کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد

صنایع بدون کنکور آزاد

صنایع بدون کنکور آزاد

رشته مهندسی صنایع از جمله شاخه های محبوب گروه مهندسی به شمار می رود. در واقع کاربرد اصلی این علم در جهت ارائه راهکارهای مناسب در صنایع مختلف و علم مدیریت سازمان ها است. یک فرد دانش آموخته رشته مهندسی صنایع تلاش می کند تا با تلفیق دروس مربوط به مدیریت و مهندسی بیشترین میزان بهره وری و بازده را در حیطه کاری خود داشته باشد.

جالب است بدانید که نخستین دانشگاه ارائه دهنده رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف بوده که فعالیت خود را در سال 1347 هجری شمسی آغاز کرده و در ابتدا تنها 39 دانشجو را در رشته مهندسی صنایع پذیرش کرد. فردی به نام فردریک نیکور، یک مهندس مکانیک آمریکایی عنوان پدر مهندسی صنایع را به خود اختصاص داده است. باید بگوییم که رشته مهندسی صنایع نه تنها در دانشگاه سراسری بلکه در دانشگاه آزاد نیز دانشجویانی را در رشته های تحصیلی مختلف و در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش می نماید. در این مقاله، به تحلیل موضوع صنایع بدون کنکور آزاد می پردازیم.

تحلیل شرایط ثبت نام بدون آزمون در رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد

باید بدانید که تمامی داوطلبان تنها در صورتی حق ثبت نام در صنایع بدون کنکور آزاد را دارند که اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را تا تاریخ ثبت نام اخذ کرده باشند. تمامی داوطلبان آقا باید تا قبل از ثبت نام در صنایع بدون کنکور آزاد کارت پایان خدمت یا معافیت خود را از مراکز مربوطه دریافت کرده باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به دفترچه های راهنمای ثبت نام کارشناسی پیوسته و ناپیوسته آزاد نگاهی بیندازید.

شیوه ثبت نام بدون آزمون رشته صنایع در دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید که انجام تمامی مراحل ثبت نام وانتخاب رشته صنایع بدون کنکور آزاد در سایت شناخته شده این دانشگاه یعنی www.azmoon.org صورت می گیرد. به عبارت دیگر عملیات ثبت نام صنایع بدون کنکور آزاد به شکل غیر حضوری و با خرید یک کارت اعتباری انجام می شود. در نهایت و پس از بارگذاری مدارک خواسته شده و پرکردن فیلدهای مربوط به اطلاعات شخصی رشته صنایع بدون کنکور آزاد را انتخاب و بر روی دکمه تأیید ثبت نام کلیک نمایند.

تاریخ ثبت نام در رشته صنایع بدون آزمون دانشگاه اسلامی

جهت اطلاع شما عزیزان باید بگوییم که ثبت نام صنایع بدون کنکور آزاد در مقطع کارشناسی در دو مهلت جداگانه یعنی بین 15 تا 17 مرداد و اواسط ماه دی انجام می شود. البته این زمان در مقطع کارشناسی ناپیوسته اواخر مرداد و یا اوایل ماه شهریور است. اگر مایل به تعویق انداختن زمان ورود به دانشگاه تا بهمن ماه هستید، ماه دی و در غیر اینصورت ماه اخیر یعنی مردادماه را جهت انجام ثبت نام انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که نتایج نهایی صنایع بدون کنکور آزاد در ماه پیش رو یعنی شهریورماه به اطلاع عمومی داوطلبان خواهد رسید.

تحلیل ظرفیت پذیرش دانشگاه های بدون آزمون مهندسی صنایع آزاد

در مورد ظرفیت پذیرش صنایع بدون کنکور آزاد باید گفت که با توجه به ظرفیت بالای این رشته در دانشگاه های آزاد سراسر کشور، تعداد دانشجویان پذیرفته شده در آن نیز بالا است. به عبارت دیگر در هر دوره در حدود 50 تا 60 نفر وارد صنایع بدون کنکور آزاد شده و به ادامه تحصیل می پردازند.

اسامی برخی از دانشگاه های دارای رشته صنایع در دوره بدون کنکور

آخرین بخش مقاله صنایع بدون کنکور آزاد را به ذکر اسامی برخی از دانشگاه های آزاد دارنده این رشته در مقطع بدون کنکور اختصاص داده شده است:

1استان اردبیل – واحد خلخال
2استان اصفهان – واحد دهاقان
3استان اصفهان – واحد سمیرم
4استان اصفهان – واحد کاشان
5استان اصفهان – واحد لنجان
6استان ایلام – واحد ایلام
7استان ایلام – واحد دره شهر
8استان تهران – واحد پردیس
9استان تهران – واحد دماوند
10استان تهران – واحد رباط کریم

 

در مطلب پیش رو، موضوع صنایع بدون کنکور آزاد را به چالش کشیدیم. توصیه ما به شما مطالعه مقاله کارشناسی بدون کنکور آزاد 97 نیز است.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه صنایع بدون کنکور آزاد دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *