهای آموزشی و موارد دیگر تفاوتی وجود ندارد.
بد نیست اگر به تحصیل ارشد در دانشگاهی خارجی نیز فکر کنید….
تحصیل در دوره ارشد در دانشگاهای سطح بالایی در شهرهای مختلف ایران برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی امکان پذیر است. اما راستش را بخواهید تحصیل در این دوره تحصیلی در دانشگاهی خارجی می تواند بسیار برای شما مفیدتر و بهتر باشد. تحصیل در کنار دانشجویان و اساتیدی با سطح علمی بالا و در دانشگاهی با سطح کیفی بالا می تواند از بهترین فرصت های زندگی هر فردی به جهت کسب علم باشد. در صورتی که خیال تحصیل ارشد در کشوری خارجی را در سر دارید برای دریافت مشاوره تحصیلی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل کنید تا پاسخ تمامی سؤالات شما را در این رابطه بدهند. 
در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با نتایج نهایی ارشد شبانه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ارشد بدون کنکور شبانه بزنید.
اگر سوالی در زمینه اعلام نتایج نهایی ارشد شبانه دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *